Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Performans ölçme ve değerlendirme güz

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Performans ölçme ve değerlendirme güz"— Sunum transkripti:

1 Performans ölçme ve değerlendirme 2014-2015 güz
ISO 9000 Performans ölçme ve değerlendirme güz

2 ISO 9000 ISO 9000 standardı 1987 yılında (ISO) Uluslararası Standart Kuruluşu’nca, uluslararası standart olarak onaylayıp yayınlanan ve birçok ülkede uygulanmakta olan bir uluslararası yönetim kalitesi standardıdır

3 ISO 9000 Organizasyonların müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış olan bir standartlar bütünüdür

4 ISO 9000 ISO 9000 Standartlar Serisi 4 temel standardı içerir:
ISO 9000 : Kalite Yönetim Sistemleri - Temel Terimler ve Sözlük ISO 9001 : Kalite Yönetim Sistemleri - Şartlar ISO 9004 : Kalite Yönetim Sistemleri - Performansın İyileştirilmesi İçin Kılavuz ISO19011 : Kalite ve Çevre Yönetim Sistemleri Tetkik Kılavuzu

5 ISO 9000 Uluslararası Standartlar örgütü (ISO-International Organization for Standardization) tarafından yayınlanan ISO9000 standartları referans alınarak oluşturulmuş bir yönetim sistemi, her sektördeki ve her boyuttaki kuruluşlara sayısız faydalar sağlar Ülkemizde de Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından tercüme edilmiş ve TS EN ISO standardı olarak yayınlanmıştır Dünya üzerinde birçok kuruluş, etkin ve verimli çalışmanın, müşteri memnuniyetini sağlamanın ve sürekli iyileştirmenin anahtarı olarak ISO9000 standartlarını görmekte ve uygulamaktadır

6 ISO 9000 Kalite yönetim sisteminin faydaları
İç Yararlar: Standardizasyon ve tutarlılık Yönetimin etkinliği Etkinlik ve üretkenlik artışı Olumlu kültürel değişim Maliyetlerin azaltılması Kalite bilincinin oluşması Daha iyi bir dokümantasyon Sistematikleşmek

7 ISO 9000 Kalite yönetim sisteminin faydaları
Dış Yararlar: Kuruluşun imajının güçlenmesi Müşteri memnuniyeti Müşteri artışı Rekabet gücünün artması Daha iyi tedarikçi ilişkileri

8 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri
Müşteri odaklılık Liderlik Çalışanların katılımı Süreç yaklaşımı Sistem yaklaşımı Sürekli iyileştirme Gerçeklere dayalı karar verme Tedarikçilerle karşılıklı çıkar ortaklığına dayalı ilişki

9 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri
Müşteri Odaklılık Kuruluşlar, müşterilerine bağlıdır Bu nedenle; müşterinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarını yerine getirmeli, müşteri beklentilerini aşmaya istekli olmalıdır Liderlik Liderler, kuruluşun amaç ve idare birliğini oluşturur Kişilerin, kuruluşa ait hedeflerin başarılmasına tam katılımını sağlayan iç ortamı oluşturmalı ve sürdürmelidir

10 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri
Çalışanların Katılımı Her seviyedeki kişiler, bir kuruluşun özüdür Çalışanların tam katılımı, yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar Süreç Yaklaşımı Faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir proses gibi yönetildiği taktirde, arzulanan sonuçlar daha verimli elde edilir

11 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri
Sistem Yaklaşımı Hedeflerin başarılmasında, birbirleriyle ilişkili proseslerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi, kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkıda bulunur Sürekli İyileştirme Kuruluşun toplam performansını sürekli iyileştirmesi, devamlı hedefi olmalıdır

12 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri
Gerçeklere Dayalı Karar Verme Etkili kararlar, veri analizine ve bilgiye dayanır Tedarikçilerle Karşılıklı Çıkar Ortaklığına Dayalı İlişki Kuruluş ve tedarikçi arasındaki yarar ilişkisi, her iki tarafa da artı değer yaratma imkanı verir


"Performans ölçme ve değerlendirme güz" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları