Sunuyu indir
1
TSE DAMGASI OLAN YAZILAR VE RESİMLER
HAZIRLAYAN: SİNEM ŞEN VE DAMLANUR KARAGÜLLE
2
Türk Standardları Enstitüsü
Türk Standardları Enstitüsü (TSE) standartlar yapmak amacıyla 1960 yılında kurulmuştur TSE, 26 Mayıs 1955'de ISO'ya, 1 Ocak 1956 tarihinde de Uluslararası Elektroteknik Komisyonu'na (IEC) asil üye olmuştur ve bu kuruluşların Türkiye temsilcisi konumuna gelmiştir 7 Kasım 1959 tarihinde kabul edilen Türk Standartlarının Tatbiki Hakkında Nizamname ile, standartların uygulanmaya konulması konularına açıklık getirilmiştir Her türlü standartları hazırlamak ve hazırlatmak, bünyesinde ve hariçte hazırlanan standartları tetkik etmek, kabul edilen standartları yayınlamak gibi görevleri ifa eden TSE'nin kabul ettiği standartlara Türk Standardı adı verilir Türk Standardları Enstitüsü'nün adındaki imla kurallarına uygun olmayan Standardları (Standartları olması gerekir) kelimesi, kurumun kuruluşunda böyle yazıldığı için değiştirilememektedir ve dolayısıyla tüm resmi yazışmalarda zorunlu olarak yanlış şekilde kullanılmaktadır Enstitünün bağlı bulunduğu bakanlık, Başbakanlıktır.
3
tse damgalı yiyecekler içecekler ve bazı malzemler
4
TSE’nin yararları Tüketiciye Sağladığı Yararlar:
1. Tüketicinin can ve mal güvenliğin korur. 2. Standart mallar, tüketiciye karşılaştırma ve seçim kolaylığı sağlar. 3. Standart, sipariş ve alım işlerini kolaylaştırır, alıcıların fiyat ve kalite yönünden aldanmalarım önler. 4. Ucuzluğa yol açar. 5. Ruh sağlığını korur, stresi önler.
5
Ekonomiye sağladığı yararlar:
* Standartlar, ulusal sanayii belirli hedeflere yöneltebilir. * Ulusal üretimin kalite bakımından gelişmesine yardımcı olur. , * Ulusal ekonomide arz ve talebin dengelenmesine yardım eder. * Dağıtım masraflarını azaltır. * İhracatta üstünlük sağlar. * Ulusal karakterde bir sanayinin kurulmasında ve gelişmesinde öncülük yapar. * Yan sanayi dallarının kurulmasını ve gelişmesini sağlar.
6
İyi Bir Tüketici Nelere Dikkat Etmeli?
a) Bir ürünü satın alırken, o ürünün TSE ya da TSEK markalarını taşıyıp taşımadığını kontrol etmeli; bu markaları taşımayan ürünler tercih edilmemelidir. b) Tüketici, ne istediğini bilmelidir. c) Elde edilen mal ve hizmetlerin nasıl kullanılacağını bilmelidir. d) Bilinçli bir alıcı olmalıdır. e) Maddi açıdan günübirlik değil, uzun vadeli bir planlama yapılmalıdır.
7
SUNUMUMUZU DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.