Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSine Coskun Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
ANA BABA İLE ÇOÇUK İLETİŞİMİ ÖNDER AYTAC LLB, Dip, MSc, PhD
3
Çocuk doğduğu andan başlayarak birlikte yaşadığı kişilerden etkilenerek ve onların etkilerini üzerinde taşıyarak okula gelir.
4
Tabii ki bu ilişkilerin en önemlisi anne-baba ile olan ilişkisidir.
5
Benlik; bireyin kendini ayrı bir birey olarak görmesi sürecinden oluşur.
6
Kendi duygu ve düşüncelerini ifade etmek
7
Eğitim sistemimizin temel amaçlarından birisi de kendini tanıyan ve çevresiyle sağlıklı iletişim kurabilen bireyler yetiştirmektir.
8
Okulda öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklardan birçoğunun özgüven sorunu olduğu öncelikle söylenebilir.
9
Okulda öğretmen çocuğun özgüvenini arttırmak için pek çok şey yapabilir.
10
Ancak çocuğun en çok gereksinim duyduğu şey anne babası tarafından sevilmek, benimsenmek ve onları etkilemek olduğu için anne-babanın ilgisi şarttır.
11
Özgüveni yüksek anne, baba ve öğretmen çocuğun özgüvenini artırır. Ancak bunun tersinin de doğru olduğu söylenmelidir. Çocuğun yaşamındaki tüm kişiler, bu nedenle çok önemidir. Çocuğun yaşamındaki tüm kişiler, bu nedenle çok önemidir.
13
Özgüvenin iki boyutu vardır. 2. Yeterli olma duygusu 1. Sevilebilir olma duygusu
14
Okula Giden Çocuğunuz utangaç, çekingen dikkat çekmemeye çalışan ve aşırı sessiz ise ya da insana yapışan, saldırgan ve zorba bir çocuk ise, bu göstergelerin tümü çocuğun sevilebilir olduğundan kuşku duyduğunu olduğundan kuşku duyduğunu göstermektedir. Ya da
15
Çocuğunuz yeni bir mücadeleye girmekten ürküyor, buna karşı koyuyorsa, başarısız olmaktan korkuyorsa, hata yaptığı zaman hemen keyfi kaçıyorsa, sınavlar onu sinirlendiriyorsa ya da mükemmeliyetçi ise; okulda derslerine ve ödevlerine aşırı özen gösteriyorsa, bu göstergeler çocuğun kendi yeterliliklerinden kuşku duyduğunu gösterir.
16
Aşırı kontrollü bir çocuğun davranışları, yetişkinlerin yaşamını zora sokmadığı için bu durum Anne, baba ve öğretmenlerin dikkatinden kaçabilir. !! Bu konu hepsinden daha!! !!önemlidir !! Özellikle
17
Okula giden çocuklarda özgüvenin zayıf olduğunu gösteren işaretler * Utangaç ve içine kapanık * Olağandışı sessiz *Yeni aktivitelere / mücadelelere girmekte isteksiz * Annesine babasına ya da her ikisine de yapışan * Başka çocuklarla kaynaşmakta sıkıntı çeken * Yeni durumlarla karşılaştığında ürkek ve çekingen davranan * Saldırgan Düzenli aralıklarlaDüzenli aralıklarla sinir krizi geçiren * Zorba *Düzenli olarak okuldan kaçan *Kendisinden bir şey istendiği zaman işbirliği yapmayan * Sık sık güven tazelemek ve yardım almak isteyen Aşırı Kontrol GöstergeleriKontrolsüzlük Göstergeleri
18
* Davranışlarının olumlu bir biçimde düzeltilmesinden bile hemen incinen * Davranışlarının olumsuz bir biçimde düzeltilmesinden aşırı rahatsız olan * Kendisini aşağı görme alışkanlığı edinmiş * Hayale dalma eğiliminde Yanlış yapmaktan ve başarısızlıktan ödü kopan Daima insanları memnun etme çabası içinde *Karın ağrısından ve bulantıdan şikayetçi Anne babasının hoş görmeyeceğini bile bile derslerini ihmal eden Kendi hataları için başkalarını suçlayan Kendisine ve başkalarına ait eşyaları hor kullanan Evdeki ve okuldaki görevlerini yerine getirirken dikkatsiz ve özensiz davranan Aşırı Kontrol Göstergeleri Kontrolsüzlük Göstergeleri
19
ÇOCUKLARIMIZIN ÖZGÜVENİNİN GELİŞMESİ İÇİN ANNE BABABALAR NELER YAPABİLİR
22
Milyonlarca atom birleşerek DNA’yı oluşturdu....
23
Milyonlarca atom birleşerek DNA’yı oluşturdu....
25
Milyonlarca DNA birleşerek hücreleri oluşturdu
26
ve iki hücre birleşti... +
27
Sonra böyle bir hücre oluştu.
28
Bölündü,
30
Tekrar,tekrar bölündü, milyarlarca kere... Ve sonra bu hücreler tekrar birleşti. Ne mi oldu ?...
43
İşte böyle bir şey oldu...
44
SİZ çocuklarınızın tüm dünyasını oluşturursunuz; rahatını ve güvenini sağlayan, korku ve sıkıntılarını gideren yegane kaynak SİZLERSİNİZ
45
Çocuklarla iletişimin temeli bıcı bıcı ve gıdı gıdıdır. Bunun anlamı “ Bak benden sana zarar gelmiyor korkma benim yanımda güvendesin ve seni seviyorum.” demektir.
48
.
59
Çocuklarımız büyüdükçe “hayır”larımız ve ağlamalarına, isteklerine ilgisizliğimiz de artmakta ve çocuk zayıf özgüvene doğru adımını yavaş yavaş atmaktadır
60
Çocuklarımızın özgüvenini geliştirmek için sürekli gıdı gıdı, bıcı bıcı yapamayacağımıza göre onların güçlü bir özgüvene sahip, sosyal ve mantıklı birer çocuk olarak yetişmesi için belirli bir yolun izlenmesi gerekir.
61
Geliştirmenin yolları Çocuklarda Özgüveni
62
Çocuğumuzu değerlendirmek
63
Kendimizi değerlendirmek
64
İletişim yöntemlerimizi değerlendirmek
65
Ailelerin çocuklarını gerçekten olduğu gibi görebilmeleri çok zordur. Yapılan araştırmalar özellikle annelerin çocuklarını objektif olarak değerlendirmediklerini ortaya koymaktadır. Çocuğumuzu değerlendirmek
66
Eğer çocuklarımızı doğru değerlendirirsek, onların özgüvenlerinin oluşmasını dört yönden etkileyebiliriz.
67
Çocuklarımızı doğru değerlendirirsek; Onların yetenek ve becerilerinin farkına varırız Çocuğumuzu değerlendirmek
68
Eğer çocuklarımızı doğru değerlendirirsek; onların yaptığı davranışlarını, yalnızca onlara has olan kişilikleri çerçevesinde kavrama fırsatımız olur
69
Çocuklarımızı doğru değerlendirirsek; sonradan değiştirilmesi zor olan yıkıcı davranışları önceden fark edebiliriz.
70
Çocuklarımızı doğru değerlendirirsek; büyükleri tarafından doğru değerlendirildiğini hisseden çocuklarımız, kendilerini ifade etmeyi, ortaya koymayı göze alabilir, reddedilmek korkusuyla saklanmak zorunda kalmaya bilirler.
71
ÇOCUKLARIMIZI DOĞRU DEĞERLENDİRMEK İÇİN BİRKAÇ YÖNTEM
72
Çocuğumuzu değerlendirmek 1. AŞAMA Kendi çocuklarımızı tanımlayınız
73
Çocuğumuzu değerlendirmek 2. AŞAMA İki liste oluşturmalıyız ve birine çocuğumuzun olumlu yönlerini, beceri, bilgi ve potansiyellerini yazmalıyız diğerinde de olumsuz niteliklerini, sınırlarını, potansiyel sorunlarını ve kötü alışkanlıklarını yazmalıyız.
74
3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek ilk önce olumlu özelliklerin yer aldığı listeyi ele alıp, içinden çocuğumuzu yüreklendirmek / teşvik etmek istediğimiz iki-üç özelliğini belirlemeliyiz.
75
3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek Daha sonra olumlu nitelikleri güçlendirmek için aşağıdaki şu 3 yöntemi kullanabiliriz.
76
3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 1.) Birbirinden farklı koşullarda ortaya çıkan yeteneklerinin farkına varılması.
77
3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 2.) Çocuğumuzu sık sık taktir etmek için fırsatlar yaratmalıyız. (özellikle başkalarının yanında taktir etmeliyiz.)
78
3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 3.) Çocuğumuzun becerilerini göstermek için fırsatlar yaratmalıyız. Çocuğumuzun bunları geliştirmek için de pratik yapmaya gereksinimi vardır.
79
4. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek Çocuğumuzun olumsuz özelliklerini değerlendirmeliyiz. Çocuklarımızın yapmış olduğu her davranışın kesinlikle önemli bir nedeni vardır. Bu nedenle çocuklarımızın olumsuz davranışlarını değerlendirirken kendimize şu üç soruyu sormalıyız.
80
4. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 1.) Bu davranışıyla hangi ihtiyacını ifade ediyor..
81
4. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 2.) İhtiyacı olan bu istekte olumlu bir özellik var mı ?
82
4. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 3.) Çocuğuma bu özelliklerini daha olumlu yollardan ifade etmesi için nasıl yardımcı olabilirim ?
83
5. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek Çocuğumuzun olumsuz özelliklerini yeniden incelemeliyiz... Acaba bunlardan bazıları çocuğumuzun gerçekten kişiliğine dayanan davranışlar mı? Bu davranışların ne kadarı acaba o dönemin gençlerine has davranışlardır? Bu gibi davranışları elemeliyiz ve bunlar hakkında boşuna zaman ve emek harcamamalıyız. Boşuna çocuklarınız ile olan ilişkilerimizi zedelememeliyiz.
84
5. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek Çocuğumuzu korumak için sınırlar koymalı ve daha önemli konulara yoğunlaşmalıyız.
85
ÖZGÜVEN85
86
KENDİMİZE VE ÖZELLİKLE DE EŞİMİZLE GEÇİREBİLECEĞİNİZ ÖZEL YAŞANTILARA DA ZAMAN AYIRMALIYIZ
87
SABIR KALİTENİZDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜRLER VESORULARINIZ???
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.