Sunuyu indir
1
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
SEVGİ VE DİSİPLİN PSK. Enise Akgül
2
DİSİPLİN NEDİR? Sert sözleri, otoriteyi, eğitim çavuşunun emirler
yağdırmasını, sindirilmiş kitleleri çağrıştırsa da… Çocuklarla ilgili düşünüldüğünde bile bir soğukluk, ve sertlik ifade eder. * Halbuki ;kalp kırmak değil,ortalığı kasıp kavurmak değil, sağlıklı sınırlar koymaktır.*
3
Çocuğa hayatın kurallarını öğretmektir, kişiliğini ezmek değil.
Çocuğa sağlıklı yetişkinliğe adım atmasını sağlamaktır. Doğru yanlış ayrımı, kendini kontrol etme, öz disiplin sahibi,insan ilişkilerinde sınır koyabilen, iyi ve yardım sever olabilme gibi temel duyguları güçlendirir.
4
Sağlıklı çocuk yetiştirmek son yıllarda moda olan aşırı hoşgörüyle değil, dozunda uygulanan bir disiplinle sağlanacağı görüşü vardır.
5
ORTA YOL BİZİM YOL İFRAT:katı,kuralcı,titiz, yargılayıcı,suçlayıcı
TEFRİT:göz yumucu,aşırı hoşgörülü,her istediğini yapan,verici olmaktır. ORTA YOL:tatlı sert. Tatlı sert bir disiplinle orta yolu bulabilme becerisi ister.
6
Anne babalar çocuklara disiplin uygularken arkadaşları yanında küçük düşürülmemeli ve utandırılmamalıdır. Çocukların güçlü duygularına, istek ve taleplerine komik de olsa saçmada olsa değer verilmelidir. Disiplin oyuncak toplamakla başlar.5 yaşındaki çocuğa oyuncaklarını toplatamaz iseniz sonraki yıllarda kontrolü salamanız çok zor olur. İlk 12 yılda çözülmemiş bir sorun ergenlik sırasında çok daha ciddi hal alır.
7
DİSİPLİN 2 ÇEŞİTTİR OLUMSUZ DİSİPLİN YÖNTEMLERİ:
-Aşırı gevşek, aşırı sıkı, ödülden ziyade cezaya ağırlık verilen, eleştirel, öfkeye dayalı, ezen bir yaklaşım OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
8
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
İSTENEN DAVRANIŞIN ELDE EDİLMESİ İÇİN CEZA, HAKARET YA DA DİĞER OLUMSUZ TAVIRLAR KULLANILMADAN ELDE EDİLEN DİSİPLİN YÖNTEMİ
9
DAVRANIŞ GELİŞMEDEN ÖNCE KULLANILAN OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ:
10
İlk Yapılacak şey: ÖRNEK OLMAK
11
ÇOCUĞUN İYİ ALIŞKANLIKLAR KAZANMASINA YARDIMCI OLMAK:
ÖDÜL YERİNE TAKDİR! BİRLİKTE BAŞLAMAK! ELLERİ YIKASAK
12
ÖNLEYİCİ AÇIKLAMALAR YAPMAK:
BEKLENTİLERİNİZ NELER? (eve geldiğinde eşyalarını yerine koyması) ORTAM DÜZENİ? (boyuna uygun askı)
13
DESTEKLEMEK, GÜVEN VERMEK, TAKDİR ETMEK
- “başarabilirsin” inancımızı hissettirmek
14
TÜM ÇABALARIMIZA RAĞMEN (ÇOK NORMAL)
OLUMSUZ DAVRANIŞ GERÇEKLEŞTİYSE
15
DUYGULARINIZDAN SÖZ EDİN
HİÇBİR ÇOCUK KOLAY KOLAY ANNESİNİ ÜZMEK İSTEMEZ.
16
HATADA ISRAR EDERSE OLUMSUZ DAVRANIŞININ SONUÇLARINI GÖRSÜN GEREKİRSE SONUCUNA KATLANMASINI SAĞLAYIN
17
Kurallarımız nasıl olmalı?
18
KURALLARINIZIN KALICI OLMASINI SAĞLAYIN.KURALLAR KOLAY KOLAY DEĞİŞMEZ.
Kuralları çocuğun yaşına, kişilik yapısına ve ihtiyaçlarına göre ayarlayınız.
19
NEDENİNİ AÇIKLAYINIZ. SORUMLULUK VERİNİZ. TAKDİRİ ESİRGEMEYİNİZ.
20
BİR ÇOCUK NEDEN OLUMSUZ DAVRANIŞLAR SERGİLER:
NEDENİNİ DÜŞÜNME DİKKAT ÇEKME GÜÇ UMUTSUZLUK İNTİKAM
21
YAPABİLECEKLERİMİZ DİKKATİNİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK SAKİNLEŞTİRMEK VE İNCELEME
22
DAVRANIŞ GERÇEKLEŞTİKTEN SONRA KULLANILAN OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ:
23
GÖZARDI ETMEK -NE ZAMAN ? DAVRANIŞIN SONUCUNU AÇIKLAMAK VE ZARARLARINI FARKETMESİNİ SAĞLAMAK
24
ORTAMI DÜZENLEMEK, DEĞİŞTİRMEK
ÇÖZÜM YOLU ÖNERMEK
25
SEÇME HAKKI VERMEK ÇOCUĞUN YAPTIĞI KÖTÜ DAVRANIŞININ SONUÇLARINI DÜZELTMESİNİ SAĞLAMAK
26
İŞE YARAMAYANLARDAN SEÇMELER:
Gürültüyü kesmezsen ağzını yırtarım Bunu sana kaç kez söylemem gerekiyor? Yalvarmak Sadece “hayır” kelimesini kullanmak yerine,sizi rahatsız eden durumun ne olduğını açıklayın.
27
EMPATİK YAKLAŞIM ETKİN DİNLEME “BEN” DİLİ
28
SEVGİSİZ DİSİPLİN BAŞKALDIRIYI; DİSİPLİNSİZ SEVGİ İSE BAŞIBOŞLUĞU BERABERİNDE GETİRİR!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.