Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 20.04.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 20.04.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 20.04.2015 1

2 2 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ

3 20.04.2015 3 1. ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis(Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2(54) 1(1,5 ay)54 Yoğun Bakım - -- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünit. - -- Ayaktan Ted. Ünit. - -- Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane - -- Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 7 -7 Tetkik Birimi - -- Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri

4 20.04.2015 4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim11- Servis11 - Yoğun Bakım--- Acil Gözlem Ünit.--- Ayaktan Ted. Ünit.--- Ameliyathane--- Poliklinik --- Tetkik Birimi--- TOPLAM 12 - * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 20.04.2015 5 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 18.3 ÖNLİSANS 18.3 LİSANS 9 74,7 YÜKSEKLİSANS 18.3 DOKTORA -- TOPLAM 12100 Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 2 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

6 20.04.2015 6 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ 28,5 2013 ⇨ 15,3 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ 0,1 2013 ⇨ 1,2 DEVİR HIZI ORANI

7 20.04.20157 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % 201220132012201320122013 İletişim 10084,6015,400 Çalışma Ortamı 33,323,1 58,369,28,37,7 Yönetim 91,784,68,315,4-- HHM Kurum Politikaları 7569,22523,1-7,7 İşin Kendisi 41,746,2 5046,28,37,7 Başarı Duygusu 66,761,5257,78,37,7 Saygı ve Kabul Görme 83,384,616,77,7- GENEL MEMNUNİYET 83,353,8 16,738,5-7,7

8 20.04.20158 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisi Genel görünüm 27,3-72,7100------ İletişim 18,2-63,690,918,29,1---- Profesyonel davranış 18,2-81,8100------ Kuruma/işe bağlılık 18,2-72,790,99,1 ---- Uygulama 18,2-81,2100------ Ekip anlayışı 18,2-63,690,918,29,1---- Hasta ve yakınını bilgilendirme 18,2-72,790,99,1 ---- Enfeksiyon kontrolü 18,2-81,8100------ Kalite bilinci 9,1-63,681,827,318,2---- Vizyonerlik 18,2-63,690,918,29,1---- Koçluk yapma 18,2-72,790,99,1 ---- Problem çözme 18,2-81,8100------ GENEL 18,2- 81,8100 ------

9 20.04.20159 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % 201220132012201320122013 Tanıtım ve Bilgilendirme 95,9 97,13,52,40,60,5 İletişim ve İlişkiler 95,6 95,74,13,70,30,5 Bakım ve Tedavi 97,4 98,11,63,50,3 GENEL MEMNUNİYET 96,2 97,63,51,90,30,5

10 20.04.201510 İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn%n% Basınç Ülseri83517020,3531,8 Oral Mukozit835546,4611,9 Düşme83557969,34142,41 PVK Komplikasyonu Yatan Hasta Sayısı Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nnn% İnfiltrasyon83550910,19 Flebit835 509 -- Giriş Yeri Enfeksiyonu 835 509 -- Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri

11 20.04.201511 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Acil Bakım Afet Komitesi 2 kişi Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi 2 kişi Bakım Hizmetleri Geliştirme Komitesi 1 kşi Sosyal Komite 1 kişi CTF Hastanesine Bağlı Çevre Yönetimi Birimi 1 kişi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

12 20.04.2015 12 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Oryantasyon Eğitimi ⇨ -  Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 HİE Sempozyumu,3 Seminer  CPR Eğitimleri ⇨ -  Sempozyum ⇨ 1 Kişi  Kurslar ⇨ 1 Kişi  Öğrenci Eğitimleri ⇨ 4 Yönetim stajı  Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ - 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

13 20.04.2015 13 Yapılan araştırmalar :1 (Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon AD’da yatan hastaların yapılan kan basıncı ölçümlerinde digital ve manuel tansiyon Aletlerinin karşılaştırılması) Destek olunan araştırmaların sayıları :10 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

14 20.04.201514 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ  Sosyal Organizasyonlar:  Açık hava konserleri  Doğum günü kutlamaları  İftar Yemeği  12 Mayıs Hemşireler Yemeği  Tekerlekli Sandalye Tenisi Dünya Kupası katılımı

15 20.04.201515  Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri Mavi kapak toplanıyor

16 20.04.201516 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 10-16 Mart 2014 Yatak Sayısı: 25 Yatan Hasta Sayısı: 23 Hemşire Sayısı: 6 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon AD 2. Servisi

17 20.04.201517 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ35 (13 SUT) (22 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI2.642 (455 SUT) (2.187 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞISUT min;1*max;28(gluko test) SUT DIŞI min;1* max; 321(hastanın mobilizasyonu ve pozisyon verme) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 2505 TL 2405 TL 100 TL SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 5190 TL 7.695,21 TL

18 20.04.201518 5. FİNANSAL PERFORMANS 2642: 7 gün = 377,4 (Bir günlük işlem ;24 saat) 377,4 : 3 vardiya = 125( 8 saatlik işlem) 125 x 3 dk = 377 dk 377 / 60 = 6 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ

19 20.04.201519 5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir : 2505 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir =2505 TL x 52 hafta =130.260 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı) : 5190 TL Ortalama Yıllık Gelir = 5190 TL x 52 hafta =269.880 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 2405 TL Ortalama Yıllık Gelir =2405 TL x 52 hafta = 125.060 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir 130.260 TL+269.880 TL = 400.140 TL FARK ( Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir - Fatura edilebilen SUT Toplam): - ) 400.140 -125.060 = 275. 080 TL Artış : 3,2 kat

20 20.04.201520 5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 11 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 17.416 FATURA EDİLEN TUTAR: 89.521,4 TL AD TOPLAM GELİR: 3.136.538,51 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 2,9 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 35 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 2405 TL x 52 hafta =125.060 TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: 125.060 TL x 2 servis = 250.120TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 400.140 TL L x 2 servis = 800.280 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %25,5 Faturalandırılmış tahmini katkı payı: %8 FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD SUT GİRİŞİMİ

21 20.04.201521 SORUNKÖK NEDENLERÇÖZÜM ÖNERİLERİ Hemşire memnuniyetinin düşük olması Hemşire sayısının yetersiz olması, Hasta sayısının fazla olması Hemşire sayısının artırılması,performans ücretlerinin artırılması Düşen hasta sayısının fazla olması 1. Riskli has ta sayısının fazla,hemşire ve personel sayısının yetersiz olması. 2. Fizik ortamın uygun olmaması 3. Çağrı zillerinin olması 1.Hemşire ve personel sayısının artırılması, 2.Fizik ortamın düzeltilmesi, 3.Çağrı zillerinin takılması Kayıt formlarının kayıtların fazla olması Fazla sayıda form olması Form sayının azaltılması,birleştirilmesi Bilgisayar sistemine geçilmesi 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

22 20.04.201522


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 20.04.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları