Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MESLEKİ REHBERLİK BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MESLEKİ REHBERLİK BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ."— Sunum transkripti:

1 MESLEKİ REHBERLİK BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ

2 Hazırlayan ve Sunan: Rabia ESEN Mualla KÖSE Rehber Öğretmen

3 ÜKSEKÖĞRETİME YGS EÇİS INAVI

4 GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama olan, LYS 5 oturumda yapılacaktır. 2015 YGS 15 Mart Pazar saat 10:00’da, LYS Haziran ayının iki hafta sonunda, iki haftaya (13, 14, 20, 21 haziran) yayılarak yapılacaktır. 4

5 YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
Test Adı Dersler Soru Sayıları Türkçe Testi Türkçe + Dil Bilgisi 40 (5-7 Dil bilgisi)* Sosyal Bilimler Tarih Coğrafya Felsefe Din Kült. ve Ahlak Bilgisi 15 12 8 5 Temel Matematik Matematik Geometri 40* (7-9 arası geometri) Fen Bilimleri-1 Fizik Kimya Biyoloji 14 13 * Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-7, geometriden ortalama soru gelmektedir. 5

6 İMAM HATİP LİSELİLERİN ALAN İÇİ EK PUAN ALACAĞI BÖLÜMLER
İlahiyat Arap dili ve edebiyatı Yaygın din öğretimi ve uygulamaları Dünya dinleri İslam ve din bilimleri İslami ilimler

7 2015 - ÖSYS Birinci Aşama : Yüksek öğretime Geçiş Sınavı (YGS)
Testlerin Niteliği : Ortak müfredata dayalı testler  Soru Kitapçığı : Tek Soru Kitapçığı Cevap Kâğıdı : Tek Cevap Kâğıdı Türkçe testi : 40 soru Temel Matematik Testi : Sosyal Bilimler Testi : Fen Bilimleri Testi : TOPLAM : 160 Soru Sınav Süresi : 160 dakika

8 YGS SINAV TARİHİ

9 1. AŞAMA: YÜKSEK ÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS)
2015 YGS 15 Mart Pazar günü saat 10:00’da tek oturum halinde yapılacak ve tek kitapçık kullanılacak. YGS’de toplam 160 soru sorulacak ve süre 160 dakika olacaktır. Öğrencilere ortak alan derslerinden (Ağırlıklı lise-1 konuları) sorular yöneltilecektir. Bu bölümde muhakeme gücü yüksek, yorum becerisini ölçmeye dayalı sorular sorulacaktır. Az da olsa bilgiye dayalı sorular da gelmektedir. 9

10 Sınavdaki Testler ve Soru Sayıları:

11 LYS SINAVLARI (2015) 2. HAFTA 3. HAFTA 13 Haziran 2015 CUMARTESİ
PAZAR 20 Haziran 2015 CUMARTESİ 21 Haziran 2015 SABAH LYS-4 LYS-1 LYS-2 LYS-3 ÖĞLEDEN SONRA LYS-5

12 LYS’ de YER ALACAK TESTLER ve KAPSAMLARI
LYS-1= Matematik-2, Geometri- (Analitik Geo.) LYS-2= Fen Bilimleri-2 (Fizik, Kimya, Biyoloji) LYS-3= Türk Dili ve Edebiyat, Coğrafya-1 LYS-4= Tarih, Coğrafya-2, Felsefe Grubu LYS-5= Yabancı Dil 12

13 YGS – LYS’DE 18 PUAN TÜRÜ VAR

14 YGS VE LYS’NİN YERLEŞTİRME PUANINA ETKİSİ
Üniv. Puanı = YGS Neti + LYS Neti + AOBP % 60 etkili Max. 60 puan % 40 etkili

15 PUAN TÜRLERİNE GÖRE LYS’DE ÇÖZÜLECEK TESTLER
Matematik-fen puanı (MF): LYS-1 (Mat - Geo) LYS-2 (Fizik – Kimya - Biyoloji) testlerini Türkçe- Matematik puanı (TM) : LYS-3 (Türk Dili ve Ed. - Coğ-1) testlerini Türkçe – Sosyal puanı (TS): LYS-3 (Türk Dili ve Ed. - Coğ-1) LYS-4 (Tarih, Coğrafya-2, Felsefe Grubu) testlerini Yabancı Dil puanı (DİL) : LYS-5 (İng, Almanca, Fransızca) testlerini çözecektir. 15

16 Sınavdaki Testlerin Niteliği:
Puan Türü Testlerin Ağırlıkları (% olarak) Türkçe Tem. Mat. Sos. Bil. Fen Bil. YGS-1 20 40 10 30 SAY-1 Yerine YGS-2 YGS-3 SÖZ-1 Yerine YGS-4 YGS-5 37 33 EA-1 YGS-6

17 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
YGS SINAVI NİÇİN ÖNEMLİ? Birinci Aşama (YGS) Taban Puanları ve Sağlayacağı Haklar: 1) Taban puan (140 / 179 arası) Önlisans, Açıköğretim 2) Taban Puan (180 ve üzeri) İlgili Puan Türünden YGS puanlarıyla da öğrenci alan lisans programlarını tercih etme hakkı 3) Taban Puan (180 ve üzeri) Herhangi Bir Puan Türünden İkinci aşama sınavlara katılma hakkı. (LYS GİRME HAKKI) 4) Astsubay meslek yüksekokuluna ve Polis meslek yüksek Okuluna girmek için de YGS şart. YGS Testlerinin; LYS Puanlarının oluşumunda %40 etkisi olacaktır. 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009 17

18 YGS de – arası puan alan adaylar, sadece meslek yüksekokulu ön lisans programları ile açık öğretim programlarını tercih edebileceklerdir. Bu adayların LYS sınavlarına girme hakları bulunmamaktadır.

19 YGS 1 Puan Türü İle Tercih Edilebilecek Lisans Programları

20 YGS 2 Puan Türü İle Tercih Edilebilecek Lisans Programları

21 YGS 3 Puan Türü İle Tercih Edilebilecek Lisans Programları
Sadece Rekreasyon Yönetimi (M.T.O.K.)

22 YGS 4 Puan Türü İle Tercih Edilebilecek Lisans Programları

23 YGS 5 Puan Türü İle Tercih Edilebilecek Lisans Programları

24 YGS 6 Puan Türü İle Tercih Edilebilecek Lisans Programları

25 YGS 1 Puan Türü İle Öğrenci Alan Önlisans (Meslek Yüksekokulu) Programları

26

27

28

29

30 DİKKAT: YGS Barajı Olacak
YGS’de BARAJI GEÇEMEYEN ÖĞRENCİLER İKİNCİ AŞAMA OLAN LYS SINAVLARINA GİREMEYECEKLERDİR. 30 30

31 2015 İSANS LYS ERLEŞTİRME INAVI

32 2. AŞAMA: LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
LYS sınavları 5 ayrı oturum halinde gerçekleşecektir. Her oturumda farklı bir sınav uygulanacaktır. Dileyen aday tüm oturumlardaki sınavlara girebilecek. Öğrenciler girmek istedikleri bölümlere göre en az iki LYS sınavına katılacaktır. YGS’de 180 barajı geçen herkes LYS sınavlarına girebilecektir. Sorular lise-2, lise-3 ve lise-4 ağırlıklı konulardan oluşacak. Lise-1 konularında da az oranda soru gelecek. Soru tarzları da daha çok bilgiye dayalı sorular olacak. 32

33 PUAN TÜRLERİNE GÖRE LYS’DE ÇÖZÜLECEK TESTLER
Matematik-Fen puanı (MF): LYS-1 (Mat - Geometri) LYS-2 (Fizik – Kimya - Biyoloji) testlerini Türkçe- Matematik puanı (TM) : LYS-1 (Mat - Geo) LYS-3 (Türk Dili ve Ed. - Coğ-1) testlerini Türkçe – Sosyal puanı (TS): LYS-3 (Türk Dili ve Ed. - Coğ-1) LYS-4 (Tarih, Coğrafya-2, Felsefe Grubu) testlerini Yabancı Dil puanı (DİL) : LYS-5 (İng, Almanca, Fransızca) testlerini çözecektir. 33

34 LYS PUAN TÜRLERİ - Sınav sonucunda öğrenciler girdikleri testlere göre şu puanlara sahip olacaktır. (SAYISAL) (EA) (SÖZEL) (YABANCI DİL) * MF * TM * TS * DİL-1 * MF * TM * TS * DİL-2 * MF * TM * DİL-3 * MF-4 - Bu puanlar hesaplanırken testlerin ağırlıkları farklı olacaktır. Örneğin; MF – 1 de Biyoloji testinin katsayısı ile MF – 3 de Biyoloji testinin katsayısı çok farklı olacaktır. 34

35 MATEMATİK-FEN PUAN TÜRÜ (MF1-MF2-MF3-MF4) İÇİN GİRİLECEK SINAVLAR

36 MF 1 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları (Matematik Ağırlıklı Temel Bilim Programları)

37 MF 2 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları (Fen Ağırlıklı Temel Bilim Programları)

38 MF 3 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları (Sağlık Bilimleri Programları)

39 MF 4 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları (Mühendislik-Teknik Programlar)

40

41

42 TÜRKÇE- MATEMATİK PUAN TÜRÜ (TM1-TM2-TM3) İÇİN GİRİLECEK SINAVLAR

43 TM 1 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları

44

45 TM 2 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları

46 TM 3 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları

47 TÜRKÇE- SOSYAL PUAN TÜRÜ (TS1-TS2) İÇİN GİRİLECEK SINAVLAR

48 TS 1 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları

49 TS 2 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları

50 YABANCI DİL PUAN TÜRÜ (DİL 1-DİL 2-DİL 3) İÇİN GİRİLECEK SINAVLAR

51 DİL 1 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları

52 DİL 2 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları

53 DİL 3 Puan Türü İle Öğrenci Alan Lisans Programları

54 YENİ SİSTEMDE OKULDAN KAÇ PUAN ALINACAK?
Diploma notu: ( arası) x 5 çıkan sonucu 0.12 il çarp Her öğrenciye arası puan gelecek. Ek puanlı (0.06) bir yere yerleşebilmesi için okuldan gelecek puan puan arasıdır. Kısaca; KENDİ ALANINIZDA TERCİH YAPARKEN , = 0.18 ALANINIZ DIŞINDA TERCİH YAPARKEN ,12

55

56 ÜNİVERSİTEYE YERLEŞTİKTEN SONRA GİTMEZSEK NE OLUR?
Tercihler sonucu üniversitede bir bölüm kazanıp da gitmeyen (Açıköğretimin kontenjansız bölümleri ve sınavsız geçişle bir yere yerleşenler hariç) öğrenciler seneye tekrar sınava girdiklerinde 0.12 yarı yarıya düşürülerek 0.06 ile çarpılacaktır.

57 vakit geçiyooor..

58 Fırsatların Değeri Elimizden Kaçmadan Bilinmeli… Hele de bu fırsat Zamansa… Çünkü bir saniyesini bile geri alamazsınız…

59 NELER YAPILMALIDIR? Değişik kaynaklardan çok soru çözülerek test tekniği geliştirilmeli Okul dersleri ile YGS ve LYS derslerini ayırt ederek ona göre çalışma planı yapılmalı Meslek yönelimi önceden tespit edilmeli ve o puan türüne göre derslere ağırlık verilmeli Okuma hızı artırılmalı, bu amaçla bol bol kitap okunmalı Panik yapmadan, sistemli, planlı programlı çalışılmalı

60 DOĞRU HEDEFE YÖNELMENİZ GEREKİR.

61 3. Sistemli (planlı) çalışmak
BAŞARININ 3 ANAHTARI 1. Başarıya inanmak 2. Hedef belirlemek 3. Sistemli (planlı) çalışmak

62 HEDEF BELİRLERKEN KENDİNİZE
1 sene sonra nerede olmak istiyorum. 4 sene sonra nerede olmak istiyorum. 10 sene sonra nerede olmak istiyorum. Sorularını kendinize sorun. ve uzun zaman dilimi ve kısa zaman dilimi için hedef belirleyin. Hedefiniz sizi çalışmaya motive eder.

63 Sınavları kağıt üzerinde değil, önce beyninizde kazanın
Sınavları kağıt üzerinde değil, önce beyninizde kazanın. Kazanacağınıza inanın.

64 Bunun için pes etmeden gereken sabrı göstermelisiniz.
Küçük su birikintilerinin birleşmesi, onların daha hızlı akmasını sağladığı gibi İstikrarlı bir şekilde ders çalışan öğrencinin bitirdiği konular da arttıkça netlerine yansıyacaktır. Bunun için pes etmeden gereken sabrı göstermelisiniz.

65 (Beyninizi başarıya proğramlayın.)
İNSAN BAŞARACAĞINA İNANDIĞI, HERŞEYİ BAŞARABİLİR. (Beyninizi başarıya proğramlayın.)

66 Öğrenciler İçin Zaman Tuzakları
Televizyon Telefon İnternet Bilgisayar Oyunları, (msn-face) Aşırılıklar (Gezi , Muhabbet, …) Hayal kurma 66

67 “HAYIR” demesini öğrenin.
Israrlarla başa çıkması için onlara “Hayır” demeyi öğretmeniz gerekli. Önemli olan nokta verdiği kararlarda arkadaş grubunun baskısının nasıl rol oynadığını ve sadece bu baskıya göre karar verdiğinde olumsuz sonuçlar yaşayabileceğini fark etmesidir. Bazı hayali zor durumlar üzerinde konuşup değişik çözüm yolları ve onların sonuçlarının neler olabileceği üzerinde konuşmanız –ancak yorum yapmayıp sadece vurgu yapmanız önemli-faydalı olabilir. “Hayır, teşekkür ederim” birkaç kere tekrarlanması; “Ya başka işim vardı, kusura bakma ya..” bahane uydurma; “Başka sefere belki, sağol” atlatma; “Hayır, sağol; ha bu arada sen o işi bitirdin mi?” konu değiştirme; “Hayır, sağol; ben gitmeliyim, görüşürüz sonra” ortamdan uzaklaşmak gibi yöntemleri denemesini teşvik etmek işinize yarayacaktır.

68 PLANLI PROĞRAMLI DERS ÇALIŞMAYA DEVAM EDİN.

69 KİTAP OKUMAYI VE TEST ÇÖZMEYİ SEVİN.

70 KENDİNİZE BÜYÜK İDEALLER SEÇİN.
BÜYÜK DÜŞÜNÜN BÜYÜK HEDEFLER BELİRLEYİN. Hayalleri Olan Asla Uyumaz

71 YGS- LYS ZİRVEYE TIRMANMA YARIŞINDA TÜM ÖĞRENCİLERİME BAŞARILAR DİLİYORUM.


"MESLEKİ REHBERLİK BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları