Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTemren Cevdet Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu 20-21 Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a m l a r ı “
2
2 Öğrenme Kuramları Nasıl Öğreniriz? Öğrenme kavramı ile ilgili bir harita oluşturalım.
3
3 Öğrenme kavramıyla ilgili haritamıza bakarak öğrenme sürecini etkileyen unsurları yazalım.
4
4 Paylaşalım.
5
5 Nasıl öğreniyoruz? Sorusuna grupça cevap arayalım.
6
6 Öğrenme Kuramları Davranışçı Kuram Bilişsel Kuram Yapılandırmacı Kuram
7
7 Örnek Alıştırma = Mööö = Ayağa Kalk El Çırpma
8
8 Davranışçılık Pavlov. Öğrenme sadece gösterilen uyarana tepki ile sınırlanır
9
9 Alıştırma: Sayı Hatırlama Bir sonraki sayfada on numara var. Bu numaralara on saniye bakınız.
10
10 Sayılar 0212246081802122460818
11
11 Ve şimdi yenisi 0212-246 0818 Bir telefon numarası
12
12 Bilişsel Yaklaşım Bilgiyi anlamamızı temel alan bir model. Bellek süreciyle öğrenmeyi açıklamaya çalışır.
13
13 Bellek Süreci Duysal Kayıt Dikkat Algı Bellek Yapıları
14
14 Alıştırma:Bu derste şimdiye kadar öğrendiklerim Bu gün öğrendiklerinizin resmini yapın desem nasıl bir resim çizersiniz. Herkes kendi resmini yanındakine anlatsın. Sadece dinleyin. Şimdi resim hakkında sorular sorun
15
15 Yapılandırmacı Kuram İlk çalışma ne bildiğinizi bilmenizi sağlar. İkinci çalışma interaktif bir şekilde bilgiyi kullanmayı sağlar. Üçüncü çalışma ile sosyal etkileşim oluştu ve birbirmizden etkilenerek bilgimizi yeniden yapılandırdık.
16
16 Y.K. Bilgi Bilgi insanların kendileri tarafından yapılandırılır. Bilgi keşfedilmesi gereken yasalar, gerçekler veya kavramlar değildir; bilenden bağımsız olarak var olamaz. Bu nedenle bireyler kendi kişisel deneyimlerine anlam verme sürecinde kendi bilgilerini kendileri oluşturur.
17
17 Bilgi kesin değildir, değişken bir yapıya sahiptir. Bilgi varsayımlara dayanır, yani görecelidir. Bu nedenle de bilgide yanılabilme olasılığı vardır; dolayısıyla bilgi durağan bir yapıya sahip olamaz.
18
18 Bilgi bir birikim sonucu oluşur. Bilgi, insanların belli nesneler ve olaylar hakkındaki anlayışlarını açığa vurmaları veya onları başkalarıyla paylaşmaları sonucu gelişir. Çünkü insanlar, bildiklerini diğerleriyle paylaşarak onlardan geribildirim alırlar.
19
19 3 Okul Tipi Bu teorilere dayalı üç okul tipi görebilirsiniz
20
20 3 Okul türü Kurs okulu Geleneksel, kurs içeriğine odaklı Aktive edici Okul Öğrenme sürecine odaklı Yeterliğe dayalı okul Öğrenim-Kariyer geliştirme
21
21 Kurs okuluAktive edici okul Yeterliğe dayalı okul Açılar Kursa odaklıÖğrenme süreci Öğrenci Hayat Boyu Öğrenme işleyiş bilgilendirmeİletişimİşbirliği Ortak tasarım Merkezi hedef Okul kariyeriÖğrenimin geliştirilmesi Öğrenim kariyeri Yaşam boyu kariyer gelişimi Öğrenme ortamı ve kaynaklar Geleneksel, Sınıflar Varyans, Farklı öğrenme türleri Yenilikçi ve özgün BİT Öğretmen rolleri Okutman/öğret men Akıl hocasıÇalıştırıcı Girişimci Organizasyon Öğretmen ekipleri (disiplinlere bölünmüş) Ana ekip, Uzmanlar, Çok-disiplinli ekip
22
22 Kurs okuluAktive edici okul Yeterliğe dayalı okul Gelişime odaklanma BilgiBilgi ve beceriler Yeterlikler …. Aracılığıyla öğrenime odaklanma ÖğretimÖğretim ve öğrenim Öğretim ve mesleğe ilişkin öğretim, simülasyon
23
23 “Yeni Öğrenme” Aktif öğrenme (öğrenci= sorumlu) Yapıcı öğrenme (anlamlı, önceki bilgiler ile ilişkili) Yansıtıcı öğrenme Özgün öğrenme (gerçek hayat durumları) İşbirlikçi öğrenme (diğerleri ile birlikte)
24
24 Yeterliğe dayalı öğrenme Yeterlik, bilgi, beceri ve tutumları gerçek bir durumda etkili bir şekilde kullanabilme yeteneğidir. Bilgi yerine yeterliklere odaklanılır
25
25 Pratik uygulama yeterliğine dayalı Öğrenme Yaşama dönük görevler, öğretim programı açısından başta gelir Öğrenciler öğrenme görevlerini icra eder (diğerleri ile birlikte ya da diğerlerinden ayrı olarak) Önceki yeterliklere dayanan, özel olarak hazırlanmış öğretim programı Kanıt, bir görevin yerine getirilmesidir Çok disiplinli İkili (öğrenme ve çalışma)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.