Sunuyu indir
1
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
2
Basamakları öğretim modeli, bir öğrenme psikologu olan Kathie Nunley tarafından geliştirilmiştir.
3
Basamaklı öğretim modeli, öğrenme yaşantılarının farklılaştırılması esasına dayanmaktadır.
4
Her bir birey farklı olduğundan modelin anlayışına göre herkese uygun tek bir yöntem ya da teknik bulunmamaktadır. Öğrenme ortamlarında çeşitli yöntem ve teknikler uygun biçimlerde kullanılmalıdır.
5
Tüm yaştaki öğrencilere yönelik öğretim etkinliklerinin planlanmasında kullanılabilecek olan bu model aslında ortaöğretim öğrencilerine yönelik hazırlanmıştır.
6
Öğrenci merkezli bir model olan modelin en önemli noktası A, B ve C düzeylerinden oluşan üç basamaklı bir sistemi temel almış olmasıdır. Bir basamağı başarıyla tamamlayan öğrenci üst basamağa geçebilmektedir.
7
Basamaklı öğretime başlanmadan önce hedefler, yapılacak öğretim etkinlikleri ve etkinliğin tamamlanması durumunda alınacak puanlar öğrencilere bildirilmektedir. Bu etkinliklerden bazıları zorunlu olmakta bazıları ise öğrencinin tercihine bırakılmaktadır.
8
İlk basamak C basamağıdır
İlk basamak C basamağıdır. Burada verilen öğretim hizmeti temel bilgilere yönelik olmaktadır. C basamağında, Bloom taksonomisindeki bilgi ve kavrama düzeyine denk gelen öğrenmelerin gerçekleşeceği söylenebilir. Bu basamağa C basamağı adı verilmesinin sebebi bu basamağı tamamlayan bir öğrencinin not olarak en fazla C almasıdır.
9
Bir sonraki basamak olan B basamağında öğrencileri daha üst düzeye taşıyabilecek etkinliklere yer verilmektedir. Bu basamakta öğrencilerin uygulama, problem çözme, karşılaştırma, bulma gibi hedeflere ulaşması beklenmektedir. B basamağındaki etkinlikler daha çok Bloom taksonomisindeki orta düzey hedeflere yöneliktir.
10
Son basamak olan A basamağında ise öğrencileri sorgulama yapmaya, eleştirel düşünmeye, analiz etmeye yöneltecek etkinliklere yer verilmektedir. A basmağında öğrencilerin alan yazın taraması yaparak eleştirel bir makale yazmaları, kendi görüşlerini savunan bir sunum hazırlamaları gibi etkinlikler gerçekleştirilebilir.
11
Notlar: Kathie Nunley tarafından geliştirilmiştir.
Öğrenme yaşantılarının farklılaştırılması esasına dayanmaktadır. Öğretim etkinlikleri C, B ve A basamakları şeklinde yapılandırılmaktadır. C basamağı temel bilgilere yönelik öğrenmeleri içerir. B basamağı kavrama, uygulama gibi orta düzey öğrenmeleri içerir. A basamağı analiz, sentez, değerlendirme gibi üst düzey öğrenmeleri içerir.
12
Uygulama Basamaklı öğretim modeline göre bir dersin işlenişiyle ilgili ders planını oluşturunuz.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.