Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
2
HEDEFİM: BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
AMACIM: MARMARA ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ “ÇALIŞMA AZMİN AZALDIĞINDA HEDEFİNİ, ULAŞACAĞIN GÜZELLİKLERİ DÜŞÜN VE HAYAL ET”
3
Hedef belirlerken kendinize
10 sene sonra nerede olmak istiyorum. 5 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 ay sonra nerede olmak istiyorum. 1 gün sonra nerede olmak istiyorum. Sorularını sormalı ve zamanı daha da yakınlaştırıp uzun zaman dilimi ve kısa zaman dilimi için hedef seçmelisiniz. Hedefiniz sizi çalışmaya motive eder.
4
YÜKSEK VERİMLİLİĞİ NASIL ELDE EDERİZ ?
BAŞARACAĞINA İNANMAK KENDİNE GÜVENMEK HEDEF BELİRLEMEK UYGUN BİR PLAN YAPMAK ŞİDDETLİ İSTEMEK
5
ŞİMDİ ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK
YÖNTEMLER ÖĞRENMEK ELDEKİ FIRSATLARI İYİ DEĞERLENDİRMEK ÇALIŞMADA DEVAMLILIĞI SAĞLAMAK
6
ŞİDDETLİ İSTEMEK Öğrenme istek ve arzusunu taşımayan ve öğrenmenin gerekliliğine inanmayan hiçbir öğrenciye hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen yardımcı olamaz. Arzu ve istek olmadığı zaman ilgi ve dikkat kolayca dağılır.Bu da başarıyı etkileyen en önemli engeldir.
7
ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ
8
1. Işık arkadan gelmeli, güneş ışığı önden gelmeli
2. Çalışma masası ve oda toplu olmalıdır
9
3. Gürültüsüz ortamda sandalyeye oturmak gerekir
3. Gürültüsüz ortamda sandalyeye oturmak gerekir. Çok rahat ya da rahatsız olmamalıdır 4. Sessiz ortamda görsel ve işitsel dikkat dağıtıcılar az olmalıdır. Gereken tüm gereçler çalışma masasında olmalıdır
10
5.Dikkati sağlamak için konuya ilgi sevgi ve konuda kendinden bir şeyler bulmak gerekir
6. İki kişi/kardeş aynı odada,masada çalışmamalıdır
11
7. Oksijen çok önemlidir. Ortam çok sıcak yada çok soğuk olmamalıdır.
8. Sürekli aynı yerde çalışmak ve uygun önlemleri almak gerekir
12
ETKİN DİNLEME
13
1. Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır
1. Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır. Bunun için dersten önce konu hakkında hazırlık yapılmalıdır.
14
2. Dinleme karşılaştırma sürecidir; düşünceleri yakalama, düşüncelerin önemini saptama ve diğer düşüncelerle ilişkileri bulmayı içerir.
15
3. Öğrenci dersi dinlerken öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak daha sonra söyleyeceklerini kestirmeye çalışmalıdır.
16
4. Öğretmenin özellikleri ve bireysel biçimi ile değil, dersin özüne odaklaşmak gerekir.
17
5. Öğrenci dikkatinin konudan kaymasını önlemek için konunun ana ve yardımcı düşüncelerini bulmaya çalışmalıdır. Dikkat edilirse bir konunun ana düşünceleri örneklerle açıklamalarla desteklenir. Sık sık tekrarlanır.
18
Destekleyici ipuçları: önemli, başlıca, şunu unutmayın ki, buradaki esas fikir…
Desteklemeyici ipuçları: bunun tersine, aynı zamanda, benzer şekilde…
19
İyi ve Kötü Dinleme Alışkanlıkları
Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Konunun sıkıcı olduğuna karar verir öğretmenin anlattıklarıyla ilgilenmez Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünerek dersi dikkatle dinler Öğretmene bakar ama dinlemez daha sonra ders kitabından okuyacağını düşünür Öğretmenin söylediklerinin önemli olduğunu düşünür. Derste anlatılan bilgilerin ders kitabında olmayacağını bilir.
20
Kötü Dinleyici İyi Dinleyici
Öğretmenin söylediği her şeyi yazmaya çalıştığı için konunun özünü kaçırır Öğretmenin anlattıklarını dinler ve önemli şeyleri not eder Öğretmeni tembelce dinler genellikle hayal kurar. Derste her fazla zamanı kullanır. Konunun ana noktalarını özetler ve dersin geri kalanı hakkında düşünür.
21
NOT ALMA
22
Her şeyi aklımızda tutamayız yalnızca anlarız
Her şeyi aklımızda tutamayız yalnızca anlarız. Duyulanın yazılmasında tekrar yapılmış olunur. Her şey yazılmamalıdır. Yazarak dikkatimizi daha kolay toplarız.
23
1. Sesin Değişmesi: Öğretmenler ana noktaları vurgulamak için seslerinin tonunu değiştirirler. Öğretmen sesini yükseltir ve ya alçaltırsa, sertleştirir ve ya yumuşatırsa önemli bir düşünceyi söylüyor demektir.
24
2. Konuşma Oranının Değişmesi:
Bazen öğretmenler önemli bilgilerin yazılabilmesi için konuyu yavaş anlatırlar.
25
3. Anahtar Sözcükler Kullanma:
Beş temel neden, Önce, sonra, önceki, aynı zamanda Bir başka deyişle, Diğer yönden, bunun tersine örneğin, Önemli Sonuç olarak, özetle
26
4. Tahtaya Yazma: Eğer öğretmen tahtaya yazmak için zaman ayırıyorsa yazılanlar önemlidir ve mutlaka not alınmalıdır.
27
5. Göze Kulağa Hitap Eden Araçlar Kullanma:
Öğretmenler bazen filmler videolar teypler fotoğraflar ve slaytlar kullanarak önemli kavramları ve düşünceleri vurgularlar.
28
6. Doğrudan Bildirme: Bazen bir kavram ve ya düşüncenin önemli olduğu doğrudan öğretmen tarafından söylenir.
29
7. Sözel Olmayan İpuçları:
Bir çok öğretmen önemli noktaları farklı mimik ve jestlerini kullanarak belirtirler.
30
NOT EDİLEN BİLGİLER SIK SIK TEKRAR EDİLMELİDİR
31
%80
32
HIZLI VE ETKİN OKUMA
33
*HIZLI OKUMA,YAVAŞ OKUMAYA GÖRE DAHA İYİ ANIMSAMAYI SAĞLAR.
-ÇÜNKÜ YAVAŞ OKURKEN DİKKAT KOLAYLIKLA BAŞKA ŞEYLERE KAYAR.
34
OKURKEN ÖNEMLİ GÖRÜLEN KISIMLARIN ALTI ÇİZİLMELİ YA DA YANINA İŞARET KOYULMALIDIR.
35
İ İncele S Soru Sor O Oku A Anlat T Tekrar
36
ÇALIŞMA PLANI YAPMA
37
*Planlı çalışmak zamanı etkili kullanmaktır.
*Dinlenme ve eğlenme zamanını belirlememiz gerekir. *Her 40 dakikalık çalışmadan sonra 10 dakika ara verilmelidir.
38
*Hangi derse ne kadar çalışılacağı belirlenmelidir.
*Hangi derse ne zaman çalışılacağını belirlemek gerekir. *Bazı saatlerde zihin açık olur.
39
*Farklı yöntemlerle çalışılan dersler art arda koyulmalıdır.
*Yapılan plana uymak gerekir. *Program esnek olmalıdır. Beklenmeyen durumlarda kayabilmelidir.
40
Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder
Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder.Yatmadan önce yapılan bir tekrar sabaha kadar devam eder!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.