Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
OKUL ÖNCESİ DÖNEM 3-6 YAŞ
2
BİLİŞSEL GELİŞİM * Bu dönem işlem öncesi
Dönemdir,sembolik işlem dönemi, sezgisel dönem olarak ikiye ayrılır * Olaylara çok yönlü bakamazlar. * Başından geçen olayları basitçe anlatırlar. * Genelleme yapamazlar. * Hayali arkadaşları olabilir. * Hareket eden şeylerin canlı olduğunu düşünürler.
3
ÖNERİLER * Çocuğun oyunlarına müdahale etmeyin.
* Nesnelerden çok yönlü bahsedin. * Kendisini ifade etmesine olanak tanıyın. * Hayali arkadaşları görmezden gelin. * Ağırlık, yön, hacim gibi kavramlardan basitçe bahsedin.
4
DİL GELİŞİMİ * Bu dönemde ben-merkezlidir
* Uyaran çokluğu ile dil gelişimi paraleldir. * Bir önceki döneme göre İletişim yeteneği artar.
5
ÖNERİLER * Çocuğun izlediği, dinlediği programları dikkatle seçin
* Düzgün bir Türkçe kullanın, şiveden kaçının. * Müzik dinletin, birlikte dans edin. * Yanlış kelimelerini uygun bir dille düzeltin.
6
PSİKO-SEKSÜEL GELİŞİM
*Çocuk cinsel kimliğini kazanmaya bu dönemde başlar. *Cinsiyet farklılıklarını keşfeder ve bu konuda meraklıdır. *Cinsel organları ile oynayabilir.
7
ÖNERİLER * Çocuklar karşı cinsiyetteki ebeveynlerine yönelirler. Bu durumu normal karşılayın. * Cinsel farklılıklar uygun dil ve materyallerle açıklayın. * Cinsel organları ile oynamaları doğaldır.Bu durumda çocuğun dikkatini başka yöne çekin, cezalandırmayın!
8
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
* İletişim becerisi güçlenmeye başlar. * Girişimcilik artar. * Soyut kavramlar yavaş yavaş kazanılmaya başlar.
9
ÖNERİLER *Çocuğa zarar gelmemesi koşulu ile deneme-yanılma
yolu ile öğrenilmesine fırsat verin. *Ceza yöntemi kullanılırken, çocuğun suçluluk duygusunun oluşmaması için ona hataları düzelttirilerek ceza yöntemi uygulayın.
10
PSİKO-MOTOR GELİŞİM * Parmak kaslarının gelişiminin yoğun olduğu bir dönemdir. * Büyük kas gelişimi de hızlıdır.
11
ÖNERİLER * Çocuğa sorumluluk verin (odasını toplama vb)
* Artık materyallerle çalışmasına, makas kullanmasına izin verin. * El-göz koordinasyonunun gelişmesi için etkinlik yaptırın. * Giyinmesi, düğme iliklemesi, fermuar çekmesi, saçlarını taraması, dişlerini fırçalaması gibi davranışları tek başına yapmasına fırsat verin.
12
AHLAK GELİŞİMİ * Art niyet gütmeksizin ben-merkezli davranırlar.
* Onlar için “Doğru” olan “Eşit” olandır. * Değiş-tokuş pazarlık yaparlar. * Olaylara somut olarak bakabilirler. * Doğrunun göreli olduğunun farkına varmaya başlarlar.
13
ÖNERİLER * Ben-merkezli davranışlarına kızmak yerine ona empati kurmayı öğretin. Başkalarının duygularına karşı hassas olmalarını öğretin. * Soyut kavramlar yerine somut bir dil kullanın.‘Canı acır, ağlar’ gibi.
14
Jimnastik ve dans etkinliklerine önem verilmelidir
*Jimnastik ve dans etkinliklerine önem verilmelidir. * İlkokula hazırlık olarak parmak kaslarını geliştirmek için yoğurucu materyallere ağırlık verilmelidir. * Öz-bakım becerilerini desteksiz yapar hale getirmeliyiz.
15
ERİL DÖNEM 6-12 YAŞ
16
BİLİŞSEL GELİŞİM * Zıt kavramları kazanırlar.
* Sayı, hacim,mekan, boyut gibi kavramlar oluşmaya başlar. * Korunum ilkesini kazanırlar. * Ben-merkezlilikleri kalkar. * Sıralama, sınıflandırma, karşılaştırma işlemlerinde beceri artışı görülür. * Ortak kurallar oluşturur,amaçlar etrafında birleşirler.
17
ÖNERİLER * Oyun yolu ile daha iyi öğrendikleri için oynamalarına fırsat verin. * Oyundan derse geçişte çocuk zorlanabilir. Bu dönemde rehberlik edin. * Arkadaşları ile oynamasına izin verin.
18
PSİKO-SEKSÜEL DÖNEM * Cinsel dürtülerde durgunluk gözlenir.
* Kendi cinsiyetinden olan ebeveyne yönelir. * Kendi cinsiyetine ilişkin toplumsal rolleri kazanmaya başlar.
19
ÖNERİLER * Kendi cinsiyetinden olan ebeveyn çocuğa karşı anlayışlı ve dinleyici olmalıdır. * Karşı cinsiyetteki ebeveyn çocukla iletişimini kesmemelidir. * Eşler arasında çocuğa karşı tutarlı bir tutum sergilenmelidir.
20
PSİKO-MOTOR GELİŞİM * El-göz koordinasyonunda
genelden-özele bir ilerleme görülür. * Estetik kaygılar ortaya çıkar. * Pek çok oyuna katılabilir. * İstediği bir çok hareketi yapabilir.
21
ÖNERİLER * Çocuğa sorumluluk verin (Ev işi, temizlik, basit
yiyecek hazırlama gibi.) * Bale, yüzme gibi etkinliklere yönlendirilmelidir.
22
SOSYAL-DUYGUSAL * Üretmeye ve yaptıkları işlerden zevk almaya başlarlar. * Soyut kavramları kazanmaya başlarlar. * Başarı isteği duyarlar. * Aşağılık duygusu bu dönemde oluşabilir.
23
ÖNERİLER * Çocuğun, okulu sevmesi ve başarısını içselleştirmesini sağlayın, * Okul korkusu bu dönemde oluşabilir, dikkatli olun. * Kıyaslama yapmayın. * Özgüveni zedeleyici davranışlardan uzak durun. * Başarılarını takdir edin,başarısızlıklarını aşma konusunda rehber olun.
24
AHLAK GELİŞİMİ * Çocuk bu dönemde “ İyi ” olma eğilimindedir.
* Geleneksel ve ulusal değerlerin önemini anlamaya başlar. * Kurallara uymaya önem verir. * Diğer insanlarla kendisini özdeşleştirebilir.
25
ÖNERİLER * Doğru model olun. * Anne-baba olarak birlikte tutarlı olun.
* Empati yeteneğini geliştirici sorular sorun.
26
DİL GELİŞİMİ * Karmaşık cümleler kurabilir.
* Duygularını yalın bir dille ifade eder. * Şiir öğrenebilir, hikaye oluşturabilir, şarkı söyleyebilir.
27
ÖNERİLER * Onunla konuşun ve duygularını ifade etmesine izin verin.
* Çocuk yüksek sesle konuşabilir bu nazik bir şekilde uyarın.
28
Çocuğu değil davranışı değerlendirmeliyiz: Sen çok yaramazsın
Çocuğu değil davranışı değerlendirmeliyiz: Sen çok yaramazsın! değil; Bugün yaramazlık yaptın!
29
Unutmayın, anne-baba çocukla iletişimin temellerini atar
Unutmayın, anne-baba çocukla iletişimin temellerini atar. Bu temellere dayanarak çocuk hayatına devam eder. Hayal eder, plan yapar, örnek alır, sosyalleşir.
30
ANA OKULUNA GİTMEK ÇOCUĞA NE SAĞLAR? *Zengin uyarıcı koşullar sağlar,
31
*Zihinsel bedensel, sosyal gelişimini sağlar, *İlköğretime hazırlar,
32
Çocuğun duygularının gelişimini ve algılama gücünü arttırır
Çocuğun duygularının gelişimini ve algılama gücünü arttırır. Akıl yürütme sürecinde ona yardımcı olur. Çocuğa kendi düşünce ve duygularını anlamasına ve ortaya koymasına fırsat verir.
33
Araştırmalar yetersiz çevrede büyüyen çocukların zihinsel gelişimlerinin geri kaldığını ve potansiyellerini tam olarak gerçekleştiremediklerini ortaya koymuştur.Okulöncesi eğitim alan ve alamayan çocukların aralarında gelişim özellikleri yönünden büyük farklar görülmektedir.
34
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.