Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Hoş geldiniz
2
ANNE-BABA OLMAK
3
SEVGİLİ ANNELER-BABALAR, Anne-Baba olarak sorumluluğumuz, bir çocuk sahibi olmaya karar vermekle başlıyor ve devam ediyor. - Çocuğun sevgi ile ve güven ortamında büyümesi, beslenmesi, gelişim dönemlerine uygun olan davranışları kazanması,eğitim alması, toplumun uyumlu bir üyesi olması, bir birey olarak kendini gerçekleştirmesi, doğduğu andan itibaren anne-babalara önemli sorumluluklar yüklüyor.
4
Kendi ayakları üzerinde durabilen, sorumluluk sahibi, topluma yararlı bireyler yetiştirmek şüphesiz hepimizin arzusu. Çocuk yetiştirmek, anne-baba olmak, hayatın akışına bırakılacak sıradan bir durum değil. Aksine, planlı-programlı, eğitimle yürütülecek bir süreç. Dünya hızla değişiyor ve pek çok uyarıcı ile karşı karşıyayız. Bu gün, davranışların temellerinin atıldığı 0-6 yaş döneminin önemi anlaşılmıştır ve eğitime daha bebeklikten başlanmasının gereği vurgulanmaktadır.
5
Çocuklarımızın eğitimi kadar eğiticilerin yetiştirilmesi, anne-baba eğitimleri de günümüzde kaçınılmaz hale gelmiştir. Çocuklarımız, değişen çağa göre yenilenen programlar dahilinde okulda eğitim almaktadırlar. Eğiticiler de sürekli hizmet içi eğitimlerle değişime adapte olma amacıyla eğitimlerden geçerken, velilerin eğitimi gündeme gelmiştir. Eğitimin ailede başladığı düşünülürse, çocuk yetiştirmede, gelişen çağa ayak uydurmada anne-baba eğitimi kaçınılmaz olmuştur
6
Anne-baba olarak nasıl yaklaşımlar sergiliyoruz?
Neleri doğru, neleri yanlış yapıyoruz? Nasıl yaklaşırsak nasıl sonuç alırız? Nasıl tutum sergilemeliyiz
7
YAŞAMIN YANKISI Bir zamanlar bir baba ile oğul dağlık bir bölgede yürüyüşe çıkmışlardı; Bir ara nasıl olduysa çocuğun ayağı kaydı ve incindi çocuk acıyla bağırdı : Aaa hhh!!! Karşı dağlarda yankı yapan sesi geri döndü : Aaa hhh!!! Daha önce böyle bir durumla karşılaşmamış çocuk bu kez : “Sen kimsin ?” diye sordu Cevap gelmekte gecikmedi: “Sen kimsin ?” Sinirlenen çocuk : “ Sen bir korkaksın!” diye bağırdı Dağdan “Sen bir korkaksın!” yanıtını aldı. Bu olanlara bir anlam veremeyen çocuk babasına neler olduğunu sordu.Onun gülümsediğini gördü.Babası,”şimdi dikkatlice beni izle oğlum” dedi ve yüksek sesle bağırdı: ” Hayatı çok seviyorum!” Karşı dağlardan aynı ses geldi: ” Hayatı çok seviyorum!” Baba : “sana hayranım!” Yankı: “sana hayranım!” Baba : “sen harikasın!” Yankı: “sen harikasın!” Çocuğun şaşkınlığının daha da arttığını gören baba, ona durumu şöyle açıkladı:” Bu , yankı adı verilen bir tabiat olayıdır. Ama hayatı da çok iyi anlatır. Yani yaşamdan ne istiyorsan önce onu sen vermelisin. Verdiklerin aldıkların olacaktır. Tatlı sözler tatlı yankılar oluşturur sevilmek istiyorsan önce sen sevmelisin. Saygı istiyorsan önce sen saygı duymalısın . Anlayış bekliyorsan bunu önce sen göstermelisin. YANİ YAŞAMDA NEYLE KARŞILAŞMAK İSTİYORSAN, YANKISINI OLUŞTURABİLMEK İÇİN BUNU ÖNCE SEN YAPMALISIN.
8
ÇOCUKLARIMIZI OLDUĞU GİBİ KABUL EDELİM Çocuklarımıza sadece insan oldukları için değer verelim. Başarılı, zeki, çalışkan, sarı saçlı, uzun boylu, sessiz, konuşkan ...vb. olduğu için değerli görüp; Tembel, yaramaz, sıska, kısa ... vb. olduğu için değersiz görmeyelim. Her koşulda değerli olduklarını onlara hissettirelim. ÇOCUĞUNUZU KOŞULSUZ KABUL Güvenmeyi ve inanmayı gerektirir. Eğer çocuğumuza güvenmez ve inanmazsak onu nasıl olduğu gibi kabul ederiz? Kibar ve nazik olmayı gerektirir. Onlara kaba davranırsak bize karşı nasıl saygılı olmalarını bekleriz? Çocuk hakkında olumlu düşünmeyi gerektirir. Eğer onlar hakkında olumlu düşünmezsek nasıl olumlu davranışlar bekleriz. İçten ve dürüst olmayı gerektirir. Onlara karşı dürüst davranmazsak nasıl onlardan içten ve samimi olmalarını bekleyebiliriz.
9
ÇOCUKLARIMIZIN “KENDİLERİ OLMALARI” İÇİN FIRSATLAR OLUŞTURALIM
Özgürlüklerini ortaya çıkaralım. Çocuğunuzun sizden ayrı bir kişilik geliştireceğinizi kabul edin. Onu anlamaya, tanımaya ve aranızda anlamlı bir sevgi köprüsü oluşturmaya özen gösterin. O siz değil ... sizin kopyanız değil. ÇOCUKLARIMIZI OLUMLU DAVRANIŞLARIYLA, İYİ ÖZELLİKLERİYLE VE YAPABİLDİKLERİYLE FARK EDİN Çocuklarınızın olumsuzluklarını ortaya koymayın. Olumlu davranışlarını, iyi yönlerini sürekli dile getirip ödüllendirerek pekiştirelim. Olumsuz davranışlarını, hatalarını bazen görmezden gelerek söndürmeye çalışalım. Bazı alanlardaki yeteneksizlerini, tecrübesizliklerini kimi başarılarıyla gidermeye, yenmeye çalışalım.
10
NEYİ İSTEDİĞİNİZE ODAKLANIN, NEYİ İSTEMEDİĞİNİZE DEĞİL
Çocuklara” bunu yapma “ “şunu yapma” dediğimiz halde yinede yapılmamasını istediğimiz şeyleri yapmaları bir itaatsizlik değildir. Kendinize olduğu gibi çocuğunuza da yapılmaması gereken şeyleri değil, yapılmasını istediğiniz şeyleri söyleyin. ÇOCUKLARIMIZIN DAVRANIŞLARINDA DÜZELTİLECEK YANLIŞLAR VARSA, ÖNCE KENDİMİZDEN BAŞLAMALIYIZ. İYİ, GÜZEL, DOĞRUYU ÖĞRETMEK İÇİN; İYİ, GÜZEL VE DOĞRU OLMAYA ÇABA SARF ETMELİYİZ. Onlar için ne kadar uygun modeliz!... Dünyadaki en mükemmel aynalar gümüşlenmiş cam parçaları değil, çocuklardır. Onlara baktığınızda kendinizi görürsünüz. Onlar için uygun ortamlar hazırlayıp, fırsatlar verebildik mi?
11
ÇOCUKLARIMIZIN YAŞADIKLARI OLUMLU VE OLUMSUZ DUYGULARI İFADE ETMELERİNE İMKAN SAĞLAYALIM
Daha fazla olumlu duyguların ifade edilmesine imkan tanınır. Çocuk seviyorum dediği zaman hoşumuza gider. “.....’yi sevmiyorum, istemiyorum, nefret ediyorum, okulu sevmiyorum ...” dediği zaman kabullenmeliyiz. Panikler ve susturmaya çalışırız. Çocuklarımızın olumsuz duygularını yok sayarız. Çok ayıp hiç insan .....’yi sevmez mi?, aslında sen onu seviyorsun.
12
ÇOCUKLARINIZA ÖZEL ZAMAN AYIRIN. ÇOCUKLARINIZA
AYIRDIĞINIZ ZAMANIN SÜRESİ DEĞİL NİTELİĞİ ÖNEMLİDİR Çocuğunuza ayırdığınız zamanlarda sadece ona ait olun. Sohbet edin. Başka işlerle meşgul olmayı. Çocuğun yüzüne bakın. Onların sözlerini kesip bilgiçlik taslamayın. Çocuklarınızla konuşurken aynı seviyede olun. Jest ve mimiklerinizle onu dinlediğinizi gösterin. Fiziksel temas kurun. Onu konuşmasında cesaretlendirin. Onunla konuşurken bir büyükle konuşuyormuş gibi dikkatli ve özenli olun. Onu anladığınızı belirten ifadelerle geri bildirim sağlayın.
13
ÇOCUKLARINIZA BULUNDUKLARI ORTAMIN VAZGEÇİLMEZ BİR ÜYESİ OLDUKLARINI HİSSETTİRİN Siz bu ailenin çocuğu olmaktan mutluluk duyar mıydınız? Empati kurun. ÇOCUKLARINIZA SORUMLULUKLAR VERİN Sorumluluk ile kendine güven birbirini tamamlayan 2 durumdur. Sorumluluk duygusu gelişmiş olan çocukların kendilerine güvenleri de yüksektir. ÇOCUKLARINIZIN KENDİNE GÜVEN DUYMASINI SAĞLAYIN Çocuğun öz güven duygusunun gelişimi, kendine güvenmesi yakın çevresinin tutum ve kişiliği ile ilgilidir.
14
FARKINDALIĞIMIZI ARTIRALIM
15
Gençlik, kişilik gelişiminin tamamlandığı, fiziksel ve duygusal gelişimin çok yoğun ve değişken olduğu bir dönemdir. Bu dönem içerisinde genç sürekli olarak yeni bilgiler, yeni ilişki sistemleri ve sorumluluklar gibi ilk kez karşılaştığı sorunlarla yüzleşecektir.
16
ÇOCUĞUNUZ FARKLI BİR DÖNEME ADIM ATMIŞ DURUMDA VE SİZİN DESTEĞİNİZE İHTİYACI VAR!...
17
Gençlik çağı çelişkili davranışları bir arada barındırır.
18
Gençle sağlıklı bir iletişim kurabilmek için genci tanımamız ve onun gereksinimlerine saygı duymamız gerekir.
19
Anne baba tarafından kabullenen gencin gelişimi en üst noktaya kadar yükselir. Çocuklarınızın sizden ayrı bir kişilik olduğunu ne kadar kabullenirseniz onunla iletişiminiz o kadar kolay ve sağlıklı olur.
20
ERGENLİK DÖNEMİ SORUNLARI ÇOCUĞUNUZUN EĞİTİMİNE NASIL YANSIR?
21
Bu dönemde öğrenci bazı yanlış çalışma alışkanlıklarına yönelebilir!...
22
Amaçsız çalışır
23
Plansız ve programsız çalışır
24
Evin değişik yerlerinde çalışır
25
Kaynaklardan yararlanmaz
26
Derslere karşı önyargılı davranır
27
Derslerden korkar, anlayamadığı derslerin üzerine gitmez.
28
Çocuğunuz yaptığı çalışmaların gerçekten farkında mı?...
29
Gencin “niçin çalışmalıyım” sorusuna bir cevabı olmalı.
Bir amaç belirlenmeli. Gencin “niçin çalışmalıyım” sorusuna bir cevabı olmalı.
30
Bu konuda bir öğrencinin en büyük destekçisi ailesi ve öğretmenleridir.
31
Çocuğunuz için en iyi olanları; iyi bir lise, iyi bir üniversite, iyi bir meslek hayal ediyorsunuz.
32
Ama bu hayaller onun da hayali olmalı
Ama bu hayaller onun da hayali olmalı. Onun gerçekten istekli davranmasını istiyorsanız geleceğine yönelik kararları kendi başına almasına fırsat verin.
33
Onun hayallerine müdahale etmeyin
Onun hayallerine müdahale etmeyin. Bunun yerine ona alternatifler sunun ve seçim yapmasını sağlayın.
34
Böylece bir birey olarak karar almayı öğrenir, birey olduğunun farkına varır.
35
Amacını belirleyen öğrenci bu amacı doğrultusunda bir plan ve program yapmalı.
36
Planlar günlük, haftalık, aylık ve yıllık yapılabilir.
37
Böylece öğrencinin kafasında geleceğe dönük bir belirsizlik ve kararsızlık olmayacaktır.
38
Bu dönemdeki öğrenciler planlarını uygulama esnasında kendilerine bir destekçi ararlar.
39
Yaptıkları ve uğraştıkları şeylerle ilgilenilmesini isterler.
40
Ama bu ilgi onları sorgulamak şeklinde olmamalı
Ama bu ilgi onları sorgulamak şeklinde olmamalı. Böyle yapıldığı anda size sırt çevirirler ve söylenenlerin tam aksini yapmaya başlarlar, yanlış olduğunu bile bile…
41
Onlara ne yapması gerektiğini söylemek yerine, neler yaptığını sorun
Onlara ne yapması gerektiğini söylemek yerine, neler yaptığını sorun. Dersler, ödevler, okul, dershane, öğretmenler ve arkadaşlar hakkında sizinle sohbet edebilsinler.
42
BAŞARILI OLMASI BEKLENEN BİR ÖĞRENCİ İÇİN NELER YAPMAK GEREKİR?
43
Çalışma ortamının ders çalışmaya uygun olması gerekir.
44
Dağınık olmamalı, aranılan şeyler bulunabilmeli
Dağınık olmamalı, aranılan şeyler bulunabilmeli. İyi havalandırılmış, temiz bir yer olmalı. Çalışma ortamında yalnızca dersle ilgili araç gereçler bulunmalı.
45
Yatarak, uzanarak,bir şeyler atıştırarak, bir taraftan müzik dinleyerek ya da televizyon izleyerek ders çalışmaya çabalamamalı.
46
Derslerle ilgili önyargılarını yok etmeli.
47
Yapamayacağını düşündüğü dersleri birlikte yapmayı önerin
Yapamayacağını düşündüğü dersleri birlikte yapmayı önerin. Siz de bu konuda bilgili olmayabilirsiniz ancak karşılaştığı sorunu size açıklamaktan çekinmesin.
48
Derslerde neden zorlandığını sizlerle paylaşmasını sağlayın
Derslerde neden zorlandığını sizlerle paylaşmasını sağlayın. Kendi dünyasına kapanmasına engel olun. Bunun yerine kendi dünyasının kapılarını size açsın.
49
Doğruları söylemekle yetinmeyin, savunduğunuz doğruları siz de yapın.
50
Çocuğunuzla iletişimde iken tepkileri karşısında soğukkanlı olun.
Çocuğunuzun davranışları karşısında öfkelendiğinizde bunu ona söyleyin.
51
Çocuğunuz karşısında anne baba birlikte ve kesin tutum sergilemekten çekinmeyin.
52
Çocuğunuzla ayrıntılar üzerinde sürtüşmeye girmeyin.
53
Bu dönemde özgürlükleri biraz daha artırın
Bu dönemde özgürlükleri biraz daha artırın.Ancak evde herkesin uymak zorunda olduğu kesin kuralları gence hissettirin.
54
Çocuğunuzun başarılarını övün ki size olan sevgisi ve güveni artsın.
Ulaşabileceği hedefler koyarak başarı duygusunu yaşatın.
55
Ona seçme hakkı tanıyın.Bu sorumluluğu tatsın.
56
Çocuklarınıza ne derseniz, öyle olma ihtimalini artırırsınız
Çocuklarınıza ne derseniz, öyle olma ihtimalini artırırsınız. “Tembel”, “sorumsuz” gibi olumsuz yaklaşımlar onun bunları kişilik haline getirmesine yol açar.
57
Çocuğunuzun hatalarını başkalarının yanında anlatmayın.
Onun olumlu yönlerini vurgulayın.Kıyas yapmayın. Çocuğunuzun hatalarını başkalarının yanında anlatmayın.
58
Her şeyden önemlisi onun karşısında yer almak yerine onunla birlikte olduğunuzu hissettirin.
59
Evde okuma saati düzenleme Okulda Veli Eğitimlerine katılma
VELİNİN ROLÜ Evde okuma saati düzenleme Okulda Veli Eğitimlerine katılma Verimli çalışabileceği ortamlar hazırlama Okul- öğretmen işbirliği yapma Öğrencilerin okulda öğrendikleri, yaşadıkları hakkında paylaşımda bulunma. Bilim Adamı Bir bilim adamı tıp konusunda yeni ve çok önemli buluşları olmuştur. Bir gazete muhabiri röportaj yaparken kendisine, ortalama bir insandan nasıl olup da daha farklı ve yaratıcı bir insan olduğunu , kendisini diğerler insanlardan ayıran özelliğin ne olduğunu sormuş. Bilim adamı bu soruya “İki yaşındayken annesinin yaşadığı bir deneyim nedeniyle” diye yanıtlamış. Bilim adamı buzdolabından süt şişesini çıkartmaya çalışırken, şişe elinden kayıp yere düşmüş ve ortalık süt gölüne dönmüş. Annesi mutfağa geldiğinde, ona bağırmak, söylenmek ya da cezalandırmak yerine, “Robert ne kadar güzel bir hata yaptın! Daha önce bu kadar büyük bir süt gölü görmemiştim. Evet, olan olmuş. Şimdi birlikte burayı temizlemeden önce biraz yerdeki sütle oynamak ister misin?” demiş. O da eğilip yere dökülen sütle oynamış. Birkaç dakika sonra annesi, “Robert bu tür bir şey yaptığında, bunu senin temizlemen ve herşeyi eski haline getirmen gerektiğini biliyor musun? Bunu nasıl yapmak istersin? Bir sünger mi kullanalım, bir havlu ya da bir bez mi? Hangisini istersin?” demiş. Robert süngeri seçmiş ve birlikte yere dökülen sütü temizlemişler. Daha sonra annesi, “Biliyor musun? Burada yaşadığımız olay, senin iki minik elinle bir süt şişesini taşıyamadığın kötü bir deneyimdi. Şimdi arka bahçeye çıkalım ve şişeyi suyla doldurup, senin dolu bir şişeyi düşürmeden taşımanı sağlayalım” demiş. Küçük çocuk şişeyi boğazından iki eliyle tutarsa, düşürmeden taşıyabileceğini öğrenmiş.
60
… OKUL BAŞARISINDA AİLELERE ÖNERİLER
SORUMLULUK DUYGUSUNU ARTIRMAYA ÇALIŞIN YAŞINA UYGUN YAPABİLECEĞİ GÖREVLER VERİN BAŞARILI OLMUŞ KİŞİLERİ ONA SEVDİRİN VE ÖRNEK GÖSTERİN KENDİNE GÜVENMESİNİ SAĞLAYIN ONA YAŞINDAN VE OLDUĞUNDAN DAHA KÜÇÜKMÜŞ GİBİ DAVRANMAYIN UYGUN OLMAYAN ARKADAŞLARINI ONUNLA KONUŞUN ONUN OKUL BAŞARILARINI UYGUN BİR ŞEKİLDE ÖDÜLLENDİRİN
61
BAŞARISIZLIKLARI İÇİN KONUŞUN , ONU BAŞARIYA MOTİVE EDİN
ONA HER ZAMAN CESARET VERİN , DESTEKLEYİN BAŞARISIZLIKLARI İÇİN KONUŞUN , ONU BAŞARIYA MOTİVE EDİN ÖĞRETMENİ İLE ONUN HAKKINDA SIK SIK İLETİŞİME GİRİN ÖĞRETMENİNİN ONUN HAKKINDAKİ ÖNERİLERİNİ DİKKATE ALIN HAYATTA DÜZENLİ VE PROGRAMLI OLMASINA YARDIMCI OLUN ONUN STRES FAKTÖRLERİNİ HESABA KATIN , PSİKOLOJİK DURUMUNA DİKKAT EDİN AİLE İÇİ HUZURU VE SEVGİ ORTAMINI ONUN İÇİN HAZIRLAYIN
62
HER GÜN DÜZENLİ DERS ÇALIŞMASINI SAĞLAYIN
ONA UYGUN DİKKATİNİ DAĞITMAYACAK BİR DERS ÇALIŞMA ORTAMI HAZIRLAYIN DERS ÇALIŞMA HARİCİ ZAMANLARDA DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN ONU OKUMAYA TEŞVİK EDİN, OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMASINA YARDIMCI OLUN DİKKATİNİ DEVAM ETTİRME KONUSUNDA EKSİKLİĞİ OLUP OLMADIĞINI KONTROL EDİN ONUN KAPASİTESİNDEN DAHA FAZLA BEKLENTİLERE GİRMEYİN OKULU SIRADAN BAHANELERLE AKSATMASINA İZİN VERMEYİN, BU DURUMU DENETLEYİN
63
… DERSLERİNE ENGEL OLABİLECEK İSTEKLERİNİ UYGUN BİR ŞEKİLDE SINIRLAYIN
MADDE KULLANIMINDAN UZAK KALMASINI SAĞLAYIN ONUN KABİLİYETLERİNİ YÖNLENDİRİN VE GELİŞMESİNİ SAĞLAYIN ONU DERS VE SINAVLAR KONUSUNDA PANİĞE SEVK ETMEYİN DÜZENLİ ÖĞÜNLER, GIDA ALIMI VE ÇEŞİTLİLİĞİNİ SAĞLAMAYA ÇALIŞIN ONUN HOBİLERİNİ ARTIRIN, DERS DIŞINDA HOBİLERİYLE İLGİLENMESİNİ SAĞLAYIN ONUN HER ZAMAN İÇİN YANINDA OLDUĞUNUZU DEVAMLI HİSSETTİRİN
64
KÜÇÜK PROBLEMLER BÜYÜMEDEN ZAMANINDA MÜDAHALE EDİN
ONUNLA MÜMKÜN OLDUĞU KADAR NİTELİKLİ ZAMAN GEÇİRİN UYKU DÜZENİNİN BOZULMAMASINI SAĞLAYIN HAFTA SONLARI VE YAZ TATİLLERİNDE YETERİNCE DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN OKULDA YOLUNDA GİTMEYEN ŞEYLERE KARŞI UYANIK OLUN KÜÇÜK PROBLEMLER BÜYÜMEDEN ZAMANINDA MÜDAHALE EDİN ONUNLA OKUL VE DERSLER HAKKINDA BELLİ ARALARLA DURUM DEĞERLENDİRMESİ YAPIN ONU ARKADAŞLARI İLE REKABETE SÜRÜKLEMEYİN ÇOK AŞIRI DERS ÇALIŞMASINI SINIRLAYIN
65
DEFTER VE KİTAPLARINI DÜZENLİ VE TEMİZ KULLANMASINI SAĞLAYIN
BAZI DERSLERDE BİRLİKTE ÇALIŞARAK ONA DESTEK OLUN BEKLENENİN ÇOK ALTINDA BAŞARI DURUMUNDA ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE DİKKAT EDİN ÇOCUĞUNUZUN GÖRME VE İŞİTME PROBLEMİ OLUP OLMADIĞINI DEĞERLENDİRİN ÇOCUĞUNUZUN BİR SORUNU OLDUĞUNDA ÖĞRETMENİ İLE İŞBİRLİĞİ YAPARAK, “BU SORUNU BİRLİKTE EL ELE VEREREK NASIL ÇÖZEBİLİRİZ /AŞABİLİRİZ “YAKLAŞIMI İLE HAREKET EDİN.
66
TUTUMLARIMIZA DİKKAT EDELİM
67
MÜKEMMELİYETÇİ ANNE - BABALAR Bu anne – babaları memnun etmek çocuklar için oldukça zordur. Çocuk çırpınıp çabaladıkça anne – baba daha fazlasını (en mükemmelini) ister. Zamanla çocuk aşırı kaygı, stres, tedirginlik, hayal kırıklığı gibi duyguları yaşamaya başlar. “Tırnak yeme, kekemelik, alt ıslatma, yalan, çalma, ...gibi” davranış sorunlarıyla kendini ifade eder. OTORİTER, ELEŞTİRİCİ ANNE - BABALAR Çocukları üzerinde baskı kurarlar. Çocuklarının çabalarını göremezler. Çocuklarını dinlemezler. Sürekli eleştiren, yargılayan, suçlayan anne, babalardır. AŞIRI KORUYUCU ANNE - BABALAR Çocuklarına hayat tecrübesi yaşama fırsatı tanımazlar. Çocuklarının büyüdüğünü fark etmeyip bebekmiş gibi davranırlar. Çocuklarına hiçbir iş ve sorumluluk vermezler, her şeyi kendileri yaparlar. Bu anne – baba tutumunda çocuğun; Özgüven duygusu gelişemez.
68
AŞIRI KORUYUCU ANNE - BABALAR Çocuklarına hayat tecrübesi yaşama fırsatı tanımazlar. Çocuklarının büyüdüğünü fark etmeyip bebekmiş gibi davranırlar. Çocuklarına hiçbir iş ve sorumluluk vermezler, her şeyi kendileri yaparlar. Bu anne – baba tutumunda çocuğun; Özgüven duygusu gelişemez. SAĞLIKLI VE ETKİLİ ANNE - BABALAR Çocuklarına güvenirler. Onları taktir eder ve överler. Küçük yaşlardan itibaren sorumluluk verirler. Yeni deneyimler yaşamaları için cesaretlendirirler.
69
Katıldığınız için teşekkür ederim
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.