Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Haldun Taner Hazırlayan Hakan BÜYÜKHİLAL 1090320143 Türkçe Öğretmenliği (2. öğretim)‏ 2. Sınıf.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Haldun Taner Hazırlayan Hakan BÜYÜKHİLAL 1090320143 Türkçe Öğretmenliği (2. öğretim)‏ 2. Sınıf."— Sunum transkripti:

1 Haldun Taner Hazırlayan Hakan BÜYÜKHİLAL 1090320143 Türkçe Öğretmenliği (2. öğretim)‏ 2. Sınıf

2 Haldun Taner

3 İçindekiler Haldun Taner’in hayatı, Haldun Taner’in hayatı, Haldun Taner’in eserleri, Haldun Taner’in eserleri, Haldun Taner’in düşüncesi, Haldun Taner’in düşüncesi, Haldun Taner’in edebi yaşamına annesinin etkisi, Haldun Taner’in edebi yaşamına annesinin etkisi, Haldun Taner’in yazarlık hayatının başlangıcı, Haldun Taner’in yazarlık hayatının başlangıcı, Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı, Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı,

4 İçindekiler (devam)‏ Haldun Taner’in öykü yazarlığı, Haldun Taner’in öykü yazarlığı, Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri, Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri, Haldun Taner’in ödülleri, Haldun Taner’in ödülleri, Haldun Taner öykü ödülü Haldun Taner öykü ödülü

5 Haldun Taner’in hayatı Haldun Taner (7 Mayıs 1986 İstanbul, 16 Mart 1915 İstanbul), Öykü ve tiyatro yazarıdır.

6 Haldun Taner’in hayatı (devam)‏ Haldun Taner, Türk Tiyatrosunda önemli bir yere sahiptir. Haldun Taner, Türk Tiyatrosunda önemli bir yere sahiptir. Haldun Taner 1935 yılında Galatasaray Lisesi’nden Mezun oldu. Haldun Taner 1935 yılında Galatasaray Lisesi’nden Mezun oldu. Yükseköğretimini Almanya’da Heidelberg Üniversitesi’nde Ekonomi ve Politika üzerine okuyarak tamamladı. Yükseköğretimini Almanya’da Heidelberg Üniversitesi’nde Ekonomi ve Politika üzerine okuyarak tamamladı. Almanya’da öğrenimi sırasında ağır bir tüberküloza yakalanınca İstanbul’a dönmek zorunda kaldı. Almanya’da öğrenimi sırasında ağır bir tüberküloza yakalanınca İstanbul’a dönmek zorunda kaldı. Dört yıl boyunca istirahat etti. Dört yıl boyunca istirahat etti.

7 Haldun Taner’in hayatı (devam)‏ Bu dinlenme döneminden sonra 1950’de İstanbul Üniversitesi’nde Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Bu dinlenme döneminden sonra 1950’de İstanbul Üniversitesi’nde Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Daha sonra öğrenmeye doymayarak, Viyana Üniversitesi’nde Profesör Kinderman’ın yanında Felsefe ve Tiyatro Bilimi okudu. Daha sonra öğrenmeye doymayarak, Viyana Üniversitesi’nde Profesör Kinderman’ın yanında Felsefe ve Tiyatro Bilimi okudu. Bu öğreniminin bir katkısı olarak da Türkiye’de tiyatroyu bilim dalı olarak okutan ilk kişi olmuştur. Bu öğreniminin bir katkısı olarak da Türkiye’de tiyatroyu bilim dalı olarak okutan ilk kişi olmuştur.

8 Haldun Taner’in hayatı (devam)‏ Öğrenim hayatı sonrası Haldun Taner, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ve Gazetecilik Enstitüsü’nde; Öğrenim hayatı sonrası Haldun Taner, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ve Gazetecilik Enstitüsü’nde; Ayrıca Language and Culture Center adlı Tiyatro Okulu’nda binlerce öğrenci yetiştirmiştir. Ayrıca Language and Culture Center adlı Tiyatro Okulu’nda binlerce öğrenci yetiştirmiştir. Geleneksel Türk sanatlarıyla dünya sanatını birleştiren, halk diliyle yazan Haldun Taner, Geleneksel Türk sanatlarıyla dünya sanatını birleştiren, halk diliyle yazan Haldun Taner, Açık seçik ve içten yazılarında, ironiyi her zaman kullandı. Açık seçik ve içten yazılarında, ironiyi her zaman kullandı.

9 Haldun Taner’in hayatı (devam)‏ Haldun Taner 1986’da dünyaya gözlerini kapamıştır. Haldun Taner 1986’da dünyaya gözlerini kapamıştır. Öykü yazarlığının yanında gazeteci ve tiyatro yazarı kişilikleriyle de günümüzde yetişmekte olan herkese ilham vermektedir. Öykü yazarlığının yanında gazeteci ve tiyatro yazarı kişilikleriyle de günümüzde yetişmekte olan herkese ilham vermektedir.

10 Haldun Taner’in hayatı (devam)‏ Öykülerini ve yazılarını Yedigün, Ülkü, Yücel, Varlık, Küçük Dergi, Yeni İnsan dergilerinde, Yeni Sabah, Milliyet, Tercüman gazetelerinde yayınladı. Öykülerini ve yazılarını Yedigün, Ülkü, Yücel, Varlık, Küçük Dergi, Yeni İnsan dergilerinde, Yeni Sabah, Milliyet, Tercüman gazetelerinde yayınladı. Tercüman ve Milliyet gazetelerinde uzun yıllar, "Akbabaya Şiirler" başlığıyla fıkralar yazdı. Tercüman ve Milliyet gazetelerinde uzun yıllar, "Akbabaya Şiirler" başlığıyla fıkralar yazdı. Keşanlı Ali Destanı adlı epik oyunu ile dünya çapında tanındı, Keşanlı Ali Destanı adlı epik oyunu ile dünya çapında tanındı, Oyun Atıf Yılmaz tarafından sinemaya aktarıldı (1964). Oyun Atıf Yılmaz tarafından sinemaya aktarıldı (1964).

11 Haldun Taner’in hayatı (devam)‏ Skeç, öykü, oyun, kabare, senaryo, hiciv, fıkra, köşe yazısı türlerinde yazdı. Skeç, öykü, oyun, kabare, senaryo, hiciv, fıkra, köşe yazısı türlerinde yazdı. Devekuşu Kabare'yi, Bizim Tiyatro'yu, Tef Kabare Tiyatrosu'nu kurdu. Devekuşu Kabare'yi, Bizim Tiyatro'yu, Tef Kabare Tiyatrosu'nu kurdu.

12 Haldun Taner’in hayatı (devam)‏ Bilgi Yayınevi, bütün eserlerini dizi halinde basmıştır. Bilgi Yayınevi, bütün eserlerini dizi halinde basmıştır. Epik tiyatro ve kabarenin Türkiye'deki öncüsüydü. Epik tiyatro ve kabarenin Türkiye'deki öncüsüydü. Bu alanda verdiği yapıtlar çağdaş Türk tiyatrosunun klasikleri olmuştur. Bu alanda verdiği yapıtlar çağdaş Türk tiyatrosunun klasikleri olmuştur. Eşsiz bir arı Türkçe kullanan Haldun Taner, Eşsiz bir arı Türkçe kullanan Haldun Taner, Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının önde gelen yazarlarından biridir. Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının önde gelen yazarlarından biridir.

13 Haldun Taner’in hayatı (devam)‏ Türk ve dünya kültürünü özümsemiş gerçek bir aydındı. Türk ve dünya kültürünü özümsemiş gerçek bir aydındı. Büyük bir mizahçıydı. Büyük bir mizahçıydı. Yapıtları dış dünyada da ilgi görmüştür. Yapıtları dış dünyada da ilgi görmüştür. Birçok dile çevrilmiştir. Birçok dile çevrilmiştir.

14 Haldun Taner’in eserleri

15 Haldun Taner’in eserleri (devam)‏

16 Öyküleri Öyküleri Yaşasın Demokrasi (1949) Yaşasın Demokrasi (1949) Tuş (1951) Tuş (1951) Şişhane'ye Yağmur Yağıyordu (1953) Şişhane'ye Yağmur Yağıyordu (1953) Ay ışığında Çalışkur (1954) Ay ışığında Çalışkur (1954) Onikiye Bir Var (1954) Onikiye Bir Var (1954) Konçinalar (1967) Konçinalar (1967)

17 Haldun Taner’in eserleri (devam)‏ Sancho’nun Sabah Yürüyüşü (1969 Sancho’nun Sabah Yürüyüşü (1969 Kızıl Saçlı Amazon (1970) Kızıl Saçlı Amazon (1970) Yalıda Sabah (1983) Yalıda Sabah (1983) Geçmiş Zaman olur ki Geçmiş Zaman olur ki Şeytan Tüyü Şeytan Tüyü

18 Haldun Taner’in eserleri (devam)‏ Hatıra türünde Hatıra türünde Sırıtık Bir Küskün Sırıtık Bir Küskün

19 Haldun Taner’in eserleri (devam)‏ Tiyatro Oyunları Tiyatro Oyunları Günün Adamı (1957) Günün Adamı (1957) Dışardakiler (1957) Dışardakiler (1957) Ve Değirmen Dönerdi (1958) Ve Değirmen Dönerdi (1958) Fazilet Eczanesi (1960) Fazilet Eczanesi (1960) Lütfen Dokunmayın (1961) Lütfen Dokunmayın (1961) Huzur Çıkmazı (1962) Huzur Çıkmazı (1962)

20 Haldun Taner’in eserleri (devam)‏ Keşanlı Ali Destanı (1964) Keşanlı Ali Destanı (1964) Gözlerimi Kaparım, Vazifemi Yaparım (1964) Gözlerimi Kaparım, Vazifemi Yaparım (1964) Zilli Zarife (1966) Zilli Zarife (1966) Vatan Kurtaran Şaban (1967)‏ Vatan Kurtaran Şaban (1967)‏ Bu Şehr-i İstanbul Ki (1968) Bu Şehr-i İstanbul Ki (1968) Sersem Kocanın Kurnaz Karısı (1971) Sersem Kocanın Kurnaz Karısı (1971) Astronot Niyazi (1970) Astronot Niyazi (1970)

21 Haldun Taner’in eserleri (devam)‏ Ha Bu Diyar (1971) Ha Bu Diyar (1971) Dün Bugün (1971) Dün Bugün (1971) Aşk-u Sevda (1973) Aşk-u Sevda (1973) Dev Aynası (1973) Dev Aynası (1973) Yâr Bana Bir Eğlence (1974) Yâr Bana Bir Eğlence (1974) Ayışığında Şamata (1977) Ayışığında Şamata (1977) Hayırdır İnşallah (1980) Hayırdır İnşallah (1980)

22 Haldun Taner’in eserleri (devam)‏ Fıkra-Gezi-Söyleşi Türünde Fıkra-Gezi-Söyleşi Türünde Devekuşuna Mektuplar (1960) Devekuşuna Mektuplar (1960) Hak dostum Diye başlayalım Söze (1978) Hak dostum Diye başlayalım Söze (1978) Düşsem Yollara Yollara (1979) Düşsem Yollara Yollara (1979) Ölürse Ten Ölür Canlar Ölesi Değil (1979) Ölürse Ten Ölür Canlar Ölesi Değil (1979) Yaz Boz Tahtası (1982) Yaz Boz Tahtası (1982)

23 Haldun Taner’in eserleri (devam)‏ Çok Güzelsin Gitme Dur (1983) Çok Güzelsin Gitme Dur (1983) Berlin Mektupları (1984) Berlin Mektupları (1984) Koyma Akıl Oyma Akıl (1985) Koyma Akıl Oyma Akıl (1985) Önce İnsan Olmak (1976) Önce İnsan Olmak (1976)

24 Haldun Taner’in düşüncesi "Bir daha dünyaya gelsem yine yazar olurum." diyen, Taner; yazarlığı bir meslek olarak görmenin ötesinde, insanın ancak severek yapabileceği bir işle mutlu olabileceğinin altını çizer. "Bir daha dünyaya gelsem yine yazar olurum." diyen, Taner; yazarlığı bir meslek olarak görmenin ötesinde, insanın ancak severek yapabileceği bir işle mutlu olabileceğinin altını çizer. Taner: "Çok iyi koşullarda yetişmiştim. Benim gibi iyi yetişmiş insanlar bu ülkede çok iyi meslekler elde edebilirlerdi. Taner: "Çok iyi koşullarda yetişmiştim. Benim gibi iyi yetişmiş insanlar bu ülkede çok iyi meslekler elde edebilirlerdi. Bana da çeşitli dönemlerde bu meslekler- bakanlık dahil- teklif edilmiştir. Bana da çeşitli dönemlerde bu meslekler- bakanlık dahil- teklif edilmiştir.

25 Haldun Taner’in düşüncesi (devam)‏ Paranın getireceği mutluluğu tepmemin nedeni, kendi mesleğimin bütün mesleklerden daha büyük bir nimet olduğunun bilincinde oluşumdadır. Paranın getireceği mutluluğu tepmemin nedeni, kendi mesleğimin bütün mesleklerden daha büyük bir nimet olduğunun bilincinde oluşumdadır. Daha başka bir deyişle dünya sahnesinde aktör olmaktan çok seyirci olmayı yeğledim ve böyle bir seyirciliğin insana daha büyük bir üstünlük sağladığı kuruntusundayım." Daha başka bir deyişle dünya sahnesinde aktör olmaktan çok seyirci olmayı yeğledim ve böyle bir seyirciliğin insana daha büyük bir üstünlük sağladığı kuruntusundayım."

26 Haldun Taner’in edebi yaşamına annesinin etkisi Haldun Taner: Haldun Taner: Yazın yaşamına skeçler yazarak başladı. Yazın yaşamına skeçler yazarak başladı. Bu başlangıçta annesinin etkisinden söz ederken, dilinin oluşumunda ondan etkilendiğini söyleyerek, şunları ekler: Bu başlangıçta annesinin etkisinden söz ederken, dilinin oluşumunda ondan etkilendiğini söyleyerek, şunları ekler: "Türkçenin bütün güzellik sırlarını bilir, deyimlerini sırasında, yerinde kullanır, şakaların, alayların dozunu içgüdüleriyle ayarlar, zengin bir atasözü koleksiyonunu gerektiği yerde kullanırdı. "Türkçenin bütün güzellik sırlarını bilir, deyimlerini sırasında, yerinde kullanır, şakaların, alayların dozunu içgüdüleriyle ayarlar, zengin bir atasözü koleksiyonunu gerektiği yerde kullanırdı. Yazılarımda fark ettiğiniz ironi annemden geçmiştir.(...) Yazılarımda fark ettiğiniz ironi annemden geçmiştir.(...)

27 Haldun Taner’in edebi yaşamına annesinin etkisi (Devam)‏ Önce ona okurdum yazılarımı. Çok sağlam yargılar alırdım. Önce ona okurdum yazılarımı. Çok sağlam yargılar alırdım. İltimas etmez, fikrini söylerdi. İltimas etmez, fikrini söylerdi. Onun dediklerine önem verir, yazdıklarımı bir daha gözden geçirir, üstünde dururdum" Onun dediklerine önem verir, yazdıklarımı bir daha gözden geçirir, üstünde dururdum"

28 Haldun Taner’in yazarlık hayatının başlangıcı ilk denemelerini Ankara Radyosu'na gönderdi (1938-1942). ilk denemelerini Ankara Radyosu'na gönderdi (1938-1942). Sanatoryumda hasta olarak yattığı günler onun yazıya başlangıcında da bir adımdır. Sanatoryumda hasta olarak yattığı günler onun yazıya başlangıcında da bir adımdır. O anlara dönerek şunları dile getirir: O anlara dönerek şunları dile getirir: "Yatakta geçen uzun günler, beni o güne kadar fark etmediğim bazı düşüncelere yöneltti. "Yatakta geçen uzun günler, beni o güne kadar fark etmediğim bazı düşüncelere yöneltti. Hayatın değeri, insanın değeri, felsefenin değeri. Yaşamak ve ölmek...İlk radyo skecimi o günlerde yatakta yazdım. Hayatın değeri, insanın değeri, felsefenin değeri. Yaşamak ve ölmek...İlk radyo skecimi o günlerde yatakta yazdım.

29 Haldun Taner’in yazarlık hayatının başlangıcı (devam)‏ Çabuk yoruluyordum. O yüzden ben söylüyordum, annem yazıyordu. Çabuk yoruluyordum. O yüzden ben söylüyordum, annem yazıyordu. Bu yeni uğraşın bana bir tür sağlık verdiğini işimi kolaylaştırmak için her şeyi yapıyordu. Bu yeni uğraşın bana bir tür sağlık verdiğini işimi kolaylaştırmak için her şeyi yapıyordu. Bana olağanüstü bir itina ile bakarken sanki bir tür can transfüzyonu yaparak canından can naklediyordu. Bana olağanüstü bir itina ile bakarken sanki bir tür can transfüzyonu yaparak canından can naklediyordu. Kan transfüzyonu gibi. Yazarlık hayatım böyle başladı.” Kan transfüzyonu gibi. Yazarlık hayatım böyle başladı.”

30 Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı

31 Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı (devam)‏ Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı kişiliğini geniş bir açıdan incelediğimizde, üç evre ile karşılaşırız: Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı kişiliğini geniş bir açıdan incelediğimizde, üç evre ile karşılaşırız: Birinci Evre: Birinci Evre: Yanılsamacı anlatımla iyi kurgulu oyunlar yazdığı bu evre 1949 ile 1962 yılları arasını içermektedir. Yanılsamacı anlatımla iyi kurgulu oyunlar yazdığı bu evre 1949 ile 1962 yılları arasını içermektedir. Bu dönemde yazdığı oyunlar şu şekildedir: Bu dönemde yazdığı oyunlar şu şekildedir: “Günün Adamı”, “Dışarıdakiler”, “Ve Değirmen Dönerdi”, “Fazilet Eczanesi”, “Lütfen Dokunmayın” ve “Huzur Çıkmazı”. “Günün Adamı”, “Dışarıdakiler”, “Ve Değirmen Dönerdi”, “Fazilet Eczanesi”, “Lütfen Dokunmayın” ve “Huzur Çıkmazı”.

32 Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı (devam)‏ İkinci Evre: İkinci Evre: 1964’de yazdığı Keşanlı Ali Destanı ile bu evre başlar. 1964’de yazdığı Keşanlı Ali Destanı ile bu evre başlar. Bu dönem yazmış olduğu oyunlarda geleneksel tiyatromuzdan yararlandığını görürüz. Bu dönem yazmış olduğu oyunlarda geleneksel tiyatromuzdan yararlandığını görürüz. Haldun Taner’e göre geleneksel tiyatromuzun göstermeci anlatıcı anti-illüzyonist öğeleri oldukça fazladır ve bu yüzden de epik tiyatro için oldukça uygundur. Haldun Taner’e göre geleneksel tiyatromuzun göstermeci anlatıcı anti-illüzyonist öğeleri oldukça fazladır ve bu yüzden de epik tiyatro için oldukça uygundur. Bertolt Brecht’in epik tiyatro anlayışından oldukça etkilenmiştir. Bertolt Brecht’in epik tiyatro anlayışından oldukça etkilenmiştir.

33 Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı (devam)‏ Bu anlayış siyasal amaçlı bir tiyatro düşüncesidir ve doğrudan Marksizm ve Leninizm etkisiyle oluşturulmuştur. Bu anlayış siyasal amaçlı bir tiyatro düşüncesidir ve doğrudan Marksizm ve Leninizm etkisiyle oluşturulmuştur. Fakat Haldun Taner, kendi toplumu üzerindeki sorunların ayrıntılarına daha somut bir yaklaşımla inen, öncelikle toplumsal bir yazardır. Fakat Haldun Taner, kendi toplumu üzerindeki sorunların ayrıntılarına daha somut bir yaklaşımla inen, öncelikle toplumsal bir yazardır. Brecht ise sorunları toplumcu gerçekçi bir yaklaşımla irdeler. Brecht ise sorunları toplumcu gerçekçi bir yaklaşımla irdeler. Bu dönemde yazmış olduğu oyunları şu şekildedir: Bu dönemde yazmış olduğu oyunları şu şekildedir:

34 Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı (devam)‏ “Keşanlı Ali Destanı”, “Keşanlı Ali Destanı”, “Gözlerimi kaparım Vazifemi Yaparım”, “Gözlerimi kaparım Vazifemi Yaparım”, “Eşeğin Gölgesi”, “Zilli Zarife”, “Eşeğin Gölgesi”, “Zilli Zarife”, “Sersem Kocanın Kurnaz Karısı”, “Sersem Kocanın Kurnaz Karısı”, “Ayışığında Şamata”. “Ayışığında Şamata”.

35 Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı (devam)‏ Üçüncü Evre: Üçüncü Evre: Aslında 1962’de yazdığı Bu Şehr-i Stanbul ki adlı oyunuyla başlar. Aslında 1962’de yazdığı Bu Şehr-i Stanbul ki adlı oyunuyla başlar. Ama bu evrenin gerçek anlamda Devekuşu Kabare Tiyatrosu’nun kurulduğu 1967 yılında başladığı kabul edilmektedir. Ama bu evrenin gerçek anlamda Devekuşu Kabare Tiyatrosu’nun kurulduğu 1967 yılında başladığı kabul edilmektedir. Bu evrede çoğunlukla kabare türünde oyunları yer almaktadır. Bu evrede çoğunlukla kabare türünde oyunları yer almaktadır.

36 Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı (devam)‏ Bu dönemde yazmış olduğu oyunları şu şekildedir: Bu dönemde yazmış olduğu oyunları şu şekildedir: “Vatan Kurtaran Şaban”, “Vatan Kurtaran Şaban”, “Astronot Niyazi”, “Astronot Niyazi”, “Ha Bu Diyar, “Ha Bu Diyar, Dün… Bugün”, “Ha Bu Diyar, “Ha Bu Diyar, Dün… Bugün”, “Aşk ü Sevda”, “Aşk ü Sevda”, “Dev Aynası”, “Dev Aynası”, “Yar Bana Bir Eğlence”, “Yar Bana Bir Eğlence”,

37 Haldun Taner’in tiyatro yazarlığı (devam)‏ “Haneler”, “Haneler”, “Çıktık Açık Alınla”, “Çıktık Açık Alınla”, “Yalan Dünya”, “Yalan Dünya”, “Hayırdır İnşallah” “Hayırdır İnşallah” “Kapılar”. “Kapılar”.

38 Haldun Taner’in öykü yazarlığı Öykülerinde bireyin toplumdaki yaşam biçimleri üzerinde durdu. Öykülerinde bireyin toplumdaki yaşam biçimleri üzerinde durdu. Bunların aksayan yanlarını mizah unsurları kullanarak anlattı. Bunların aksayan yanlarını mizah unsurları kullanarak anlattı. Eski ve yeni yaşam biçimi arasında kalmış insanların, sonradan görme zenginlerin yaşamlarını ele aldı. Eski ve yeni yaşam biçimi arasında kalmış insanların, sonradan görme zenginlerin yaşamlarını ele aldı. Toplumun değişik kesimlerden seçtiği kişilerin tutarsızlıklarını, çelişkilerini ikiyüzlülüklerini sergiledi. Toplumun değişik kesimlerden seçtiği kişilerin tutarsızlıklarını, çelişkilerini ikiyüzlülüklerini sergiledi. Öykülerinin arka planında da çoğunlukla İstanbul manzaraları oldu Öykülerinin arka planında da çoğunlukla İstanbul manzaraları oldu

39 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri Şişhaneye Yağmur Yağıyordu Şişhaneye Yağmur Yağıyordu Haldun Taner'in 1953 yılında yazdığı öyküsüdür. Haldun Taner'in 1953 yılında yazdığı öyküsüdür. Şişhane'de bir kazaya sebep olan belediyeye ait bir atın gözünden, olay mahalinde bulunan ve kazaya karışan insanlar ve bu insanların hayatları anlatılır. Şişhane'de bir kazaya sebep olan belediyeye ait bir atın gözünden, olay mahalinde bulunan ve kazaya karışan insanlar ve bu insanların hayatları anlatılır.

40 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri (devam)‏ Modern öykücülerimizden Taner kitapta kendine özgü ve anlatımı daha ilginç kılacak bir üslup kullanmıştır. Modern öykücülerimizden Taner kitapta kendine özgü ve anlatımı daha ilginç kılacak bir üslup kullanmıştır.

41 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri (devam)‏ Gözlerimi Kaparım, Vazifemi Yaparım. Gözlerimi Kaparım, Vazifemi Yaparım. Haldun Taner'in bir tiyatro oyunudur. Haldun Taner'in bir tiyatro oyunudur. Cumhuriyet döneminden başlayarak; Vicdani adlı saf, iyi niyetli, dürüst ve ülkesine gönülden bağlı bir karakterin hayat öyküsünü konu alır. Cumhuriyet döneminden başlayarak; Vicdani adlı saf, iyi niyetli, dürüst ve ülkesine gönülden bağlı bir karakterin hayat öyküsünü konu alır. Siyaset, çarpık insan ilişkilerine göndermeler yapan bir oyundur. Siyaset, çarpık insan ilişkilerine göndermeler yapan bir oyundur.

42 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri (devam)‏ Keşanlı Ali Destanı Keşanlı Ali Destanı Haldun Taner'in yazdığı müzikal bir oyundur. Haldun Taner'in yazdığı müzikal bir oyundur. Sineklidağ, büyük bir kentin eteklerinde yer alan, gecekondulardan oluşmuş, ezilen, yoksul insanların yaşadığı bir varoştur. Sineklidağ, büyük bir kentin eteklerinde yer alan, gecekondulardan oluşmuş, ezilen, yoksul insanların yaşadığı bir varoştur.

43 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri Keşanlı Ali, Çamur İhsan’ı öldürmekten hapse düşmüştür ve hapisten bir kahraman olarak çıkmıştır. Keşanlı Ali, Çamur İhsan’ı öldürmekten hapse düşmüştür ve hapisten bir kahraman olarak çıkmıştır.

44 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri (devam)‏ Ali’nin iki dramı vardır: Ali’nin iki dramı vardır: Birincisi, suçsuzdur; ikincisi, aşık olduğu Zilha, Çamur İhsan'ın yeğenidir ve ona düşmanca davranmaktadır. Birincisi, suçsuzdur; ikincisi, aşık olduğu Zilha, Çamur İhsan'ın yeğenidir ve ona düşmanca davranmaktadır. Muhtar seçilen Ali, Sineklidağ’da yeni bir düzen oluşturur Muhtar seçilen Ali, Sineklidağ’da yeni bir düzen oluşturur Ama yüreğiyle beyni arasında ciddi çatışma yaşamaktadır. Ama yüreğiyle beyni arasında ciddi çatışma yaşamaktadır.

45 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri (devam)‏ Şef olarak toplumuna, insan olarak duyduğu aşka sorumludur. Şef olarak toplumuna, insan olarak duyduğu aşka sorumludur. Ali ‘Destan’ı kullanmaya karar vermiştir. Ali ‘Destan’ı kullanmaya karar vermiştir. Çünkü “Bu toplumda sessiz, sakin, efendi olursan her zaman dayak yer, ezilirsin. Ama terbiyesiz, güçlü, zalim, ne dediğini bilmeyen biri olursan, o zaman saygı görürsün”. Çünkü “Bu toplumda sessiz, sakin, efendi olursan her zaman dayak yer, ezilirsin. Ama terbiyesiz, güçlü, zalim, ne dediğini bilmeyen biri olursan, o zaman saygı görürsün”.

46 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri (devam)‏ Ali, hapiste bunu öğrenmiş ve yeni bir Ali’yi fark etmiştir. Ali, hapiste bunu öğrenmiş ve yeni bir Ali’yi fark etmiştir. Oyun, aradan yıllar geçmesine rağmen Türk tiyatrosunun temel taşlarından olma özelliğini yitirmemiştir. Oyun, aradan yıllar geçmesine rağmen Türk tiyatrosunun temel taşlarından olma özelliğini yitirmemiştir. Oyun, bir çok tiyatro topluluğu tarafından defalarca sergilenmiştir. Oyun, bir çok tiyatro topluluğu tarafından defalarca sergilenmiştir.

47 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri (devam)‏ Avrupa'nın birçok şehrinde, Amerika'dan Lübnan'a bir çok ülkede oynanmıştır. Avrupa'nın birçok şehrinde, Amerika'dan Lübnan'a bir çok ülkede oynanmıştır. Türk Tiyatro tarihinde bir fenomen haline gelmiştir. Türk Tiyatro tarihinde bir fenomen haline gelmiştir. Oyun güncelliğini yitirmemiştir. Oyun güncelliğini yitirmemiştir.

48 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri (devam)‏ Sersem kocanın kurnaz karısı Sersem kocanın kurnaz karısı Haldun Taner'in yazdığı bir tiyatro oyunudur. Haldun Taner'in yazdığı bir tiyatro oyunudur. Oyunda 19. yüzyıl sonlarında Tomas Fasulyeciyan'ın da bulunduğu bir tiyatro topluluğunun sanatını devam ettirme yolundadır. Oyunda 19. yüzyıl sonlarında Tomas Fasulyeciyan'ın da bulunduğu bir tiyatro topluluğunun sanatını devam ettirme yolundadır.

49 Haldun Taner’in bazı eserlerinin içerikleri (devam)‏ Oyunda, Ahmet Vefik Paşa'nın Bursa'da kurduğu tiyatroda oynanan Moliere uyarlamaları ve gerçekte hiç aynı sahnede oynamamış olan Fasulyeciyan ile Küçük İsmail karakter olarak bir araya getirilmiştir. Oyunda, Ahmet Vefik Paşa'nın Bursa'da kurduğu tiyatroda oynanan Moliere uyarlamaları ve gerçekte hiç aynı sahnede oynamamış olan Fasulyeciyan ile Küçük İsmail karakter olarak bir araya getirilmiştir.

50 Haldun Taner’in ödülleri New York Herald Tribune Uluslararası Hikaye Yarışması Türkiye Birinciliği (Şişhane'ye Yağmur Yağıyordu) New York Herald Tribune Uluslararası Hikaye Yarışması Türkiye Birinciliği (Şişhane'ye Yağmur Yağıyordu) Sait Faik Hikaye Armağanı (Onikiye Bir Var) Sait Faik Hikaye Armağanı (Onikiye Bir Var) Varlık Dergisi En Beğenilen Öykü Yazarı ödülü Varlık Dergisi En Beğenilen Öykü Yazarı ödülü Türk Dil Kurumu Tiyatro Ödülü (Sersem Kocanın Kurnaz Karısı) Türk Dil Kurumu Tiyatro Ödülü (Sersem Kocanın Kurnaz Karısı) Abdullah Karatepe Vakfı Edebiyat Ödülü Abdullah Karatepe Vakfı Edebiyat Ödülü

51 Haldun Taner Öykü Ödülü Yazar Haldun Taner anısına 1987'den beri düzenlenmekte olan öykü ödülüdür. Milliyet Gazetesi tarafından düzenlenmektedir Yazar Haldun Taner anısına 1987'den beri düzenlenmekte olan öykü ödülüdür. Milliyet Gazetesi tarafından düzenlenmektedir

52 Haldun Taner

53 Kaynakça http://tr.wikipedia.org/wiki/Haldun_Taner http://tr.wikipedia.org/wiki/Haldun_Taner http://www.hafif.org/yazi/tiyatro-yazarligi-kisiligiyle-haldun- taner http://www.hafif.org/yazi/tiyatro-yazarligi-kisiligiyle-haldun- taner Keşanlı Ali destanı (Haldun Taner) adlı eseri, Keşanlı Ali destanı (Haldun Taner) adlı eseri, ‏Gözlerimi kaparım vazifemi yaparım (Haldun Taner) adlı seri, ‏Gözlerimi kaparım vazifemi yaparım (Haldun Taner) adlı seri, Sersem kocanın kurnaz karısı (Haldun Taner) adlı esrinden yararlanılmıştır. Sersem kocanın kurnaz karısı (Haldun Taner) adlı esrinden yararlanılmıştır.


"Haldun Taner Hazırlayan Hakan BÜYÜKHİLAL 1090320143 Türkçe Öğretmenliği (2. öğretim)‏ 2. Sınıf." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları