Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
“Son Çocukluk Dönemi” Nurçin Eğercioğlu
Bakırköy Belediyesi Ana – Baba Okulu “Son Çocukluk Dönemi” Nurçin Eğercioğlu
2
Fiziksel gelişim 6 yaş: BEBEKSİ değil Süt dişleri dökülür
Fiziksel büyüme-gelişme yavaş Kas dokusu gelişimi hızlı Kemikler sertleşme “Büyüme ağrıları” İlkokul çocuğunun 6 yaşla beraber yüz ifadesi değişir Bebeksi ifadeleri kaybolur. Süt dişleri dökülür Bu nedenle bu dönemde çocuğun kalsiyum ve fosfordan zengin besinlere ihtiyaç duyar Bedenin ve hareketlerin gelişimi: motor gelişim nedenle kaslarla iskeletin birbirine uyuşması sırasında "büyüme ağrıları" görülür. Büyük kas becerilerinin yanı sıra, küçük kas becerilerinde de yaşla artan düzenli ve sürekli gelişme, olgunlaşma söz konusudur İlkokul 1. sınıfta çocuklar yazı yazmayı öğrenecek gelişim düzeyine ulaşırlar. Yazıyı belli bir hızla yazabilmek, satıra dizmek, uygun büyüklükte yazabilmek küçük kasların kontrolünü kazanmakla olur Oturmak yerine koşmayı, saklambacı, sek sek, bisiklete binmek ister Ergenlik öncesine kadar erkekler kızlardan daha uzun ve ağırdır Çocuğun boy ve kilosu, beslenme bakım kadar genetik yapı ile kültürel farklılıklarla da ilişkilidir. Yüzyılımızda çocuklar daha erken olgunlaşıp daha erken buluğa eriyorlar. Buluğa erme yaşı eskiden iken şimdi olmuştur.
3
Fiziksel Gelişim Büyük kas becerileri + Küçük kas becerileri
Sürekli canlı & hareketli Ergenlik öncesine kadar erkekler <kızlardan daha uzun & ağır
4
Fiziksel Gelişim Buluğa erme yaşı: 10-11
5
Psikososyal gelişim Bireyselleşme Oyun ilgi evden sokağa kaymıştır
Bu dönemde çocuk, bireyselleşmenin adımlarını atarak, bir birey olarak toplumda yer almaya başlar.
6
Zihinsel gelişim Hayal kurma Canlandırma Espri yetenekleri
5 yaş sağ-sol kavramı Başkasının sağ-sol kavramı Çocuğun zihinsel ve sosyal becerileri, hayal kurma, canlandırma ve espri yetenekleri gelişir. Bu dönem çocuğu sürekli canlı ve hareketlidir 5 yaşındaki çocuk sağ-sol kavramını öğrenir Ama kendinizin sağınızı-solunuzu sorarsanız bilemez İlkokul dönemindeki çocuk bunu gösterebilir 8-9 yaşından önce çocuklar kuralların nedenini, anlamadan ya da farkında olmadan ailelerinden, çevrelerinden öğrenirler.
7
Zihinsel gelişim <8-9 yaş kuralların nedenini anlamaz
9-10 yaş kuralların nedenini ve anlamını fark etme
8
Zihinsel gelişim Temel matematik Fizik prensipleri
Yıldızları, gezegenleri,güneş sistemini merak temel matematik ve fizik prensipleri öğrenilebilecek düzeye ulaşır. Hiç görmediği yerlere hiç karşılaşmadığı insanlar hakkında düşünür. Yıldızları, gezegenleri,güneş sistemini merak eder. Hayal kurar, canlandırır ve espri yetenekleri gelişir.
9
Dil Gelişimi Kendini ifade oyun İlkokul sonu: 50. 000 sözcük
Daha uzun & karmaşık cümleler Niçin, ne, nasıl soruları Okul çağı çocuğunun konuşmasında da belirgin gelişmeler olur, sözcük dağarcığı genişler ve ilkokulu bitiren çocuğun sözcük bildiği varsayıl İlkokul dönemindeki çocuk . dili kendini ifade için kullanmaz. Düşünce ve duygularını direk oturup konuşmaz Ancak çocuğun en zor öğrendiği kavram ölüm kavramıdır
10
Şekil Boyut Uzaklık Sayı Zaman
11
Eşitliğe dayalı bir ilişki
OKUL Arkadaşlık Eşitliğe dayalı bir ilişki
12
Sosyal beceriler Girişken Kendini kontrol etme (duygu, davranış)
Oyun başlatma Oyuna girebilme Duyguları anlatabilme Kendini kontrol etme (duygu, davranış) Empati İşbirliği
13
OKUL Amaç Öğrencilerin gelişimine en üst düzeyde katkı sağlamak
Bir üst eğitim kurumuna hazırlamak Hayata hazırlamak Çalışanlar: ÖĞRETMEN
14
Öğretmen Öğrenci merkezli uzaklaşmak Tek bakış açısı herkes
Eskiden bir çoğunuzun çağında öğretmenden korkkarıdınız bir çoğunuz çekinirdiniz ama severdiniz. Herkesin yıllar sonra unutamadığı gidip ellerini öptüğü bir ilkokul öğretmeni vardır. Am aslında şimdilerde çocuklar öğretmenden sizin kadar çekinmiyor, tıpkkı şimdilerde anne baba olarak sizin kendi anne babanızdan çekindğiniz kadar sizden çekinmedikleri gibi, sonra gerçekten de eyimli iyi bir öğretmense orasının bir okul olduğunu ve kuralları olduğunu çocukta otturturuyor. Çocuğun bu fazla işine gelmiyro. O zaman başlıyor ağlamaya, sızlamaya gitmicem işte ler başlıyor çünkü neden çocuk evde her istediğinin olmasına alışmış orda her istediği olmadığı öğretmen sağlam kuralları tutarlı bir şekilde uygulayan biri olduğunda çocuk kuralları delmek için bir çatlak bulamıyor ve öğretmeni bahane ediyor Sonra anne çocuğu alıyor başka bir okula başka blr öğretmene oradan başka bir okula başka bir öğretmene En sonunda napalım çok şanssısız bir türlü iyi bir öğretmene rastlayamadık diyor oysa bir türlü kendine dönüpte acaba ben bir şeyleri yanlış yapıyorum neden bu sınıftaki diğer 20 öğrenci öğretmene uyum sağlayabildi de ben uyum sağlayamadım diye düşünmüyor.
15
Anne baba olarak ne yapmalıyız?
Televizyon saldırgan Programlarda seçici Araştırmalar televizyonların çocukları olumsuz etkilediği, saldırgan davranışlara yol açtığı görülmüştür. Programlarda seçici olunmalı, program seçimi çocuğa bırakılmamalı. Okula başlayış çocuklar için dönüm noktasıdır. Evden kopabilme kolay değildir. Anne-babanın beklentisi onun okuyup yazabilmesidir. Oysa okumayı öğrenmek zor iştir. Tıpkı karışık bir şifreyi çözmeye benzer. Bu nedenle anne-babanın psikolojik desteği çok önemlidir. Her yaş grubunun çeşitli sorunları vardır burada 6-12 yaş ergenlik öncesi döneme kısaca değinildi.
16
Anne baba olarak ne yapmalıyız?
Okula başlayış dönüm noktası okumayı öğrenmek şifreyi çözme
17
Anne baba olarak ne yapmalıyız?
Destek =yerine yapmak ÖDEV: Sorumluluk Karşılaştırma yapmayın Öğretmen ile işbirliği
18
Hayatın İçinden Psikoterapi Merkezi
Katılımınız için teşekkür ederiz… Psikolojik Danışman Nurçin Eğercioğlu Not: Konu hakkında detaylı bilgilere adresinden ulaşabilir veya sormak istediklerinizi numaralı telefondan sorabilirsiniz.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.