Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Turhal Sami Baklacı Anadolu Lisesi
ÖZLEM ÇAĞLAYAN KİMYA ÖĞRETMENİ
2
SORU ÇÖZME TEKNİKLERİ Konu dikkatli çalışılmalı,
Konu tam anlaşılmış olmalı, Önemli bilgilerin altı çizilmeli, Konu ile ilgili örnek soru çözümleri incelenmeli, Anlaşılmayan kısımlar sorulmalı, Konu ile ilgili test ve sorular çözülmeli
3
SORU ÇÖZERKEN; Verilen bilgiler yazılmalı,
Ne verilmiş, Ne isteniyor doğru belirlenmeli, Hangi formül kullanılacak tespit edilmeli, Soruyu çözmek için bütün konulara değil, sadece gerekli konuya odaklanmalı.
4
SORU ÇÖZERKEN; B A C ÇÖZÜM D E
Ne Verilmiş, Ne İsteniyor Doğru Belirlenmeli ÇÖZÜM B E C D A Verilen Bilgiler Yazılmalı Hangi Formül Kullanılacak Tespit Edilmeli Soruyu Çözmek İçin Bütün Konulara Değil, Sadece Gerekli Konuya Odaklanmalı Zaman İyi Kullanılmalı
5
SORU ÇÖZERKEN; 1 2 3 4 Kesinlikle doğrudur? Kesinlikle yanlıştır?
Her zaman doğrudur? 3 Her zaman yanlıştır? 4 Sorularına dikkat edilmeli, Birkaç istisna bile olsa her zaman doğru ve kesinlikle doğru şeklinde yargıya varılmamalıdır.
6
Kalıcı Başarıyı Sağlamaktır..
Amacımız.. 9.sınıf 10.sınıf Kimya Dersimizde Kalıcı Başarıyı Sağlamaktır.. 11.sınıf 12.sınıf YGS LYS öss
7
mutlak ve kalıcı başarı
Bu çalışmada: mutlak ve kalıcı başarı ve Disiplin süreklilik verimlilik kararlılık
8
SINAVLARDA; Amacımız Düzenli ders çalışma alışkanlığı edindirmek
Zamanın iyi değerlendirme becerisini geliştirmek Düzenli ders çalışma alışkanlığı edindirmek
9
YGS (Yüksek Öğretime Giriş Sınavı)
Madde ve Özellikler Atom ve Periyodik Cetvel Mol Kavramı YGS KİMYA YGS Kimyasal Bağlar Kimyasal Tepkimeler ve Hesaplamalar Gazlar YGS Kimyasal tepkimelerde enerji Radyoaktiflik Çözeltiler maddenin yoğun fazları SORU SAYISI:13 KONULARI
10
LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı)
Asitler ve Bazlar Redoks Tepkimeleri Hidrokarbonlar Alkol Ve Eterler Aldehit ve Ketonlar LYS Organik asitler Esterler Karbonhidratlar Alifatik amonyak Türevleri SORU SAYISI:30 Kimyasal Tepkimelerde Hız Kimyasal Tepkimelerde Denge Kimyasal Tepkimelerde Çözünürlük Dengesi LYS KİMYA KONULARI
11
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Beden dimdik, tetikte ve aktif. Saçma ve önemsiz şeyleri bir kenara bırakarak, düşüncenizi önemli konular üzerinde yoğunlaştırırsanız. • Öğrenmek ve kavramak isteyen bir tutum içindeyseniz,. • Ders ayrımı yapmaz “ayrımlar”ı anlamaya çalışırsanmız • Çalışmalarınızı, öğrendiklerinizi sindirmek için aralıklı olarak sürdürürseniz, • Düşüncenizi, sadece çalıştığız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırmaya gayret ederseniz, • Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı unsurlardan (çizimler,şekiller) yararlanırsanız, • Konuyu bir bütünlük içinde kavramaya çalışırsanız, • Anlamları belirlemek için zaman zaman çalışılmış konulara dönüp bakarak pekiştirme yaparsanız, • Dersi masada çalışırsanız. Karşıda dikkatinizi dağıtacak resim, poster, ayna gibi şeyler olmazsa
12
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Unutma! Çalışma sonuna kadar götürülerek tamamlanan bir süreçtir. Tekrarlar yapılarak bilgi” hafıza uzun süreli olarak “ depolanır. Not tutarak kelimelerin altını çizerek (belki iki kere çizerek!), insanı düşünmeye zorlayan sorular sorarak çalışmanın verimliliği artırılır. Çalışma Programı Hazırlayın! Tekrar....Tekrar.....yine Tekrar.... İki sözel veya sayısal, aynı türden dersleri peş peşe çalışma! Matematik ve Fen Bilimleri daha farklı bir "dinleme"tarzını gerektiriyor! Matematik ve Fen Bilimleri'nde, problem çözerken sonuca ulaşıncaya kadar, çalışmaya kesinlikle ara verilmemelidir.
13
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Çalışma sırasında arka arkaya gelecek derslerin mümkün olduğu ölçüde birbirinden farklı olmasında yarar vardır. İçerik açısından birbirini çağrıştıran derslerin arka arkaya gelmesi öğrenmeyi zorlaştırır. Nasıl bir zamanlama, ders çalışırken size en yüksek verimi sağlar? 40'+10'+10'=60' Ders çalışmada en yüksek verimi elde etmek için, öğrenme seanslarının 40 dakikalık bölümlere ayrılması gerekir. 40 dakika çalıştıktan sonra mutlaka, 10 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz. Her çalışma seansında sonrada 10 dakikalık bir dinlenme arası vermek doğru olur; 10 dakikalık dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır.
14
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Uyku saatinde iyi uyu, ders saatinde uyuma! Uyku sırasında hatırlama mekanızması daha az rahatsız edilmektedir. Öğrendiklerimizi, uykuda daha yavaş; uyanıkken daha hızlı unuturuz. Öğrenme üzerinde en az bozucu etkiyi yapan etkinlik "uyku"dur. Eğer bir şeyi kalıcı olarak öğrenmek istiyorsanız, uyumaya gitmeden önce küçük bir tekrar yapmanızda büyük fayda vardır. Unutma! Böylece daha az unutursunuz! Akılda kalması için, iyi not tutmalısınız! Not tutma, öğrenmenin en büyük düşmanı olan unutmayı önlemektedir. Not ders sırasında tutulduysa, ilk tekrar, tutulan notların gözden geçirilmesi şeklinde olmalıdır. Daha sonraki tekrarlar, hiçbir yere bakmadan hatırda kalanların, başka bir sayfaya yazılması ve daha sonra esas notlarla karşılaştırılarak eksikliklerinin giderilmesi şeklinde olmalıdır. Ders dinleme becerilerini geliştiren öğrenciler, not tutarak ve anlaşılamayan yerleri anında öğretmene sorarak, derse aktif şekilde katılırlar. Bu tekrarlar hemen aynı günün akşamı yapılmalıdır.
15
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Son geceye sıkıştırılmış bir sınav çalışması için geç vakitlere kadar uykusuz kalmak, sınava hazırlanmak için pek güvenilir bir yol olmasa gerek! Unutma! Önemli olan , çok çalışmak değil, yerinde ve zamanında çalışmaktır. Programlı çalışmasına rağmen "başarısız"olanlar belki vardır. Ama başarılı olanlar mutlaka programlı çalışanlardır. "Bir gün çalışmamakla bir şey olmaz!"... diyerek kendince yeterli mazeret yaratan bir öğrencinin bu eğilimi, bir sonraki ders çalışma sırasında, ona karşı, olumsuz kullanılmak üzere depo edilir. Hayatınızın denetimi kendi elinizde olmalı! Erteleme, ertelemeyi doğurur. Her gün amacınız doğrultusunda atacağınız küçük bir adım, yıl sonunda size istediğiniz bir başarıyı kazandıracaktır. Verilmli çalışma, programlı çalışmadır!
16
SABRINIZ VE İLGİNİZ İÇİN
TEŞEKKÜR EDERİZ ÖZLEM ÇAĞLAYAN KİMYA ÖĞRETMENİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.