Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Eğitim Alanındaki Yenilikler
Amaçları Laik ve çağdaş eğitimi sağlamak. Bilimsel eğitimi sağlamak. Eğitimde birliği sağlamak. Kız ve erkek çocuklar arasında eğitim eşitliği sağlamak. Eğitimi kolaylaştırmak ve yaygınlaştırmak. Her alanda teknik eleman yetiştirmek. Eğitimi millileştirmek. RECEP ÇETİN
2
Yenilikler Tevhid-i Tedrisat Kanunu – 3 Mart 1924
Öğretim birleştirilerek bütün eğitim kurumları MEB’e bağlandı. Medreseler kapatılarak laik eğitim anlayışı etkili hale getirildi. Azınlık okullarında ve yabancı okullarda dini ve siyasî amaçlı eğitim verilmesi önlendi. Maarif Teşkilatı Hakkında Kanun – 2 Mart 1926 İlk, orta, lise ve yüksekokulların belli esaslara göre düzenlenmesi amaçlanmıştır. Yeni Türk Harflerinin Kabulü – 1 Kasım 1928 Batılılaşma alanında atılan önemli bir adımdır. Okuma- yazma kalaylaştı. Basılan kitap sayısı arttı. Avrupa ile bilgi ve kültür aktarımı kolaylaştı. RECEP ÇETİN
3
Eğitim Alanındaki Yenilikler
Türk Tarih Kurumu’nun Kurulması – 15 Nisan 1931 Ümmetçi tarih anlayışı yerine, laik ve milli bir tarih anlayışı getirilmiştir. Türk Dil Kurumu’nun Kurulması – 12 Temmuz 1932 Türkçe’yi yabancı kelimelerden kurtarmak. Türkçe’nin zenginliğini ortaya koyarak, Türk dilinin dünya üzerindeki saygınlığını artırmak. Türk Dil Kurumunun Kuruluş Amaçları: a- Türk dilini yabancı dillerin etkisinden kurtarmak b- Türk dilinin kökenlerini araştırmak c- Türkçe’yi bilim dili haline getirmek. d- Türkçe’yi zenginleştirmek. NOT: Türk Dil Kurumu ve Tarih Kurumunun kurulmasını milliyetçilik ilkesi ile yakından ilgilidir.. RECEP ÇETİN
4
Eğitim Alanındaki Yenilikler
Millet mekteplerinin açılması(1928) Bu okullar ilkokul seviyesini geçmiş olan vatandaşlara yeni harflerle okuma ve yazmayı öğretmek için açılmış okullardır. RECEP ÇETİN
5
Eğitim Alanındaki Yenilikler
- Üniversite Reformunun Yapılması 1934’te yapılan üniversite reformu ile İstanbul Üniversitesi kurularak, batı tarzında uyarlandı. Bunu yeni açılan okullar takip etmiştir. Bunlar: Ankara Hukuk mektebinin açılması(1925) Yüksek Ziraat Enstitüsünün açılması(1933) Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesinin açılması(1936) Güzel Sanatlar Akademisinin açılması Devlet Konservetüarının açılması. RECEP ÇETİN
6
Atatürk’e Göre Atatürk'e göre eğitim - öğretim milli ve çağdaş olmalıdır. O “dünyanın her türlü ilminden, buluşlarından, ilerlemelerinden yararlanılmalı” demiştir. RECEP ÇETİN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.