Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETMENLİK SANATI Kayseri TEKDEN Koleji.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETMENLİK SANATI Kayseri TEKDEN Koleji."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETMENLİK SANATI Kayseri TEKDEN Koleji

2 DAVİD’in HİKAYESi David,zeki ve neşeli bir çocuk,
BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENİ: David,zeki ve neşeli bir çocuk, ödevlerini düzenli olarak yapıyor ve arkadaşları ondan çok memnun.

3 İKİNCİ SINIF ÖĞRETMENİ
Mükemmel bir öğrenci,fakat annesinin amansız hastalığı onu üzüyor ve sanırım evdeki yaşamı çok zor.

4 ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENİ
Annesinin ölümü, onun için çok zor oldu. Babası ona yeterince ilgi göstermiyor ve eğer bir şeyler yapılmazsa evdeki olumsuz atmosfer onu etkileyecek

5 DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENİ
David, içine kapanık ve okula hiç ilgi göstermiyor. Hiç arkadaşı yok ve bazen sınıfta uyuyor.

6 SORUNUN İLK SAFHASINI ÇÖZMÜŞTÜ
ÖĞRETMEN BAYAN RICHEL SORUNUN İLK SAFHASINI ÇÖZMÜŞTÜ

7 ÖĞRETMENLER GÜNÜ HEDİYESİ
Öğrenciler ona güzel kağıtlara süslenmiş süslü kurdelelerle paketlenmiş öğretmenler günü hediyeleri getirdiğinde kendisini daha kötü hissetmişti.

8 DAVİD’in HEDİYESİ Çünkü, David’in armağanı kaba gazete
kağıdına gelişigüzel sarılmıştı. Bu, basit paketi diğer öğrencilerin önünde açmak ona çok acı verdi.

9 Birkaç taşı düşmüş, sahte taşlardan yapılmış bileziği ve üçte biri dolu parfüm şişesini görünce öğrenciler gülmeye başladılar. Fakat öğretmen;

10 Bileziğin ne kadar zarif olduğunu söyleyerek
ve parfümden de birkaç damla bileğine damlatarak onların bu gülmelerini bastırdı.

11 O GÜN OKULDAN SONRA David öğretmeninin yanına gelerek :
“BAYAN RICHEL, BUGÜN HEP ANNEM GİBİ KOKTUNUZ” dedi

12 O gün okuldan sonra, öğretmen uzun
süre ağladı.Sonraki günlerde David’e özel bir ilgi gösterdi. Onunla çalışırken David’in zekasının tekrar canlandığını hissetti; ona cesaret verdikçe çocuk gelişiyordu.

13 Sınıfın en çalışkanı ve kendisinin en sevdiği
YIL SONUNDA DAVID Sınıfın en çalışkanı ve kendisinin en sevdiği öğrenci olmuştu.

14 KENDİSİ OLDUĞUNU YAZIYORDU
BİR YIL SONRA Kapısının altında bir not buldu. Bu David’dendi. GÖRDÜĞÜ EN İYİ ÖĞRETMENİN KENDİSİ OLDUĞUNU YAZIYORDU

15 ALTI YIL SONRA Ondan ikinci mektup alıncaya kadar altı yıl geçti.
Liseyi bitirdiğini ve okurken, sınıfındaki üçüncü en iyi öğrenci olduğunu ve Bayan Rıchel’in hayatında gördüğü en iyi öğretmen olduğunu yazıyordu.

16 Bayan Rıchel, dört yıl sonra, David’den bir
ONUNCU YIL Bayan Rıchel, dört yıl sonra, David’den bir mektup daha aldı. Üniversitede okuduğunu ve iyi dereceyle mezun olmak için çok çaba sarfetmesi gerektiğini yazıyordu ve Bayan Rıchel hala; onun hayatında tanıdığı en iyi öğretmendi.

17 ON DÖRDÜNCÜ YIL Bir dört yıl daha geçti ve Bayan Rıchel bir mektup daha aldı. David, iyi bir derece ile üniversiteden mezun olduğunu ama daha ileriye gitmek istediğini yazıyordu. Ve Bayan Rıchel yine onun tanıdığı en iyi öğretmendi. BU KEZ MEKTUBUN ALTINDAKİ İMZA BİRAZ DAHA UZUNDU. ADININ ALTINA “TIP DOKTORU” ünvanı eklenmişti.

18 O YILIN İLKBAHARINDA Bayan Rıchel, o yılın ilkbaharında, David’den bir mektup daha aldı. David bu mektupta, çok iyi bir kızla tanıştığını ve onunla evleneceğini yazmıştı. Birkaç yıl öncesi babası da ölmüş olduğu için, Bayan Rıchel’den, düğünde, damadın anne ve babası için ayrılan yere oturmasını teklif ediyordu. Bayan Rıchel, bu nazik teklifi memnuniyetle kabul etti.

19 VE TAHMİN EDİN NE OLDU? Bayan Rıchel, o törene giderken, birkaç taşı düşmüş o bileziği taktı ve tabii ki, yıllar önce,öğretmenler gününde David’in ona hediye ettiği ve bileğine sürdüğünde annesi gibi koktuğunu söylediği parfümü de sürmeyi ihmal etmedi.

20 DÜĞÜN GÜNÜ Bir birlerini sevgi ile kucaklarken, David öğretmeninin kulağına; “BANA İNANDIĞINIZ,KENDİMİ DEĞERLİ HİSETMEMEİ SAĞLADIGINIZ VE BENİ HAYATA DÖNDÜRDÜĞÜNÜZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER BAYAN RICHEL” diye fısıldadı.

21 Bayan Rıchel gözünde yaşlarla ona karşılık verdi.
“BEN SANA TEŞEKKÜR EDERİM, YANILIYORSUN, SENİNLE KARŞILAŞINCAYA KADAR,BEN ÖĞRETMENLİĞİ BİLMİYORMUŞUM.” Dedi.

22 İYİ BİR ÖĞRETMENİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ
Hikayeden Bu Kişilik Özelliklerini Bulmaya Ne Dersiniz?

23 GÖZLEMCİ

24 KAYGI TAŞIYICI

25 DEĞERLENDİRİCİ

26 DEĞER VEREN

27 EMPATİ KURAN

28 İLGİ GÖSTERMEK-SEVGİ

29 CESARETLENDİRİCİ

30 GELİŞİMİ TAKİP EDİP ÖDÜLLENDİRİCİ

31 TEVAZU GÖSTEREN

32 SABIRLI

33 SEVMEK Bütün bu ve buna benzer kişilik özelliklerini tek bir duyguda toparlarsak: SEVMEK Ama GERÇEKTEN SEVMEK.

34 YÖNÜNÜZÜ DEĞİŞTİREN Şimdi; sizin veya çocuğunuzun yönünün değiştiren öğretmenlerimizi hatırlayalım. SİZİN YÖNÜNÜZÜ DEĞİŞTİREN VE SİZE HAYATIN ANLAMINI SAĞLAYAN VE CESARETLENDİREN O İNSANA,İNSANLARA LÜTFEN EN KALBİ SEVGİLERİNİZİ GÖNDERİN HEMEN ŞİMDİ.

35 ÖĞRETMEN OLACAK YETERLİLİKTEKİ BİR İNSAN ÜLKELERİ YÖNETECEK KAPASİTEDEKİ BİR İNSANDIR. William James

36 ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİ
*BAŞARININ İLK ŞARTI : KONUYA HAKİM OLMAKTIR.

37 MUALLİM DİYEN OLMAK GEREKTİR, İMANLI, EDEPLİ, SONRA LİYAKATLİ
SONRA DA VİCDANLI

38 ÖĞRENCİYE SAYGI UYANDIRMANIN TEMELİNDE ÖĞRETMENİN GENİŞ BİLGİ VE KÜLTÜRE SAHİP OLMASI YATAR.

39 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PAZARLAMA BOYUTU: İYİ BİR “SATICI “ OLMAK

40 EN BÜYÜK SATICI OLMAK

41 Öğrenmede uygun yöntem ve teknik:
ETKİLİ ÖĞRETMEN OLMANIN YARISIDIR

42 Öğretmenin sahip olduğu öğretme heyecanı
DERSE ÖĞRENCİYİ İSTEKLİ- ARZULU HALE GETİRMEK… Öğretmenin sahip olduğu öğretme heyecanı “GÜDÜLEME VE DİKKAT ÇEKME” davranışları etkili kullanılmalıdır.

43 Dikkat Çekmek Nedir? Bir dersin işlenişinde ilk basamak “dikkat çekmedir”. Bunun için öğretmen dersin başında öğrencilerin dikkatini konuya ve kazandıracak davranışlara çekmek için: OLGU,OLAY, ANI,ESPRİ, FIKRA,ŞARKI GİBİ Etkinliklerden bir kaçını kullanabilir.

44 GÜDÜLEME-İSTEKLİ KILMA MOTİVASYON
İkinci basamaktır. Niçin öğrenme zorunda olduklarının tartışılması sürecidir…

45 Transfer

46 Yeniden ele alma

47 Değerlendirme Ve Ödevlendirme

48 İLETİŞİM USTASI

49 “BEN İYİ BİR ÖĞRETMENİM” diyebiliyor muyuz?

50 CEVABIMIZ

51 Elbette EVET

52 KABUL GÖRME-KABUL EDİLME ARZUSU :
1-Topluluk içinde diğer insanlarla işbirliği yapma(Takım ve Paylaşım Ruhu) 2-Onların değerlerini ve inançlarını paylaşma 3-Yardım alıp-verme 4-Destek olma

53 ÖNE GEÇMEK İÇİN ÜÇ ŞEY BAŞARI YÖNELİMİMİZ YÜKSEK OLSUN
ÇÖZÜME YÖNELİK DAVRANMAK PROAKTİF OLMAK

54 SONUÇ İYİ GEÇİNMENİN TEMEL ŞARTI ; KARŞIMIZDAKİNİ ANLAMAKTIR.
ÖNE GEÇMENİN TEMEL ŞARTI İSE; BAŞARIYA ODAKLI OLMAKTIR…

55 BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ (Tekden Koleji)
KAZANDILAR AMA NASIL? “Geride kalanları ileriye taşıyarak: Sırf iyilik olsun diye hiç yolumuzu değiştirdik mi?

56 İYİLİKLERİNİZ VE GÜZELLİKLERİNİZ SİZLERİN OLSUN. SAYGILARIMLA…


"ÖĞRETMENLİK SANATI Kayseri TEKDEN Koleji." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları