Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEraydin Ates Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
P ERFORMANS Y ÖNETİMİ VE D EĞERLEME Prof. Dr. Berrin Erdoğan Portland State Üniversitesi
2
P ERFORMANS YÖNETİMİ NEDİR ? İşletmelerde performansın tanımlanması, ölçülmesi, ve yönetilmesidir.
3
P ERFORMANS DEĞERLEMEN İ N AMAÇLARI Geri Bildirim: Çalışanlara hedeflere ulaşma konusunda ne kadar başarılı olduklarının bildirilmesi. Çift yönlü iletişim. Geliştirme: Çalışanların eksikliklerinin olduğu konuların belirlenmesi. Karar verme: İnsan kaynaklarına ilişkin önemli kararlar performans değerleme sonuçlarına bağlanabilir. Dökümantasyon: Yasal sebeplerle önem taşıyabilir.
4
P ERFORMANS DEĞERLEME SANCILI B İ R UYGULAMA OLAB İ L İ R, Ç ÜNKÜ … Yöneticiler negatif geri bildirimlerden çekinebilir Çalışanlar savunmaya geçebilir. Çalışanlar kendi performanslarını olduğundan yüksek görebilir.
5
A RAŞTIRMALAR GÖSTERİYOR Kİ … En yüksek puandan daha azını alan kişilerin çoğunluğu aldıkları puana inanmamaktadır. Puanına inanmayan kişilerin çoğunluğu performans değerleme sonunda motivasyonunu yitirmektedir. Performans değerlemesi yapılanların çoğunluğu performansını nasıl artıracağını bilmemektedir.
6
PERFORMANS DEĞERLEME İKY’NİN İMAJINI ZEDELEYEBİLİR 48.000 çalışan üzerinde yapılan bir araştırmada, performans değerlemenin İKY’nin imajına zarar verdiğini düşünen yönetici ve tepe yöneticisi oranı. 88% Çalıştıkları işletmedeki performans değerleme sistemini faydalı bulan çalışanların oranı. 13% Birbirinden farklı olmayan puanlar Çok yorucu Çok genel “İnsan Kaynaklarının bize zorla yaptırdığı birşey.” Performans değerleme ile ilgili sorunlar
7
Çalışanlar ile yönetici arasında güvene dayalı bir iş ilişkisi E TK İ L İ B İ R PERFORMANS DEĞERLEME YAŞAYAB İ LMEK İ C İ N HER İ ŞLETMEDE OLMASI GEREKEN ŞEY :
8
E TK İ L İ B İ R PERFORMANS DEĞERLEMEN İ N ŞARTLARI Firma stratejisine uyumlu olması Adaletli olması Açıklık ilkesine bağlı kalması Ortama uyumlu olmasıPratik olması
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.