Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Sosyal Bilimler Enstitüsü
5 BEYKENT ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Y.DOÇ.DR.Sefer Gümüş
2
PAZARLAMA YÖNETİMİ DESRİNDE 14 HAFTA BOYUNCA İŞLEYECEĞİMİZ KONULAR -PAZARLAMA FELSEFESİ VE PAZARLAMA İLE İLGİLİ KAVRAMLAR -İŞLETME FELSEFESİ VE PİYASA İŞLETMELERİ -PAZARLAMADA YAKLAŞIMLAR -PAZARLAR VE TÜKETİCİ DAVRANIIŞLARI -REKABET ANALİZİ VE GÜNÜMÜZ UYGULAMALARI
3
PAZARIN HAREKETLİLİĞİ VE ÖLÇÜMÜ
HEDEF VE PROJEKSİYONEL PAZAR TAYİNİ PAZARLARIN BÜYÜME STRATEJİLERİ HAKSIZ REKABET VE REKABET STRATEJİLERİ PAZARLAMA BİLEŞEN LERİ –MAL VE HİZMET POLİTİKALARI PAZARLAMADA FİATLAMA KARARLARI .GÜNÜMÜZDE DAĞITIM KANALLARI
4
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE LOJİSTİK
TUTUNDURMA KARARLARI-REKLLAM-SATIŞ VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ PAZARLAMADA ÖRGÜTLENME,BİLGİ SİSTEMİ VE DENETİM ARA SINAVLAR-FİNAL SINAVLARI ÖDEVLER-SUNUMLAR VE YAZ TATİLİ
5
DERSİN İŞLENME ŞEKLİ Dersin süresi 3 saat Ders arası 10 ‘ . Dersler zamanında yapılacak .Öğrenciler derse aktif olarak katılacak -Her öğrenci bir ödev hazırlayacak -Her öğrenci ödevini derste sunacak -Tüm öğrenciler sunum yapmış olacak
6
Değerli arkadaşlarımız sizlere önemli öneriler
Dersle ilgili sorunlarınızı öncelikle dersin öğretim üyesi ile çözünüz,olmazsa Enstitü yönetimi ile çözüm için çalışınız. Derslere devam zorunludur,bu nedenle yüzde 70 devamı alma zorunluluğu vardır. Ödevlerinizi ve sunumlarınızı sizi mutlu edecek şekilde hazırlayınız,çünkü bir daha olası öğrencilik yapmayacaksınız.
7
PAZARLAMA FELSEFESİ VE İLGİLİ KAVRAMLAR
Pazarlamanın doğuşu,konusu ve anlayışı Töresel davranışlar,inançlar,ayinler mal ve hizmet alımının temellerini attı. Mezopotamya dan,Çin ve Hindistan’a ticaret kolay yapılıyordu. Romalılar Akdeniz de Ticareti kolaylaştırdı. İstanbul’un fethi yeni bir çağ başlattı.
8
18 y.yılda Avrupa’daki tüccarlar çok iyi para kazanmaya başladılar.
19.Y.yılda sanayileşme ve nüfus hareketleri pazarlamanın gelişmesine katkı sağladı. 1.ve 11.Dünya savaşlarında silah ve ihtiyaçlar pazarı meydana geldii li yıllarda pazarlama 1950 ve 1980 li yıllarda pazarlama 1980 sonrası pazarlama
9
Pazarlamanın konuları. Üretici. Tüketici. Mal ve Hizmet. Arz ve talep
Pazarlamanın konuları .Üretici .Tüketici .Mal ve Hizmet .Arz ve talep .Fiat . Dağıtım kanalları .Fiziksel Dağıtım Kanalları .örgütlenmeler .Müşteri
10
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler :
1.Aşama 1930 öncesi ; Üretim,verimlilik ve satıştan doğan kar-Üretim 2.Aşama 1930 ve 1950 : Verimli,reklam ve satıştan doğan kar-Satış 3.Aşama 1950 ve 1970: Tüketici istek ve ihtiyaçları ,pazarlama bileşenleri,tüketici tatmininden doğan karlar-Pazarlama
11
4.Aşama :1970 ve 1980: Tüketici istek ve ihtiyaçları,toplumsal refah,pazarlama bileşenlerinde toplumsal sorumluluk,toplum tatmininden doğan kar- sosyal pazarlama 5.Aşama :1980 ve 2000 dönemi : Dünya tüketici istek ve ihtiyaçlar ile dünya refahı Pazarlama bileşenlerinde toplumsal sorumluluk-toplumsal tatminden doğan karlar-küresel pazarlama
12
Pazarlama ile ilgili bazı kavramlar :
Makro pazarlama :Ülke ve dünya düzeyinde pazarlama yapılmasını anlatır. Mikro pazarlama:Pazarlama faaliyetlerinin işletme düzeyinde ele alınmasını sağlar Megamarketing:Belirli bir Pazar veya hizmette başarılı olabilmek için tüm pazarlama değişkenlerinin kullanılmasını,medya ve PR ile birleştirerek salt tüketicileri değil tüm kamuoyuna ulaşmak ister.
13
Yeniden pazarlama-Remarketing:Talebi düşen mal ve hizmetlerin yeniden pazarlanarak tüketicinin hizmetine sunulması Pazarlama yapmama:Demarketing: Talep arzı aşarsa,işletmeler pazarlama faaliyetlerini yerine getirmek istemezler Karşı pazarlama-Kontra pazarlama :Tüketici ,menfaat gruplarını ortadan kaldırmak için talebi azaltır.
14
Dönüştürücü pazarlama:Tüketicilerin mal ve hizmeti düşük maliyetle almalarından kaynaklanır.
Senkronize pazarlama :Arz ve talep arasındaki zaman uyuşmazlığından kaynaklanan pazarlama şeklidir.
15
Pazarlamanın görevleri ;
Çeşitli ve çok faaliyetler bütünüdür. İnsan istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için mübadele faaliyetlerini yürütür. Mal,hizmet ve fikirlerle ilgilidir. Mal ve hizmetin üretiminden satışına kadar ilgilenir. Bir işletme faaliyeti olup sık sık değişen faaliyetler bütünüdür.
16
TALEP TÜRLERİNE GÖRE PAZARLAMA
Talep düzeyi Pazarlama görevi:Pazalm.türü -Negatif Talebi tersine çevir-Dönüştürücü -Zayıf Talebi kaydırmak- Kaydırıcı pazarl -Hiç yok Talep yaratmak-Uyarıcı pazarlama -Gizli Talebi uyandırma-Geliştirmeci pazarl -Duraklayan-Talebi canlandırma-Yeniden pazarl. Düzensiz –Senkronize etme-Senkronize pazarl. -Dağınık-Talebi toparlamak-Konsolide pazarlama -Tam-Talep düzeyini korumak-Sürdürücü pazarlama -Aşırı-Talebi frenlemek- Pazarlama -Zararlı-Talebi yok etme-Karşı pazarlama
17
PAZARLAMA DA TÜKETİCİYE YÖNELİK TUTUM
-Genel ihtiyaçların tanımı -Hedef grupların tanımı -Mal ve hizmetin farklılaştırılması - Ayrı üstünlük stratejisi -Tüketici Araştırması
18
Patron biz değil,tüketicidir.
İşletmenin tepesinde müşteri oturur. İşletmemize müşteri gözü ile bakarız. Müşteri kral ve kraliçe dir. Müşteri vel-i nimetimizdir.
19
Müşteri memnuniyetinin altın kuralı
Hoş geldiniz deyin ve mimiklerinizi değiştirin Bir Hikaye Müşteriyi rahatsız etmeden yardımcı olalım Gülümsemek Gülümseme ile uğurlamak Müşteriyi mutlu etmek
20
Pazarlama anlayışı nasıl ölçülür.
Tüketiciye yönelik neler yapılıyor Bütünleşmiş pazarlama anlayışı ne durumda İşletmede tüm planlar uygulanıyor mu Hedef grupların çok iyi tanıyor musunuz Mal ve hizmetlerde farklılık yaratıyor musunuz Müşteri istek ve ihtiyaçlarını tespit edebiliyor musunuz
21
Pazarlamanın Tanımı : Pazarlama:İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere,ihtiyaçları karşılayacak mal,hizmet ve fikirlerin geliştirilmesi,fiatlandırılması,tutundurulması ve dağıtılması ile ilgili süreci kapsayan plan ve uygulamalardır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.