Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSamet Yuce Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Dünyada Türkiye, 7. büyük tekstil ve hammaddeleri ve 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçısı…
3
2. büyük tekstil ve hammaddeleri 3. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
AB’de Türkiye, 2. büyük tekstil ve hammaddeleri Ve 3. büyük hazır giyim ve konfeksiyon tedarikçi…
4
9. büyük tekstil ve hammaddeleri
ABD pazarında Türkiye, 9. büyük tekstil ve hammaddeleri tedarikçisi…
5
İplik İhracatında, 1,7 Milyar $ ve % 3,4 pay ile
dünyanın 9. en büyük ihracatçısı, 841 Milyon € ve %21 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…
6
2,8 Milyar $ ve % 3,5 pay ile dünyanın 6. en büyük ihracatçısı,
Dokuma Mensucat İhracatında, 2,8 Milyar $ ve % 3,5 pay ile dünyanın 6. en büyük ihracatçısı, 910 Milyon € ve % 19 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…
7
Örme Kumaş İhracatında,
1,7 Milyar $ ve % 5,4 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı, 593 Milyon € ve %40 pay ile AB’nin en büyük tedarikçisiyiz…
8
Denim Kumaş İhracatında,
435 Milyon $ ve % 10 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı, 110 Milyon € ve %61 pay ile AB’nin en büyük tedarikçisiyiz…
9
Örme hazır giyim İhracatında,
9,2 Milyar $ ve % 4,1 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı, 5,7 Milyar € ve % 16 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…
10
Örme t-şört (6109) İhracatında, 3,3 Milyar $ ve % 8 pay ile dünyanın
3. en büyük ihracatçısı, 2 Milyar € ve % 24 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…
11
Örme bayan gömlek ve bluz grubu (6106) İhracatında,
533 Milyon $ ve % 9,3 pay ile dünyanın 2. en büyük ihracatçısı, 273 Milyon € ve % 28 pay ile AB’nin en büyük tedarikçisiyiz…
12
Örme takım elbise, ceket, pantolon, etek, elbise, vb. grubu (6103-6104)
İhracatında, 1,6 Milyar $ ve % 2,6 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı, 1 Milyar € ve % 18 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…
13
Dokuma hazır giyim İhracatında,
5,7 Milyar $ ve % 2,8 pay ile dünyanın 6. en büyük ihracatçısı, 3,5 Milyar € ve % 10 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…
14
Dokuma takım elbise, ceket, pantolon, etek, elbise, vb
Dokuma takım elbise, ceket, pantolon, etek, elbise, vb. grubu ( ) İhracatında, 3,8 Milyar $ ve % 3,9 pay ile dünyanın 5. en büyük ihracatçısı, 2,4 Milyar € ve % 13 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…
15
Dokuma bayan gömlek ve bluz grubu (6206) İhracatında,
631 Milyon $ ve % 5,1 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı, 419 Milyon € ve % 15 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…
16
Dokuma iç giyim ve bornoz grubu (6207-6208) İhracatında,
248 Milyon $ ve % 7 pay ile dünyanın 2. en büyük ihracatçısı, 91 Milyon € ve % 18 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…
17
Çorap İhracatında, 1,2 Milyar $ ve % 8,3 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı, 653 Milyon € ve % 35 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…
18
Ev tekstili İhracatında,
2,1 Milyar $ ve % 4,1 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı, 1 Milyar € ve % 15 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…
19
2014 yılı nasıl geçtİ?
20
Tekstil ve Hammaddeleri İhracatımız
2014 Yılında Rusya’daki kriz ve dünya genelindeki sıkıntılara rağmen Tekstil ve Hammaddeleri İhracatımız % 6 arttı ve 8,9 milyar $’a yükseldi...
21
Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımız
2014 Yılında Rusya’daki kriz ve dünya genelindeki sıkıntılara rağmen Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımız % 8 arttı ve 18,7 milyar $’a yükseldi...
22
2014 Yılında İplik ihracatımız 1,8 milyar $;
Dokuma kumaş ihracatımız 2,9 milyar $; Örme kumaş ihracatımız 1,7 milyar $; Örme & dokuma hazır giyim ihracatımız 16,3 milyar $; Ev tekstili ihracatımız 2 milyar $; Teknik tekstil ihracatımız 1,6 milyar $;
23
Tekstil ve Hammaddeleri İhracatımızda İlk Beş Ülke
İhracatımızda Rusya’nın payı düşerken, AB ülkelerinin payı artıyor: %46
24
Tekstil ve hammaddeleri İhracatımızda İlk Beş Ülke
Birim: $
25
Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımızda İlk Beş Ülke
İhracatımızın %75’i AB ülkelerine yapılıyor ve 2014 yılında AB ülkelerine ihracat %9 arttı.
26
Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımızda İlk Beş Ülke
% 6 Artış % 15 Artış % 10 Artış % 0,3 Artış % 5 Artış Birim: $
27
2014 Yılında İTHALAT
28
2014 Yılında ve % 4,4 arttı Tekstil ve Hammaddeleri İthalatımız
9,7 milyar $’ değerinde gerçekleşti...
29
2014 Yılında ve % 3,1 arttı Hazır Giyim ve Konfeksiyon İthalatımız
3,1 milyar $’ değerinde gerçekleşti...
30
Korunma önlemi uygulanan tekstil ve konfeksiyon ürünlerinde ithalat
31
2015
32
2015 İhracatçı için iyi başlamadı…
Ocak - Şubat dönemi itibariyle, Tekstil ve Hammaddeleri ihracatımız, % 15 azalarak 1,3 milyar $’a Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatımız, % 14 azalarak 2,7 milyar $’a geriledi…
33
Gelecek Vaad Eden Pazar: İRAN
Ocak – Şubat 2015 döneminde, İran’a ihracatımız: Tekstil ve hammaddeleri: % 49 artarak 76 milyon $ Örme kumaş: %500 artışla 8 milyon $ Elyaf: %76 artışla 13 milyon $ Hazır giyim ve konfeksiyon % 210 artarak 25 Milyon $
34
İRAN Tercihli Ticaret anlaşması
1 Ocak 2015 tarihi ile yürürlüğe giren tercihli ticaret anlaşması ile; Belirli tekstil, hazır giyim ve ev tekstili ürünleri için indirimli gümrük tarifesi Resmi yollarla dış ticaret Yakınlaşan işbirliği imkanları fırsatı yakalanmıştır...
35
Rusya’ya ihracat azalıyor
Ocak – Şubat 2015 döneminde, Rusya’ya ihracatımız: Tekstil ve hammaddeleri % 46,7; Hazır giyim ve konfeksiyon % 47,7 azaldı...
36
Rusya’ya ihracatta çözüm önerileri
Rusya ile ticaretin geliştirilmesi için; Rusya ile İran benzeri tercihli ticaret anlaşması Rusya gümrüklerinde yaşanılan sıkıntıların giderilmesi Ruble ile ticaret yapmanın kurala bağlanması İhracat sigorta sisteminin geliştirilmesi ve uzun vadeli satışların güvence alına alınması
37
Dünya tekstil ve konfeksiyon ticareti
38
Dünya tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ticareti
2005 yılında kotaların kaldırılması ile; Artan rekabetçilik ve değişen ticaret ortamı Çin’in dünya pazarlarına hakim olması Fiyat tabanlı rekabet 2015 yılına geldiğimizde; Tekstil ve konfeksiyon üretiminde yatay entegrasyon’un önemi Çin’de üretim maliyetlerinin artması ve Çin’in ihracatında pazar kaybı Yükselen Asya ülkeleri: Bangladeş! Teknoloji ve bilgi tabanlı rekabet
39
Dünya tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ithalatı
En büyük tekstil ve konfeksiyon ithalatçıları: ABD Fiyat bazlı rekabet etkili olmaya devam ediyor AB Pazarda rekabetçiliğimizi koruyoruz, ancak yeni nesil STA’lar rekabetçiliğimizde erozyona yol açabilir! AB üyeliğimiz ve Gümrük Birliği’nin modernizasyonu Japonya %80 oranında pazara Çin (%68), Vietnam ve Endonezya hakim. Çin büyüyen iç pazar ve artan tüketim, devlet sübvansiyonu, tarife dışı engeller, hükümetin kalkınma planında tekstil ve konfeksiyon sektörlerine azalan vurgu
40
AB pazarında yerimiz Tekstil ve hammaddeleri ihracatımızda pazardaki payımız artıyor...
41
AB pazarında yerimiz Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızda pazardaki rekabetçiliğimizi koruyoruz...
42
ABD pazarında yerimiz 2014 yılında;
ABD hazır giyim ve konfeksiyon ithalat artışı: %2,5; Türkiye’den ithalat artışı: %5,8 ABD tekstil ve hammaddeleri ithalat artışı: %4; Türkiye’den ithalat artışı: %9,2 Tekstil ve hammaddeleri 2009 – 2014 ortalama artış hızı: %15 Hazırgiyim ve konfeksiyon 2009 – 2014 ortalama artış hızı: %7,6
43
Japonya pazarında yerimiz
38 milyar $ değerinde ithalatı ile dünyanın üçüncü büyük tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ithalatçısı olan Japonya pazarına Çin ve Asya ülkeleri hakim!
44
2010 yılından itibaren sürekli artış, 2014’te gerileme
Çin pazarında yerimiz 36 milyar $ değerinde ithalatı ile Çin, dünyanın dördüncü büyük tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ithalatçısı! 2010 yılından itibaren sürekli artış, 2014’te gerileme Türkiye’den ithalat, artış eğiliminde yılında ithalat değeri %10 gerileme ile 455 milyon $!
45
2015 VE sonrasında Dünya tekstil ve konfeksiyon ticareti
46
AB-ABD Trans-Atlantik İşbirliği ve
Yatırım Anlaşması (TTYO) TTYO, dünya tekstil ve konfeksiyon ticaretini etkileyecek bir anlaşma Ticaret kurallarının yeniden belirlenmesi Yatırımların AB ve ABD’de toplanması Anlaşma dışında kalan ülkelerde refah kaybı riski, anlaşmaya dahil olacak ülkeler için önemli fırsatlar DTÖ’nün ticareti düzenleme gücü giderek azalıyor...
47
AB pazarında tekstil ve konfeksiyon üretimi teşvik ediliyor:
Tekstil ve Konfeksiyon Sektörlerimiz için Gelecek Vizyonu AB pazarında tekstil ve konfeksiyon üretimi teşvik ediliyor: İstihdam artışı sağlamak için üretimin AB ülkelerine dönmesi Kumaş (özellikle baskı ve nanoteknoloji tabanlı fonksiyonel kumaşlar) ve hazır giyim üretiminde (kişiye özel, simulasyon tabanlı) yeni teknolojiler
48
Uzak doğu ülkeleri ile rekabet
Tekstil ve Konfeksiyon Sektörlerimiz için Gelecek Vizyonu Uzak doğu ülkeleri ile rekabet Alıcı firmaların ve tüketicilerin sosyal sorumluluk ve etik ticaret vurgusu ve talebi Birçok Asya ülkesinde yaşanan politik ve ekonomik sorunların yarattığı olumsuz üretim koşulları Fiyat yerine teknoloji bazlı rekabet
49
Gelecek Vizyonu İhracatımızı arttıracak fırsatlar:
Tekstil ve Konfeksiyon Sektörlerimiz için Gelecek Vizyonu İhracatımızı arttıracak fırsatlar: Yeni pazarlar (örnek: İran) Potansiyel pazarlar (örnek: Asya ve Latin Amerika ülkeleri) Türk markası imajı ve mağzalaşma E-ticaret ve yeni pazarlama fırsatları İhracatımızı olumsuz etkileyebilecek koşullar: AB ekonomisinin durumu ve AB’de enflasyon riski Ekonomik gelişmeler ve kurda dalgalanmalar (örnek: Rusya) Bölgesel savaş riski
50
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.