Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM

2 «Gerçek zafer her savaşta çarpışarak kazanmak değildir
«Gerçek zafer her savaşta çarpışarak kazanmak değildir. En iyi strateji savaşmadan kazanmaktır." Sun Tzu

3 1. Öncelikle sakin olun “Bizi sokan bir yılanın peşinden koşmak zehrin vücutta daha hızlı yayılmasına neden olur. Durup, sakin olup, çözüm bulmaya çalışmak gerekir”

4 2. Empati Kurun “Aynı dili konuşanlar değil, aynı duyguyu paylaşanlar anlaşır”. Hz. Mevlana

5 3. Karşınızdaki kişinin bireysel farklılığını kabul edin
İnsanlar arasında çok az farklılıklar vardır ancak önemli olan işte bu farklılıklardır.

6 4. Karşınızdaki kişinin kişiliğini değil davranışını değerlendirin
Zor insan" diye bir şey yoktur, zorlayıcı davranışlar ve iletişim kurmakta güçlük çeken bireyler vardır.

7 5. Karşılık vermeyi değil problem çözme yöntemlerini deneyin
Güçlü kişilikler gerçek savaşları, bir satranç oyunu gibi görmüşlerdir. Diğerleri ise, bir satranç oyununu gerçek bir savaş gibi algılamaktadır. Anonim

8 6. Affedin «İntikam alacaksanız iki mezar kazmanız gerekir.» Konfiçyus

9 7. Problem oluşturan konulardan mümkün olduğunca uzak durun. "Mükemmellik her savaşta çarpışarak kazanmak değildir. En iyi strateji savaşmadan kazanmaktır." Sun Tzu

10 8. Önce kendinizi değerlendirin. İşe kendi davranışlarınızı gözden geçirerek başlayın. İş ilişkilerinizdeki problemleri çözerken sorunun karşı tarafta olduğundan emin olmalısınız. “Başkalarını yenen kişi güçlüdür. Kendini yenen kişi ise kahramandır.” Lao Tse

11 9. İnsanların zor davranışlarını hemen kişisel olarak algılamayın. Bu davranışlar o insanların karakterlerinin bir parçası olabilir. Sergilenen tavırların sadece size yönelik olduğundan emin olmalısınız.

12 10. Mücadele etmekten ve onlarla sorunlarınızı çözmekten kaçmayın. Çünkü çözülmemiş sorunlar birikir ve daha büyük problemlere yol açar. Ayrıca kaçmak sizi zayıf gösterir ve zayıf insanlar daha çok saldırıya maruz kalırlar.

13 11. Yaşadıklarınızı güvenilir bir arkadaşınızla paylaşın. Böyle durumlarda tarafsız, üçüncü bir kişinin yorumları işinize yarayacak, gerçekleri daha iyi görmemizi sağlayacaktır.

14 12. Problem yaşadığınız kişiyle özel olarak konuşun. Konuşarak birçok sorun çözülebilir, ancak konuşma sırasında karşı tarafı suçlayan bir tavır içerisinde olmamakta önemlidir.

15 13. Saldırganlıkla karşılık vermeye çalışmayın. Çünkü siz bir amatörsünüz, onlarsa bir yaşam boyu böyle davranıp buna alışmışlar.

16 14. Taviz vermeyin; çünkü ne kadar taviz verirseniz verin, zor davranan insanlar her zaman daha fazlasını isterler.

17 15. Onları değiştirmeye çalışmayın, başaramazsınız.

18 16. Sizi eleştirenle yüzleşin. Kişilerarası sorunlarla yüzleşmek kolay değildir; ama genel olarak, en iyi yaklaşımdır.

19 17. Başkalarını eleştirmekten kaçının. Bugün eleştiri bir başkası hakkındadır; yarın size yöneltilebilir. Çünkü; İnsanlar yalan söylemek zorunda oldukları insanlardan nefret ederler.

20 18. Kendinize olan inancınız işinizi daha da kolaylaştıracak.

21 19. Değişimi gözleyin. İlk görüşmenizden sonra size karşı tavrı değişti mi? Yoksa her şey aynı mı?

22 20. Farklılıkları avantaja dönüştürün. Aranızdaki sorunu çözdükten sonra ondan öğrenecek çok şeyiniz olduğu mesajını ona iletirseniz zamanla iyi arkadaş bile olabilirsiniz.

23 21. Eleştirel insanlarla geçirdiğiniz zamanı kısıtlayın.

24 22. İçinde olduğunuz durumdan ya da arkadaşınızdan sürekli şikâyet etmeyin.

25 23. Karşınızdaki kişiye yardım edin
“İnsanların her şeyi kendi başarılarından veya başarısızlıklarından öğrenmelerini bekliyorsak kimse çocuğuna yüzmeyi öğretmesin.” Bandura

26 24. Her azizin bir geçmişi ve her günahkârın bir geleceği vardır…
Karşınızdaki kişiye şans verin Her azizin bir geçmişi ve her günahkârın bir geleceği vardır…

27 25. Saygıdan ödün vermeyin
“Zaman gösterdi ve biz anladık ki kibar olmak haklı olmaktan çok daha iyiymiş.” Cemil Meriç

28 26. Eğer bu yaklaşımlar işe yaramazsa, zor davranışlar sergileyen insanlarla ilişkilerinizi sınırlayın. İşinizin gerekliliklerini ihmal etmemek şartıyla bu kişiyle mümkün olduğu kadar az diyalog kurmaya özen gösterin.


"İLETİŞİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları