Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOzcan Sancar Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Toplumsal Duyarlılık Projesi “Eşik Altına Mesaj Gönderimi”
Ctrl+Win Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi “Eşik Altına Mesaj Gönderimi”
2
Bilinç nedir? Ön bilinç;
Kişinin kendisine, yaşantılarına, çevresine, öteki kişilere, bir bütün olarak içinde yaşadığı dünyaya ilişkin farkındalığıdır. Ön bilinç; bilinçte olmayan ancak kapsamındakilerin istendiğinde bilince çağrılabileceği eşik bölgesi, bilincin farkında olmadığımız alanıdır.
3
Eşikaltı uyaranlar ön bilince hitap eder
4
Eşik altı uyaran nedir? Başka bir objenin içine gömülü olan bir işaret ya da mesajdır. Normal insan algısı limitlerinin altında kalmak, o anda fark edilmemek üzere tasarlanmıştır. Bilinçli dikkat tarafından fark edilmezler, ancak bu mesajların insanı etkiledikleri ileri sürülmektedir. Reklamcılık ve propaganda alanlarında sıklıkla kullanılmaktadır.
5
Amacımız Ön bilince mesaj gönderiminin mümkün olup olmadığı araştırmak.
6
Hipotez Anlamlı veya anlamsız herhangi bir mesaj, resim, ses; ön bilince eşik altı uyaranlar (subliminal mesajlar) kullanılarak yerleştirilebilir.
7
Yöntem İletilecek şekilsel mesajı kurguladık.
Hedef grubumuzu Sağlık Yüksekokulu olarak belirledik. Seçtiğimiz bir sembolü dikkat çekmeyecek belirli yerlere yerleştirdik. Panoların köşeleri, el kurutma makinelerinin köşeleri gibi. Bir hafta süre ile sembol asılı kaldı. Çıkardıktan sonra 90 katılımcıya anket uyguladık.
8
Anket Anketimiz altı sorudan oluşmaktaydı. 1- Cinsiyet 2- Yaş
3- Katılımcının hangi bölümde okuduğu 4- O hafta içinde kaç gün devamsızlık yaptığı
9
6- Seçtikleri şekli daha önce görüp görmediklerini sorduk.
5- Katılımcılardan anketteki şekillerden hangisinin daha tanıdık geldiğini işaretlemelerini istedik. Şekilleri belirlerken; (2) geometrik özellikler taşıması (2) anlam yüklenebilen şekiller 6- Seçtikleri şekli daha önce görüp görmediklerini sorduk.
10
Bulgular CİNSİYET %69 kız (n 62) %31 erkek (n 28) BÖLÜM
%45 ebelik (n 40) %23 hemşirelik (n 21) %32 sosyal hizmet uzmanlığı (n 29)
11
Şekillerin seçilme oranları
YAŞ Anketi uyguladığımız 90 katılımcının yaş aralığı olup, yaş ortalaması 20 idi. Şekillerin seçilme oranları Şekil 1 %31 (n 28) Şekil 2 %8 (n 7) Şekil 3 %54 (n 49) Şekil 4 %7 (n 6) Anlam yüklenebilen şekiller arasında sekil 3’ün seçilmesi oransal olarak belirgin yüksek saptandı (şekil 1 % 31 vs şekil 3 %54) %31 %54
12
Tartışma Eşik altı uyaranların günlük hayatta kullanımı Örneğin,
Reklamlar! Satılmak istenen ürünün tüketicilerin ön bilincine yerleştirildiği öne sürülüyor. Örneğin, James Vicary adlı reklamcılık uzmanı bir deneyde, film perdede oynarken saliselik görüntüler halinde “patlamış mısır ye” ve “kola iç” sloganlarını ekledi. Eşik altına hitap eden bu sloganlar neticesinde kola satışlarının %18.1, patlamış mısır satışlarının ise %57.7 arttığını gördü.
17
Sonuç Ön bilince eşik altı uyaranlar kullanılarak mesaj gönderilmesi mümkündür. Bu mesajlar günlük yaşantımızı ve seçimlerimizi etkilemektedir.
18
Grup üyeleri Ömer Erdem Şevik Danışman Selin Çakıcı
Elif Ece Gülberk Duygu Küçükmeriç Çağla Ersoy Beyza Kaya Yasemin Sert Özlem Kocaman Oğuzhan Aslan Uğur Mısırlıoğlu Mehmet Akbalık Danışman Doç.Dr.F.M. Çizmecioğlu Çocuk sağlığı ve Hast AD Teşekkür Prof. Dr. Süreyya Karaöz Kocaeli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Doç.Dr.A.Özlem Polat Psikiyatri AD
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.