Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Diş mekanda kamera İle görüntü çekİmİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Diş mekanda kamera İle görüntü çekİmİ"— Sunum transkripti:

1 Diş mekanda kamera İle görüntü çekİmİ
DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

2 ÇEKİME GİTMEDEN ÖNCE ► Kamera çantasını hazırlarken gideceğiniz çekimin gerekliliklerini gözden geçirin. ●röportaj yapılacaksa el mikrofonu, ●çekim uzun sürecekse yedek batarya (bataryaların doluluğunu kontrol ederek) ve yedek hafıza kartları, ●telafisi olmayan çok önemli çekimlerde kartın zarar görme ihtimaline karşı kasete de kayıt yapmak için kaset, ●gece veya karanlık kapalı mekanda çekim yapılacaksa tepe ışığı, almayı unutmayın.

3 ► Tripot bazı polis ve adliye haberleri dışında olmazsa olmaz bir aksesuardır. Tripot kullanabilme şansımız varsa bunu mutlaka değerlendirmeliyiz. Kamerayı elde kullanmak çekimin kalitesini olumsuz etkileyecektir. Tripotumuzu hazırlarken kızağın, aldığımız tripota uyumlu olup olmadığını mutlaka test etmeliyiz. Ayrıca tripot ve kamera arasındaki uyumluluğa da dikkat etmeliyiz. ► Tripotu ve kamerayı kendi orijinal çantalarına, aksesuarları da kamera çantasındaki uygun bölmelere, birbirlerine çarpmayacak şekilde yerleştirin.

4 ► Kamerayı çantaya yerleştirirken, kameranın açık olmadığından ve objektif kapağının kapalı olduğundan emin olun. Gideceğiniz yerde çok acele çekime başlamanız gerekiyorsa, batarya, hafıza kartı, mikrofon pilleri gibi aksesuarları yola çıkmadan ya da yolda takabilirsiniz. Böyle bir durumda mikrofon ve kameranın açık unutulmamasına özellikle dikkat etmek gerekir, zira piller tükenebilir.

5 ► Bir kameraman ve bir muhabirden oluşan ekip, kamera aksesuarlarının taşınması ve sorumluluğu konusundaki işbölümünde önceden anlaşmalıdır. Meslek gereklilikleri ve teamülleri gereği kamera aksesuarlarını taşıma konusunda muhabir kameramana yardımcı olur. ► Kamerayı uzun zamandır kullanmadıysanız ya da ilk kez kullanıyorsanız çekimden önce temel teknik ayarlara deneme yanılma yapın ve elinizi alıştırın.

6 ÇEKİME BAŞLAMADAN ÖNCE
► Çekimin yapılacağı mekâna hazırlıkları tamamlayabilmek için erkenden gidin. Program akışı hakkında bilgi sahibi olun. Ortamın nasıl kullanılacağını öğrenerek bir çalışma planı oluşturun. Nelerin kayda alınıp nelerin çekilmeyeceği konusunu belirleyin. ► Kamerayı sahneyi en iyi görebileceğiniz, izleyicilerin sahneyi görmesine mümkün olduğu kadar engel olmayacak bir konuma yerleştirin. ► Tripotu dengeli ve eğimsiz bir yere kurun.

7 ► Tripotu kurduktan sonra denge ayarını yapın
► Tripotu kurduktan sonra denge ayarını yapın. Tripotun pan ve tilt ayarlarını kontrol edin. Hızlarını kendi kullanım kolaylığınıza göre ayarlayın. Pan ve tilt kilitlerini açmayı unutmayın. ► Ortamın ses sistemi çok iyi değilse ve bulunduğunuz konumdan temiz ve güçlü ses alamıyorsanız sahneyi daha yakından çekmeyi deneyin. ► Ses ayarlarınızı kontrol edin. Tören çekiyorsanız sesi otomatik konumda bırakın.

8 ÇEKİM SIRASINDA ► Sahnede ışık miktarı ve renkleri değişebilir. Böyle durumlarda diyaframı ve beyaz ayarını otomatik ayarda kullanmak makul olur. ► Sabit ışık şartları söz konusuysa manuel beyaz ayarı yapabilirsizin. Beyaz kart yoksa, ortamdan beyaz ayarı alma seçeneğini değerlendirebilirsiniz. ► Diyaframın ve netlik ayarının manuel kullanımı ustalık ve ön hazırlık ister. Kendinizi hazır hissetmiyorsanız diyaframı ve netliği her zaman otomatikte kullanın.

9 ► Ortam çok karanlıksa gain ayarını 6 db veya 9 db’ye kadar yükseltebilirsiniz. Ancak gain’i otomatikte kullanmayın, zira karanlıkta çok fazla gain kullanarak görüntünüzün grenlenmesine yol açar. ► Ters ışıkta çekim yapmak zorundaysanız, kameranın backlight konumunu, konunuza gelen spot ışığı çok fazlaysa spotlight konumunu devreye sokun. ► Çerçeve yaparken bakış, hareket ve baş boşluğuna dikkat edin.

10 ► Optik ya da mekanik, çok hareket gözü yorar, az hareket izleyeni sıkar. Hareketleri ideal şekilde yapın. Sezgilerinize kulak verin. ► Pan, tilt veya zoom yaparken merdiven yapmayın, bunun için önceden bol prova yapın. Harekete başlamadan önce hareketi nerede bitireceğinize mutlaka karar vermiş olun. Kamera hareketindeki kararsızlık çekiminizin kalitesini düşürür. ► Pan yaparken objektifinizi geniş açı konumunda tutun, dar açıda pan gözü yorar, ayrıca kameraman çerçevesini oluşturmakta zorlanır. Dar açıda panlar sanatsal çekimler ya da zorunlu haber amaçlı çekimler dışında tercih edilmez.

11 ► Kamera hareketi yaptığınızda her plan için en az görüntüleme süresi 5 saniye’dir.
Örneğin; törende kürsüde konuşan konuşmacıdan pan yapıyorsunuz, hareketi 3-5 saniye olarak planlayın, hareketi bitirdiğinizde 5 saniye bekleyin. Sonra zoom in yapın 5 saniye bekleyin, sonra zoom out’la birlikte pan’ı kombinleyerek başlangıç noktanıza dönün. ► Eğer tek kamera çalışıyorsanız, seyirciye pan yapmak isteyebilirsiniz. Ancak bu uzun bir pan olacaktır. Oysa 3-5 saniyeden fazla süren bir pan rahatsız eder. Bu durumda bu hareketi saygı duruşu, İstiklal Marşı gibi durumlar dışında yapmamaya, seyirci görüntülerini baştan aldığınız detay görüntülerden kullanmaya özen gösterin.

12 ► Çerçevelerinizde insanları eklem yerlerinden kesmeyin
► Çerçevelerinizde insanları eklem yerlerinden kesmeyin. Diz kapağı ve bilekten kesme yapmak kişinin sakat olduğu izlenimine yol açar ve hatalı bir çerçeve oluşturur. ► Sahnede konuşan birini çekiyorsanız, çekim ölçeğiniz göğüs veya bel plan olmalıdır. Cepheden çekiyorsanız ortaya, açılı çekiyorsanız 1/3’e yerleştirebilirsiniz. En çok ihmal edilen kural baş boşluğu kuralıdır. Baş boşluğunu kontrol etmeyi asla unutmayın. Baş boşluğu konusunda da sezgilerinize kulak verin.

13 ► Tripot kullanma şansınız yoksa konunuzu geniş açıda takip etmek durumunda kalacaksınız. Zira omuzda kullanımda dar açı konumu son derece risklidir, yorgunlukla birlikte titremeler artar ve dar açı küçük bir titremeyi son derece abartılı yansıtır. Bu durumda konunuzu göğüs planda alacaksanız 2-3 metreye kadar yaklaşmanız gerekebilir. Kişi sabit konumda konuşuyorsa bu mesafeden tedirgin olmayın, ancak hareket halindeyse ölçeğinizi diz veya boy plana genişleterek daha uzak durabilirsiniz. ► Bir konuşmacı uzun süre sabit bir noktada konuşuyor olsa bile görüntüyü kameradan takip etmeyi unutmayın. Çerçeve ve açı değiştirilmesi gereken noktalarda gecikmeyin.

14 ÇOKLU KAMERALI ÇEKİMLERDE
► İki kamerayla çalışıyorsanız aynı anda kayda girin ve aynı anda kayıttan çıkın. Uzun süreli ve kesintisiz bir çekimde atlanan bir görüntü olmaması için bir kamera kaset veya hafıza kartı değiştirirken diğeri çekime devam ederek o anın atlanmamasını sağlayabilir. ► Zengin bir görüntü stoku oluşturmak için kameraları birbirinden farklı noktalara konumlandırın.

15 ► Çekime başlamadan kameramanlar arasında kimin hangi açıdan ve neleri çekeceği konusunda işbölümü yapın ve buna uyun. Böyle bir durumda, örneğin bir tören çekiminde bir kamera sadece sahneyi çekerken diğer kamera sahne dışını çekecek, gerekirse sahneden de detay alacaktır. Ya da kameralardan biri genel ve sabit bir planda kalacak, diğeri detay toplayacaktır. Ancak tek kamera çalışıyorsanız, tören başlamadan önce sahnedeki çeşitli objelerden (bayrak, portre vs,) ve seyircilerden toplu halde ya da tek tek detay olarak görüntü stoklayın. Çekim sonrasında bunları aralara serpiştirerek monotonluğu kırmış olursunuz.

16 ÇEKİMDEN SONRA ►Etkinliğin bittiğine tam kanaat getirmeden çekimi durdurmayın, mekânı terk etmeyin. ► Kasedi, hafıza kartını ve bataryayı kameradan çıkartın. ► Bütün malzemeyi kendisine ait çantaya düzgünce yerleştirin. ► Kaset kullanıyorsanız kasetleri mutlaka etiketleyin. Etikete etkinliğin adını, tarihi, kaset no’sunu ve kamerayı kullananın adını yazın.

17 ► Diske kayıt yaptıysanız not kâğıdına etkinliğin adını, tarihi, kaç no’lu kartların kullanıldığını ve kamerayı kullananın adını yazın. ► Okula döndüğünüzde hafıza kartını ya da kaseti bilgisayara aktarın. ► Malzemeyi okulda rastgele yerlere bırakmayın, ilgili öğretmene teslim edin.

18 KOLAY GELSİN….


"Diş mekanda kamera İle görüntü çekİmİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları