Sunuyu indir
1
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
4.Ünite Sağlıkta İletişim ENGELLİ BİREYLER ile İLETİŞİM 26.Hafta ( / 03 / 2014 ) 7.slayt
2
ENGELLİ BİREYLERLE İLETİŞİM 1
ENGELLİ BİREYLERLE İLETİŞİM 1.) Görme Sorunu Olan Bireylerle İletişim 2.)Konuşma Sorunu Olan Bireylerle İletişim
3
GÖRME SORUNU OLAN BİREYLERLE İLETİŞİM
4
..Tek veya iki gözünde tam veya kısmi görme kaybı veya bozukluğu olanların yanı sıra , görme kaybıyla birlikte göz protezi kullananlar, renk körlüğü olanlar da bu gruba girer. ..Görme engelliler, gören insanlarla iletişim kurarken, önemli ölçüde sözel iletişim yöntemlerini kullanırlar.
5
Görme Engelli Bireyle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar o Öncelikle kendinizi sesli tanıtın, o Kolunuza girmesine izin verin, o Önündeki engeller konusunda bilgi verin, o Normal bir ses tonu ile konuşun, o Rehberlik eden bir köpek varsa,köpeği severek,ilgi dağıtmayın
6
o Yanına yaklaşırken ve yanından ayrılırken, mutlaka sesli olarak bildirin, o Bir şeyi tarif ederken,görsel ipuçları içeren yönlendirmeler kullanmayın, o Tarif ederken, onun bulunduğu yere göre, ‘’sağ tarafta koltuğun yanındaki konsolun üzerinde ‘’ gibi tanımlayıcı bilgiler verin,
7
o Görme engelli kişi hasta odasına girdiğinde ,ona odayı tanıtın, o Odanın sağından başlayarak odadaki mobilyaları, duruş yerlerini, birbirlerine karşı konumlarını, görme engellinin dokunmasını sağlayarak tanıtın, o Odada yalnız bırakmayın, uygun bir koltuğa oturmasına yardım edin.
8
…Görme engelliler ; Braille alfabesi ile yazılmış yayınları okuyabi lirler.
10
KONUŞMA SORUNU OLAN BİREYLERLE İLETİŞİM
12
İşitme Özürlüler ve işitme güçlüğü çekenler , tek veya iki kulağında tam veya kısmi işitme kaybı olan kişilerdir. ..İşitme cihazı kullananlar da bu gruba girmektedir. ..Konuşma bozukluğu ; ..konuşmanın akışında, .. ritminde, ..tizliğinde,
13
vurgularında,. ses birimlerinin çıkarılışında,
..vurgularında, .. ses birimlerinin çıkarılışında, ..anlaşılmasında bozukluk olmasıdır.
14
Konuşma Sorunu Olan Bireyler ile İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar o Konuşmaya başlarken, kendisiyle konuştuğunuzu fark etmesini sağlayın,duruma göre elinizle işaret edebilir yada kişinin omzuna dokunabilirsiniz. o Kişinin işaret diliyle mi, jestle mi,yazı lı yada sözlü olarak mı anlaşmayı tercih ettiğini anlamaya çalışın
15
o Uzun ve karmaşık konuşmalar gerektiren durumlarda , işaret dili tercümanına ihtiyaç olabilir. Daha basit diyaloglar yazı yazarak anlaşılabilir o İşaret dili tercümanı aracılığı ile konuşuyorsanız,hastanın yüzüne bakarak konuşun o Kişiye tercümanı aracılığı ile soru sormak yerine,yüzüne bakarak soru sorun.
16
Örn; ‘’ Ayşe Hanım ne ister
Örn; ‘’ Ayşe Hanım ne ister ? ‘’ gibi bir soruyu, hastanın yüzüne bakarak, ‘’Ne İstersiniz ? ‘’ diye sorun o Sessiz ve iyi aydınlatılmış bir oda,etkili iletişim için idealdir. o Odanın ışığı hastanın gözüne gelmesin ki,dudak okuyabilsin ( ışık gözünü kamaştırmasın)
17
o Açık, anlaşılır kelimelerle ve ağır ağır konuşun
o Açık, anlaşılır kelimelerle ve ağır ağır konuşun. Az duyan hastalar rahatça dudak okuyabilsin o İşitme cihazı kullanıyorsa, normal ses tonu ile konuşun o Jest ve mimikler, işitme sorunu olan kişilerin mesajları doğru algılamaları için önemlidir. o Hastayı sabırla dinleyin
18
Ses terapisi
20
HAZIRLAYAN HARİKA ATA
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.