Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYahsiboga Sezen Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Kerem Köfteoğlu TUYED Başkanı 17 Mart 2011 Kayseri Kültür Turisti Kimdir, Ne İster?
2
GÜNDEM TUYED Kimdir? Kültür Turisti Kimdir? Kültür Turistleri Ne İstiyor? LOHAS’lara Nereden Ulaşmalı? Tanıtımda PR’ın Önemi Nedir?
3
TUYED 1996’da kuruldu. Çoğunluğu gazeteci, aralarında akademisyenlerin de bulunduğu 87 üyemiz var. Seyahat Endüstrisinin doğru algılanması için, paneller düzenleyip raporlar hazırlıyoruz. Turizm okullarına gidip, deneyim ve birikimlerimizi yarının turizmcilerine aktarıyoruz. Anatolia Dergisi işbirliğiyle her yıl “Uluslararası Turizm Karikatürleri Yarışması” düzenliyoruz. Herkesin indirip okuyabileceği, Aylık Bülten’imizi www.tuyed.org.tr adresindeki web sitemize.pdf formatında yüklüyoruz.
4
Kültür Turizmi; doğal ve tarihsel kültür varlıklarını, kültürel etkinlikleri, güncel sanat eserlerini, bazı sosyo-ekonomik olguları turistik bir ürün biçiminde gezginlerin hizmetine sunan turizm anlayışıdır. Geniş alanı kapsar.Eko-turizm, böcekçilik, kuşçuluk, ipekyolu turizmi, kruvaziyer turizmi, trekking gibi alternatif spor turları bu tanım kapsamındadır. Faruk Pekin (Fest Travel) Kültür Turizmi Nedir?
5
Deneyimli seyyahtır Eğitimi yüksektir Yüksek gelir grubuna sahiptir Orta yaş ve üstü grubuna aittir Kanaat önderidir Tatil konusunda eşten-dosttan bilgi alır Keşfetmeyi seven kişidir... Kültür Turisti Kimdir?
7
Kültür Turistinin Otelleri-1 National Geographic Traveler'in 2011'in "En İyi Çevreci Oteller" Listesindeki Karakoyun Hanı'ndan (Blacksheep) görüntüler
8
Kültür Turistinin Otelleri-2
9
Kültür Turistinin Otelleri-3
11
Doğada da konfor sunulabilir!
12
“Sürdürebilirlik ve çevre koruma konuları Avrupalıları birer LOHAS (Lifestyle of health and sustainability- Sürdürülebilir ve Sağlıklı Hayat Tarzı) insanı olmaya zorluyor. Tatil anlayışında, vurdumduymazlık, umursamazlık, ‘Bana ne yahu.. parasını ödedim ya!’ dönemi kapanıyor. Artan çevre sorunları bilinçli ve tatminkâr tatil devrinin ilk sinyallerini veriyor.” Hüseyin Baraner (TUI Türkiye Direktörü) LOHAS’lık yaygınlaşıyor...
13
Amerika ve Avustralya'lı turistlerin üçte ikisi, Almanların yüzde 65’i, İngiliz turistlerin yüzde 90'nı tatildeyden doğayı koruma konusuna önem veriyor. İngiliz, Amerikalı ve Avusturyalı turistlere 'Çevre dostu, doğaya saygılı bir tesis diğerlerinden 150 dolar daha pahalı olsa kalır mısınız? diye soruldu. Ankete katılanların yüzde 70'i “evet” yanıtı verdi. Çevre Sorumluğu Artıyor
14
Uluslararası Ekoturizm Derneği’nin (TIES) araştırmalarına göre, doğa turizmi, yılda ortalama yüzde 10-12'lik artışlar kaydediyor. Deniz-Kum-Güneş turizminin bir doygunluğa ulaştığı, buna karşın eko turizmin bu alandan üç kat daha hızlı büyüyeceği tahmin ediliyor. Doğa Turizminin Geleceği
15
EkoTurizm Haberlerin de Yıldızı
16
3S ile gelen turistin bıraktığı gelirin yüzde 80'i uçak, otel ve uluslararası şirketlere gidiyor. Kültür turlarında ise harcamaların yüzde 90'ı yerel ekonomilere kalıyor. Kültür turisti günde en az 100 dolar harcarken, kumsal turistinin masrafı ise 54 dolar seviyesinde kalıyor. Yerel Ekonomiye Katkısı Var
18
Doğa-kültür turizmi sunan Avustralya 5.3 milyon turist ağırlayıp, 23 milyar dolar gelir elde etti. Antalya 10 milyon ağırlayıp, 8 milyar dolar gelir sağladı. Doğası yıpranıp, kaynakları daha fazla tüketildi. Kazancı ise Avustralya’nın 3.5 kat altında kaldı... Turizmde kaynakları kontrolsüz kullanıp, ‘sürümden kazanma’ mantığı iflas ediyor. Gelişmeleri doğru okuyup, ürünleri tüketici taleplerine göre şekillendirmeli. Hedefiniz: Az ama Öz turist olmalı. Hangisini Model Almalı?
19
Mobilite ve sosyal medya turizmin çehresini değiştiriyor. ‘Kanka Önerileri’ turizmde önem kazanıyor. Sosyal paylaşım ağları, seyahat ve otel bilgisi veren web siteleri, akıllı telefon uygulamaları ve GPS’li cihazların kullanımı artıyor. Tanıtımda bu mecraların tümünden yararlanmalı. LOHAS’lara Ulaşma Yolları
20
Son yıllarda dünya turizminde öne çıkan İspanya, Mısır ve Yunanistan gibi ülkelerin başarısında Halkla İlişkiler (PR) önemli rol oynadı. Bir ülke, şehir veya bölge tanıtımda başarıyı sadece reklam harcamalarıyla yakalayamaz. Reklamda siz kendinizi översiniz, ama PR sayesinde tarafsız, güvenilir üçüncü bir göz sizden övgüyle bahseder. Reklamla tamamlanan PR, ikna edici hale gelip istenilen hız ve yaygınlıkta sonuç verir... Tanıtımda PR’ın Rolü
21
Dünya ve Türkiye’de gündeme oturuyor EkoTurist sayısı hızla artıyor Yerel ekonomiye daha fazla katkı sağlıyor Öyleyse, LOHAS’lara yönelik turistik ürün geliştirip, bunları tüm mecralardan duyurmalı Tanıtımda PR’ın gücünden yararlanmalı PR hizmetini de profesyonellerden almalı Özetle KültürTurizmi:
22
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.