Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ
2
Satın Alma Davranışı Türleri Yüksek ilgilenimDüşük ilgilenim Markalar arasında önemli farklılıklar olması Karmaşık Satın Alma Davranışı Değişiklik Arayışındaki Satın Alma Davranışı Markalar arasında önemli farklılıklar olmaması Sorun Çözmeye Yönelik Satın Alma Davranışı Alışkanlık Haline Gelmiş Satın Alma Davranışı
3
Satın Alma Karar Süreci
4
Satın Alma Karar Süreci ve Durumsal Etkiler
5
1. Sorunun Belirlenmesi
6
2. Bilgileri ve Seçenekleri Arama
7
Bilgi Kaynakları Hazırlayan: F.Zeynep Özata7 Ticari Kaynaklar Kişisel Kaynaklar Kamusal Kaynaklar Deneyimsel Kaynaklar
8
3. Seçeneklerin Değerlendirilmesi
9
4. Satın Alma Kararı Satın alma niyeti Satın almadan vazgeçme ◦ Finansal sorunlar ◦ Daha önemli ihtiyaçların ortaya çıkması ◦ Arkadaşlar ya da ailenin etkisi Durma ya da sürece yeniden başlama
10
5. Satın Alma Sonrası Davranışlar Beklenen performans – Gerçekleşen performans ◦ Tatmin oluşur ◦ Kısmen tatmin => Bilişsel çelişki ◦ Tatmin olmaz => Şikayet davranışı
11
Plansız Alışveriş Tüm aşamalar mağaza içinde gerçekleşir Türleri; ◦ Tamamen plansız alımlar ◦ Hatırlamalarla yapılan plansız alımlar ◦ Yapılan planlı alışverişin getirdiği plansız alımlar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.