Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAbdurrahman Uzumcu Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
A İ LE VE İ LET İ Ş İ M: ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLER İ Özhan Aytaç Rehberlik / Psikolojik Danışman
2
Biz İ nsanlar… Birbirimizi nasıl anlıyoruz?
3
Çatışma Herhangi bir konuda yaşadı ğ ımız anlaşmazlık…
4
Çatışmanın Malzemeleri İ ki adet fikir İ ki adet gereksinim İ ki adet duygu En az iki insan
5
Ne Zaman Anlaşamayız? Önceliklerimiz farklılaşırsa Önemsenme derecesi farklıysa Beklentiler çoksa İ stekler dile getirilmezse
6
Ne Zaman Kötü Hissederiz? Küçümseme Sindirmeye çalışma Yok sayma “Benim sözüm geçecek!” Önce beni anla!
7
Çatışmanın Genel Özellikleri Çatışma yo ğ unlaştıkça bireyin duydu ğ u endişe artar. Bireysel ilgi ve çıkarlarla paralel olarak kazanma iste ğ i artar. Çatışmanın üst evrelerinde prestijini korumak daha çok önem kazanır.
8
Çatışmanın Genel Özellikleri Çatışma yo ğ unlaştıkça “iyi insanlar da” başkalarına zararlı hale gelebilir. Çatışmanın alt evrelerinde etkili olan stratejiler üst evrelerde işe yaramayabilir, hatta istenmeyen sonuçlar ortaya çıkartabilir.
9
Tahteravalli
10
Çatışmanın Yararları Daha iyi ilişkilerin oluşturulması Psikolojik olgunluk Bireyin kendine saygısının gelişmesi Bireysel gelişim Etkilili ğ inin ve verimlili ğ in gelişmesi Problemlerin farkına varmak ve problemleri tanımak Daha iyi çözümler oluşturmak Monotonlu ğ u azaltmak
11
Çözülemeyen Çatışmaların Sonuçları Stres ve bıkkınlık İ letişimde azalma ve bozukluk Doyum ve performansın düşmesi De ğ işime karşı direnmenin artması Aileye ba ğ lılı ğ ın azalması Güvensizlik ve şüphecili ğ in hakim oldu ğ u bir havanın oluşması
12
Çatışmanın Genel Özellikleri Çatışma yo ğ unlaştıkça bireyin duydu ğ u endişe artar. Bireysel ilgi ve çıkarlarla paralel olarak kazanma iste ğ i artar. Çatışmanın üst evrelerinde prestijini korumak daha çok önem kazanır.
13
Çatışma yo ğ unlaştıkça “iyi insanlarda” başkalarına zararlı hale gelebilir. Çatışmanın alt evrelerinde etkili olan stratejiler üst evrelerde işe yaramayabilir, hatta istenmeyen sonuçlar ortaya çıkartabilir.
14
“Kes sesini!” yerine “dinler misin?”
15
Sinirli İ nsanlara Yaklaşım Sözünü kesmeden, sonuna kadar dinleyiniz. “Haklısınız” yerine “Anlıyorum” deyiniz. Restleşmeye kalkışmayın Onun durum ya da olayı nasıl algıladı ğ ını anlamaya çalışın
16
Çatışma Çözümünde İ yi Dinleme Karşıdakinin gözlerine bakarak konuşun,başka şeylere bakmayın Başka şeylerle ilgilenmeyin Elinizi aya ğ ınızı sallamayın
17
Çatışma Çözümünde İ yi Dinleme Karşınızdaki kişinin söyledi ğ i önemli şeyleri tekrarlayın,özetleyin Sözünü kesmeyin Ona neler yapması gerekti ğ ini söylemeyin Söyledikleriyle alay etmeyin,gülmeyin
18
Çatışma Çözümünde İ yi Dinleme Kendinizi di ğ er kişinin yerine koyun ve ne anlatmaya çalıştı ğ ını,neler hissetti ğ ini anlamaya çalışın Anlattıklarını anlamadı ğ ınız zaman anlamanıza yardımcı olacak sorular sorun Ne hissetti ğ ini anladınız zaman ona söyleyin.”çok kızmışsın” gibi
19
Dinledi ğ iniz için teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.