Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ALTI SİGMA Ve KALİTE KAVRAMI
2
KALİTENİN ÖNEMİ
3
ALTI SİGMA NEDİR?
4
Yüksek Kalite =Yüksek Maliyet Yüksek Kalite =Düşük Maliyet
Değerlendirme ve Önleme Maliyetleri İç ve Dış Başarısızlık Maliyetleri Eski Anlayış Eski Anlayış Yüksek Kalite =Yüksek Maliyet Kalite Değerlendirme ve Önleme Maliyetleri İç ve Dış Başarısızlık Maliyetleri Yeni Anlayış Yeni Anlayış Yüksek Kalite =Düşük Maliyet Kalite
5
Sigma Süreç kapasitesi
Milyon fırsattaki hata miktarı 6 Sigma 3.4 5 Sigma 233 4 Sigma 6.210 3 Sigma 66.807 2 Sigma 1 Sigma
6
Niçin Altı Sigma dan fazla nüfusa sahip bir büyük metropolde 99% İyi (3.8 Sigma) Saatte 20,000 kayıp posta Musluklardan günde onbeş dakika sağlıksız su akması Haftada 5,000 hatalı ameliyat Büyük bir hava alanında günde 2 uzun veya kısa iniş Yılda 200,000 yanlış reçete Ayda 7 saat elektirik kesintisi % İyi (6 Sigma) Saatte 7 kayıp posta Musluklardan 7 ayda 1 dakika sağlıksız su akması Haftada 1.7 hatalı ameliyat Büyük bir hava alanında 5 yılda bir uzun veya kısa iniş Yılda 68 hatalı reçete 34 yılda 1 saat elektirik kesintisi
7
DMAIC Yaklaşımı Tanımlama Define Analiz Analyse Ölçme Measure
İyileştirme Improve Kontrol Control
8
İSTATİSTİKSEL PROBLEM
ALTI SİGMA’DA PROBLEM ÇÖZÜMÜ Tanımla Ölç İSTATİSTİKSEL PROBLEM GÜNLÜK PROBLEM Kontrol PRATİK ÇÖZÜM İSTATİSTİKSEL ÇÖZÜM İyileştir Analiz et
9
ALTI SİGMA’DA KAPALI ÇEVRİM
Y= f(X) X İşin kalitesi Müşteri memnuniyeti Y Müşteri istekleri Müşteri memnuniyeti Karlılık Genel işin performansı
10
Kalite Organizasyonu Üst Yönetim Takımı (Şampiyonlar) Master
Black Belts Kalite Konseyi Black Belts
11
SON TEŞEKKÜRLER Temmuz,2003 Deniz Nesipoğlu
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.