Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEfe Ocalan Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
ÜSTYAPININ YANSIMA ÖZELLİKLERİ
2
Trafik kazaları çeşitli faktörlerin kombinasyonu olmasına rağmen araştırmalar en önemli etmenin gece faktörü olduğunu göstermiştir. Yapılan araştırmalarda gece olan kaza sayısının gündüze göre daha fazla ve ciddi sonuçlar doğurduğu Yaya,hayvanlar veya yoldaki herhangi bir engele çarpma sayılarının da gündüze göre fazla olduğu görülmüştür.
3
Gece faktörü yanında yoldaki diğer olumsuz etmenler; İklim koşulları (yağmur,sis,don vb.) Düşük trafik yoğunluğuyla ilişkili yüksek hız Yol özellikleri(çevre ve üst yapı) Sürücüden kaynaklanan olumsuz koşullar(yorgunluk,alkollu olma vb.)
4
Yolun görsel olarak algılanması; Yolda meydana koşullar yolu kulananlara bağlıdır.Bunlar ise motorlu taşıt kullananlar ve motorsikletliler bisikletliler ve yayalar
5
Yolun türüne göre ışığın yansıma özellikleri değişir. Yol kuru ve sert bir yüzeye sahipse ışığı dağıtarak yansıtır. Yol ıslaksa specular yansıtıcı gibi çalışır.Yani yol yüzeyine gelen ışık dağılmadan geldiği açı ile yansır. Yol micro dokulu kuru bir yol ise gelen ışık geldiği yönde dağılarak tekrar yansır.
6
Bir nesnenin yolda sürücüler tarafından görülebilmesi için çevre ile veya arka planı ile yeteri miktarda tezatlık oluşturması gerekir.Bu tezatlık; C=Lo-Lc/Lc ile tanımlanır.
7
Genel olarak; gece karanlık bir yolda düşük ışıkla yolculuk yapılıyorsa yayalar ve yol işaretler kısa mesafeler için pozitif kontrast oluşturur. yol yüzeyi parlaksa karşıdan gelen araçların far ışıkları negatif kontrast oluşturur.
8
Yolların optik karakteristiklerinin ölçülmesi ve tanımlanması Yoldaki aydınlanma yolu türüne,geometrisine ve yola gelen ışıkların türüne göre belirlenir.ve bu q katsayısı ile tanımlanır. q=L/Eh
9
Yol yüzeyinin yansıma özelliklerini tanımlamak için üç karakteristik belirlenmiştir. görüntü netliği için Qo Specular yansımanın derecesi için S1 ve S2
10
Yansıma özelliklerini belirleyebilmek için gerekli olan iki method yardımı ile belirlenir. 1.Uzunluğu 10-20m arasında değişen tünel şeklindeki bir düşey maket 2.Dönen kol sistemi
11
Kuru yüzeye sahip yollarda;iki farklı durumdan söz edilebilir. 1.Düşük açılı ışıklandırmanın sınırlı olduğu şehir içi yollarda yeterli görüş imkanı sağlanamaz.Fakat akşam araçların kendi ışıkları ve çevreden gelen ışklarla yeterli görüş için önemli bir etkiye sahiptir ve bu tür yollar ışğı geldiği yönde dağıtarak yansıtırlar. 2.Kırsal kesim yolları ise düşük açılı yansıtma özelliğine sahiptir.
12
Islak yüzey özelliklerine sahip yollarda 1.Özellikle yağmur yağar yağmaz,yol yüzeyinin optik özellikleri çok hızlı bir biçimde değişikliğe uğrar.Yani kuru halde ışığı dağınık olarak dağıtırken daha sonra cam yüzeyler gibi ışığı geldiği açı ile yansıtır. 2.Yolun drenaj özellikleri ne kadar kötü ise bu etki dahada büyür. 3.Yol yüzeyinin makro yapısı ne kadar büyükse yol daha iyi drene edilebileceğinden ıslak yolun olumsuz sonuçları o kadar azaltılabilir.
13
Yol işaretlemeleri ve yansıma özellikleri Pratikte genellikle koyu renkli kaplama üzerine kontrast oluşturması için beyaz veya sarı olanları tercih edilir. Gece görünürlüklerini sağlamak için camdan renkli olarak ‘‘drop-on’’ metodu ile kaplama yüzeyine veya yoldaki işaretlerin içine yerleştirilirler.Bu türleri retroreflector olarak çalışır.
14
Yağış anında yoldaki işaretlerin çok fazla etkilenmemesi için Yol yüzeyine yerleştirilen yansıtıcı parçalar yol kenarına yerleştirilen delineatorler kullanılır.
15
Sonuç olarak; Kaplamanın rengi ne olursa olsun parlak nesneler koyu renkli olanlara göre daha görünür. Yolda karşıdan gelen araçların ışıklarının etkisi ile kontrastlık artar. Görüşü sağlaması açısından üst yapının drene edilmesi renginden daha önemlidir.Çünkü specular yansımayı azaltır.
16
Gece yayaların retroreflectinı sağlayan giysiler ışığın yansıması ve farkedilmeleri açısından önemlidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.