Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – YALÇIN MOLLA –

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – YALÇIN MOLLA –"— Sunum transkripti:

1 OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – 151820033019 YALÇIN MOLLA – 151820033048
TORSEN DİFERANSİYEL OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – YALÇIN MOLLA –

2 DİFERANSİYEL NEDİR? Taşıtın şaftından gelen gücü (yani tek bir güç kaynağından gelen) iki aksa gönderen ve iki dingilin bağımsız dönüşüne izin veren dişli sistemine denir.

3 DİFERANSİYEL ÇEŞİTLERİ
Açık diferansiyel Sınırlı kaymalı diferansiyel Torsen diferansiyel

4 Torsen diferansiyeli herhangi bir diferansiyelin iki ana fonksiyonu arasında optimal uzlaşı sağlıyor. Bu uzlaşı toplam tork miktarında bir artış sağlıyor ve gereksiz yere kısıtlayıcı ayrımlar olmaksızın tüm çekiş şartlarında akslara iletiliyor.

5 Aslında diferansiyellerde 2 tip tork transferinden söz edilebilir
Aslında diferansiyellerde 2 tip tork transferinden söz edilebilir. İlki torkun tek bir güç kaynağından (motor) akslara transferi, ikincisi ise torkun akslar arası transferi.Torsen diferansiyelinin en önemli özelliği akslar arası tork transferini kontrol etmek ve diferansiyelin kapasitesini artırarak ve toplu olarak daha çok torku akslara transfer edebilmek.

6

7 Tekerlerden biri çekiş kaybedince diğer tekere ek tork verme girişimi istenmeyen sonuçlar doğurabilir(spin atma). Bu soruna çözüm amacıyla geliştirilen Torsen diferansiyeli Invex dişli sisteminin düzenlenmesi ile aksları birbirine bağlayarak akslar arasında orantılama özelliği sağladı (denge).

8 Farklı sürtünme katsayılı zeminde hızlanma testi

9

10 Farklı sürtünme katsayılı zeminde tırmanma kabiliyeti testi

11 Torsen diferansiyel çeşitleri
TYPE 1 TYPE 2 TYPE 3

12 TYPE 1 T1diferansiyeli günümüzün arkadan itişli birçok modern araçlarına kolayca ve herhangi bir değişiklik gerektirmeksizin uygulanabilir.Bu diferansiyel ABS ve çekiş kontrol sistemi ile yüksek bir uyumla çalışabilir.

13

14 TYPE 2 T2 diferansiyeli genel olarak önden çekişli araçlarda kullanılmakla beraber arkadan itişli araçlarda da kullanılmaktadır. Limitli kaydırmalı diferansiyellerden üstün olarak aracın çekiş kontrolünü ve yol tutuşunu artırırken aynı zamanda torkun daha etkili kullanılmasını ve aracın beygir gücünün yola daha az kayıpla iletilmesini sağlar. Aracın hızlanma kabiliyetini artırır. ABS ve çekiş kontrol sistemiyle tam uyumlu olarak çalışabilir.

15

16 TYPE 3 T3 4x4 araçlarda helisel planet dişli sistemi ile orta diferansiyel olarak torkun ön ve arka dingillere bölüştürülmesinde kullanılır.Bu diferansiyelde de ABS ve çekiş kontrol sistemiyle tam uyumlu olarak çalışabilir.

17


"OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – YALÇIN MOLLA –" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları