Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Multimedya (Çoklu ortamlar)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Multimedya (Çoklu ortamlar)"— Sunum transkripti:

1 Multimedya (Çoklu ortamlar)
Ebru Kemaneci

2 Multimedya nedir? Neden multimedya? Kullanım alanları Multimedya ürünleri e-öğrenme nedir? Multimedya teknolojisiyle e-öğrenme’nin avantajları Multimedya sistemleri

3 Multimedya (Çokluortam) Nedir?
Medyayı, bilginin aktarıldığı ortam olarak tanımlarsak; multimedya (çokluortam) metin, fotoğraf, video, ses ve canlandırma gibi farklı medyaların bilgisayar tarafından işlenmesi ve gösterilmesidir. Bir uygulamanın multimedya kategorisinde yer alabilmesi için, bu medyalardan en az ikisi birlikte kullanılmalıdır. Çoklu ortamlar yalnızca basit bir şekilde bilginin değişik biçimler/yollar kullanılarak sunulması değil, bu yolların/biçimlerin planlanmış bir program olarak bütünleştirilerek kullanılmasıdır. Bu planlanmış yeni yapıda, bütün öğeler birbirlerini tamamlayıcı bir rol üstlenmektedirler. Yani çoklu ortamlardaki bütünsel yapı onu oluşturan öğelerin toplamından daha büyüktür diyebiliriz.

4 Etkileşimli (interactive) multimedyada ise, kullanıcı "pasif izleyici" değil "aktif katılımcı"dır. Bağlantıları (link) kullanarak aradığı bilgiye ulaşma, veri girerek veya dokunmatik ekran yoluyla yönlendirme veya video konferans gibi uygulamalarda canlı katılım gibi değişik düzeylerde etkileşim şansına sahiptir. Çoklu ortamda yapılan bir sunu hem metin, hem de ses, hareketli ve hareketsiz görüntüler, grafikler, video klipler vb. gibi öğeleri içinde barındırabilir.

5 Neden Multimedya? Yaşamın gerçeğe en yakın simulasyonudur Kolay hatırlanır Dikkat çekicidir Pratiktir. Az yer kaplar Kolay güncellenir. öğrenmeyi kolaylaştırması öğrencinin ilgi ve güdüsünün arttırması, öğretmene kolaylık sağlaması

6 Kullanım Alanları İş Dünyası Firma Tanıtım Sunuşları Portfolyolar Ürün Katalog ve Broşürleri Fuar ve Sergi Sunuşları Seminer ve Toplantı Sunuşları Kullanım Kılavuzları Dijital Bültenler ve Dergiler Satış ve Bilgilendirme Noktaları (Kiosk) *Eğitim Ansiklopediler Sözlükler Kurs ve Okul Öğrenim Programları *Personel Eğitimi *Eğlence (Oyunlar) *Sanal Gerçeklik (VirtualReality)

7 Multimedyanın sadece tanıtım aracı olmaktan öte, bilgi bankası kurumlarını ve program yazılımlarını da içine alması ile birlikte bu sektör bir ihtiyaç haline gelmiştir. Multimedya, tanıtımının yanında bilgi bankası ve program yazılımlar da içerebilir.

8 Çoklu ortam (multimedya) ürünlerini dört başlıkta inceliyoruz.
Tanıtım CD'leri Demo ve Animasyonlar Gösteri İstasyonları Etkileşimli Eğitimler

9 Bir çok firma Multimedia CD ve Interactive CD hizmetlerini tek bir isim altında toplamaktadır.
Multimedia CD; yapılan bir internet sitesinin cd lere çekilerek, müşteriye internete girmeden çok hızlı bir şekilde, hareketli animasyonlar ve video görüntüleriyle zenginleştirilerek direk bilgisayarındaki cd sürücüsü yoluyla sunulmasıdır.   Interactive CD ise bir internet sitesi yapılmadan, direk sunum cd si olarak yapılan tanıtım cdleridir.

10 İngilizce Odası;     Öğrencilere, İngilizce eğitimi vermek için  multimedya cdlerinden  faydalanılmaktadır. Ayrıca yabancı TV kanal yayınları da izlenilmektedir.

11 E-öğrenme nedir? İnternet teknolojileri ile, öğretmen ve öğrencinin aynı ortamda ve aynı anda bulunmalarına gerek kalmadan gerçekleştirilen eğitim faaliyetleridir. Öğrenciler sunulan ders içeriklerine istedikleri zaman ulaşabildikleri gibi, e-posta veya tartışma ortamı gibi etkileşim araçları ile kendi aralarında ve eğitim görevlileri ile iletişim kurabilirler.

12 Multimedya teknolojisiyle e-öğrenme'nin avantajları:
Eğitim zamanını kısaltır Maliyetleri azaltır İş üzerinde eğitime olanak sağlar Zamanlama öğrenici tarafından yapılabilir Kontrollü eğitim yapılır Öğrenilenlerin bellekte kalma düzeyi yüksektir Motivasyonu artırır Kişiye özel, odaklanmış eğitim sağlanır Tüm sınav sonuçları Internet üzerinden tek bir merkezde hızlı değerlendirilebilir

13 INTRANET NEDİR? Küçük Internet! Internet'in daha özel bir hali. Temel oluşturulma amaçları, kuruluş bünyesinde bilgileri ve bilgi işlem kapasitesini paylaşmaktır. Intranet'ler, şirket(ler) içi tele-konferans uygulamalarında ve farklı birimlerdeki kişilerin biraraya gelebildiği iş gruplarının oluşturulmasında da kullanılırlar.

14 KİOSK NEDİR? Kiosk sistemleri, kabin içine gizlenmiş bir bilgisayar, dokunmatik bir ekrandan oluşan, tanıtım, reklam, bilgilendirme, yönlendirme amaçlı kullanılan yüzyılın en gelişmiş interaktif tanıtım araçlarıdır. Kart okuyucu, barkod okuyucu,,webcam gibi her tür çevre ünitesinin eklenmesine uygun yapısı ile bilet satış ve rezervasyon, video konferans erişimi, e-ticaret, kredi kartı ile ödeme yapma, fatura ve borç sorgulama, internet bankacılığı gibi işlemler kiosk üzerinden rahatlıkla yapılabilmektedir.

15 Öğretim Teknolojileri Materyal Geliştirme(DEMİREL Özcan –SEFEROĞLU S.Sadi - YAĞCI Esed


"Multimedya (Çoklu ortamlar)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları