Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KASIM AYI BRANŞ BÜLTENİ
2
BRANŞ ÖĞRETMENLERİMİZ
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI Gülfer Fidan SATRANÇ Şevket Karadağ GÖRSEL SANATLAR Yasemin koyuncuoğlu YÜZME Emine Baytekin, Hülya Alkış, Sinan Duman İNGİLİZCE Meltem Doyuran, Janice Starko 2
3
BEDEN EĞİTİMİ Çift ayak ileri geri atlama çalışması yapıldı.
Tünelden geçme oyunu oynandı. Trambolinde sıçrama, 20’ye kadar sayarak atlama çalışması yapıldı.
4
BALE Klasik bale temel adımları tekrar edildi.
Streching kol pozisyonları çalışıldı. 4
5
SATRANÇ Taşların hareketlerinin farklılıkları konuşuldu.
Satranç tahtası üzerinde yatay-dikey kavramı üzerinde duruldu. Atın hareketleri bahçede uygulamalı olarak çalışıldı. 5
6
HALK DANSLARI 3 zamanlı Silifke yöresi oyunu çalışıldı. (Zeytin Dalları) 4 zamanlı Trakya yöresi oyunu çalışıldı. (Damat Halayı) 6
7
MÜZİK “Canım Öğretmenim“isimli şarkı ritm aletleri ile çalışıldı
“Ağaca Övgü” isimli şarkı öğretildi. Ritm aletleri ile eşlik edildi. 7
8
BİLGİSAYAR Küçük el kaslarını doğru şekilde kullanarak fareyi hareket ettirebilme çalışmaları yapıldı. CİTO testi 3 aşamalı olarak uygulandı. 8
9
DRAMA Duyu organları ile tahmin etme oyunları oynandı.
Arkadaş nasıl olunur? Dramatize edildi. 9
10
GÖRSEL SANATLAR Keçeli kalem ile elimizin şekli çizilerek içini renkli boyama çalışması yapıldı. Keçeli kalem ile “Öğretmen Portresi” çalışıldı. Pastel boya ile “ağaç” figürü çalışıldı. 10
11
FEN LABORATUVARI KONU: Şişeden çıkan baloncuklar
HEDEF: Havanın varlığının kavratılması UYGULAMA: Kullanılan Malzemeler: Su dolu derin ve geniş bir kap,boş şişe Deneyin yapılışı:Geniş ve derin kap suyla doldurulur.Öğrenilere sırayla ağzı açık ve boş bir şişeyi yatay olarak yavaşça suya daldırması söylenir.Sudan çıkan kabarcıklarla ilgili öğrencilerin görüşleri alınır. Sonuç:Boş gibi görünen cisimlerin içi hava ile doludur.Kaptaki su şişeye dolarken, içerideki hava baloncuklar halinde dışarı çıkar. Kullanılan Malzemeler: Lastik balon Deneyin yapılışı: Balon şişirilmeden incelenir.Sonra şişirilip incelenir. İçini dolduran şeyin ne olduğu sorgulanır ve çocukların tahminleri alınır. Sonuç: Hava her yerde vardır.Gözle görülmez, elle tutulmaz. Şişirilmiş balonun, topun, araba lastiğinin içi hava ile doludur. KONU: Bardaktaki su neden dökülmedi? HEDEF: Havanın basıncının varlığının kavratılması Kullanılan Malzemeler: Plastik bardak, kağıt parçaları. Deneyin yapılışı: Plastik bardağa su doldurulur. Kağıt üzerini kapatacak şekilde herhangi bir yapıştırıcı kullanmadan yerleştirilir. Bardak ters çevrilir ve gözlenir. İçindeki suyun dökülüp dökülmediğine bakılır. Sonuç: Suyun kağıdı itip dökülmemesinin nedeni kağıda alttan uygulanan hava basıncıdır. 11
12
KONU: Cam borudan dökülmeyen su HEDEF: Hava basıncının kavratılması
UYGULAMA: Kullanılan Malzemeler: Su dolu kap, cam boru, renklendirilmiş su. Deneyin yapılışı:Bir bardağa su doldurulup mürekkep ile renklendirilir.cam balonun bir ucu parmak ile kapatılarak diğer ucu suya daldırılır.Parmak borunun ağzından çekilerek ne olduğu gözlemlenir. Sonuç: Cam boruyu suya daldırdığımızda boruda su yükselir.Üstten parmağımızla kapatarak çıkarttığımızda alttaki açık uçtan havanın suyu yukarı itmesi nedeniyle su akmaz.parmağımızı kaldırdığımızda ise havanın üstten itmesi ve ağırlığından dolayı su aşağı akar. 12
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.