Sunuyu indir
1
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
4.Ünite Sağlıkta İletişim HASTA YAKINLARIYLA İLETİŞİM 24.Hafta ( / 03 / 2014 )
2
HASTA YAKINLARI ile İLETİŞİM HASTA YAKINI : Sağlık kuruluşlarına müracaat eden hasta- ların yanında gelen ve onlara refakat eden kişilerdir.
3
Hasta Yakınının Özellikleri : -- Hasta Yakınları --;
Hasta Yakınının Özellikleri : -- Hasta Yakınları --; ..hastası için endişelenir. ..acil durumlarda panik yaşar. ..daha kırılgan olurlar. ..stresli olurlar.
4
Hasta Yakınlarının ;. daha önceden hastane deneyimi olabilir yada
Hasta Yakınlarının ; ..daha önceden hastane deneyimi olabilir yada ..ilk kez hastaneye gelmiş olabilir. . İletişim kurarken,bu durumlar göz önünde bulundurulmalıdır. . Daha önce olumsuz bir deneyim yaşadıysa,,ön yargılı olabilir. . İlk gelişi ise,,yeni ortamın tedirginliğini yaşar.
5
HASTA YAKINININ ÖZELLİKLERİNE GÖRE İLETİŞİM KURMAK 1
HASTA YAKINININ ÖZELLİKLERİNE GÖRE İLETİŞİM KURMAK 1.)Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını 2.)Kayıp Yaşayan Hasta Yakını ile iletişim
6
1.) Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İ letişim : Aniden ortaya çıkan bir nedenle hastaneye gelen hasta yakını ile sağlık çalışanları etkin bir iletişim kurmalıdır. ..Özellikle acil servise gelen hasta yakınları,sağlık personelinin hastalarıyla hemen ilgilenmesini ister.
8
travma,. zehirlenme,. yaralanma,. vb
..travma, ..zehirlenme, ..yaralanma, ..vb.acil durumlarda Hasta yakınının yaşadığı endişe,korku,panik ile hastasına hemen müdahale edilmesini ister. Gerekli ilgi ve yardımı almadıklarını düşün- dükleri zaman,kendilerine ve çevrelerine zarar verebilirler.
12
Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakınları ile Doğru Bir İletişim Kurmak İçin : 1.)Hasta ve yakınlarını dinleyip,empati yapmalı. 2.)Hastasının durumu acilse,gerekli müdahale yapılmalı , 3.)Sağlık personeli,hasta yakınına, hastanın durumu,yapılan müdahale ve hasta yakınının yapması gerekenlerle ilgili bilgi vermelidir.
13
4. )Hasta yakınının sakin olması sağlanmalıdır. 5
4.)Hasta yakınının sakin olması sağlanmalıdır. 5.)Hasta yakını ile konuşurken,ses tonu yükseltilmemeli , karşıdakini küçümser tavır göstermemeli . 6.)Heyecanlı, anksiyeteli hasta ve yakınını sakinleştirmek için, kullanılacak en iyi yol,onları duygusal anlamda desteklemektir. 7.)İyi bir dinleyici olmalı,,,,hasta ve yakınları yargılanmamalı.
14
HAZIRLAYAN HARİKA ATA ATA
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.