Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Grup: OM07BII_01 Hazırlayanlar: Ferhan İlyas Burak ÖZENÇ VURAL YAKARÖZKAN EURO-NCAP TEST STANDARTLARI VE SEÇİLEN 6 ADET OTOMOBİLİN STANDARTLARA GÖRE KIYASLANMASI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Grup: OM07BII_01 Hazırlayanlar: Ferhan İlyas Burak ÖZENÇ VURAL YAKARÖZKAN EURO-NCAP TEST STANDARTLARI VE SEÇİLEN 6 ADET OTOMOBİLİN STANDARTLARA GÖRE KIYASLANMASI."— Sunum transkripti:

1 Grup: OM07BII_01 Hazırlayanlar: Ferhan İlyas Burak ÖZENÇ VURAL YAKARÖZKAN EURO-NCAP TEST STANDARTLARI VE SEÇİLEN 6 ADET OTOMOBİLİN STANDARTLARA GÖRE KIYASLANMASI

2 Açılımı European New Car Assessment Programme (Avrupa Yeni Otomobilleri Değerlendirme Programı )’ dır. Euro-NCAP, herhangi bir aracın emniyeti hakkında tüketicilere gerekli bilgileri sağlayan kuruluştur. Bütün bunların yanında diğer tüketicilere de yeni bir araba satın alırken fikir vererek yardımcı olur. Test sonuçlarından alınan çarpışma sonuçları, tasarımcılara araçların geliştirilmesi yönünde çeşitli fikirler sunmaktadır. Euro NCAP Nedir?

3 Amerika'da NHTSA (Ulusal Otoyol Trafik Güvenlik Kurumu) ve IIHS (Otoyol Güvenliği Sigortacılık Enstitüsü), Japonya'da NASVA (Ulusal Otomobil Güvenliği ve Kurbanları Ulusal Ajansı) Avustralya'da ANCAP (Avustralya Yeni Otomobiller Değerlendirme Programı) Benzer Diğer Kuruluşlar

4 Dünyada en çok üyeye sahip olan kuruluş olması, Test prosedürlerinin kapsamlı olması, Bağımsız bir kuruluş olması, Neden Euro-NCAP?

5 Yaptığı çalışmalarla son 10 yılda olan kazalardaki yaralanma riskini önemli ölçüde azaltmış olması, SNRA (Swedish National Road Administration) tarafından yapılan araştırmalara göre, NCAP ‘ taki her bir yıldızın, yaralanmaları azaltmaya ciddi bir katkıda bulunduğu kanıtlanmıştır. Neden Euro-NCAP?

6 Güvenlik testleri için gerekli olan prosedürler Avrupa Araç Güvenliğini Artıma Komitesi (EEVC) tarafından hazırlanmaktadır. Üretilen otomobillerin daha güvenli olabilmesi için yapılan bu testler Euro- NCAP’ in onayladığı 6 laboratuar da yapılır. Teste Genel Bakış

7 Fransa’da Montlhery UTAC, Almanya’da Münih ADAC ve Bergisch Gladback BAST, Hollanda‘ da Delft’ de bulunan TNO, İsveç’ de Tarragona’ da bulunan IDIADA, İngiltere’de Berkshire’de bulunan TRL Euro-NCAP Laboratuarları

8 Önden Çarpış Testi Yandan Çarpış Testi Direğe Çarpış Testi Yayaya Çarpış Testi Euro-NCAP Güvenlik Testleri

9 Önden çarpış testi, Avrupa Araç Güvenliğini Artırma Komitesi’nden alınan temel yasalar ışığında, ancak hızın 8 km/h daha artırılmasıyla uygulanması öngörülen bir test olarak geliştirilmiştir. Önden çarpma, 64 km/h hızda, yeri önceden belirlenmiş deformasyona uğratılabilir bir engele çarpmayla gerçekleşir. Ardından manken üzerinden alınan ölçümler, araç içerisindeki yetişkin korunması hakkında fikir vermektedir. Önden Çarpış Testi

10

11 Çarpma 50 km/h hızda gerçekleştirilir. Deney deforme edilebilir ön kısma sahip bir tramvayın, araca yandan vurmasıyla gerçekleştirilir. Mankenden alınan veriler, sürücüye sağlanan koruma hakkında fikir vermektedir. Yandan Çarpış Testi

12

13 Direğe çarpış testinde araç yan kısmı rijit bir direğe çarpacak şekilde 18 km/h hızla direğe doğru sürülmektedir. Direğin dar olması nedeni ile aracın yan kısmında tahribat meydana gelmektedir. Kafayı koruyan bir hava yastığının olmadığı durumlarda, sürücü kafasının direğe çarpması ölümcül kafa yaralanmalarına yol açmaktadır. Direğe Çarpış Testi

14

15 Yıldızlar Neyi İfade Ediyor? %0-24 %25-34 %35-44 %45-54 %55-64

16 Yıldızlar Neyi İfade Ediyor? %65-74 %75-84 %85-94 %95-100

17 Audi A4 BMW 3.16 Renault Laguna Kıyaslanacak Otomobiller

18 Audi A4 Test Sonuçları Audi A4 (1997 Model) Deney Sonuçları: Ön (50%) Yan (50%) Genel (88%) Audi A4 (2001 Model) Deney Sonuçları: Ön (75%) Yan (100%) Genel (88%) Yaya (19%)

19 BMW 3.16 Test Sonuçları BMW 3.16 (1997 Model) Deney Sonuçları: Ön (13%) Yan (44%) Genel (29%) BMW 3.16 (2001 Model) Deney Sonuçları: Ön (63%) Yan (83%) Genel (74%) Yaya (22%)

20 Renault Laguna Test Sonuçları Renault Laguna (1997 Model) Deney Sonuçları: Ön (31%) Yan (68%) Genel (50%) Renault Laguna (2001 Model) Deney Sonuçları: Ön (94%) Yan (97%) Genel (97%) Yaya (23%)

21 1997 Model Araçların Kıyaslanması

22 2001 Model Araçların Kıyaslanması

23 Önden çarpışma testinde, puanların %94’lük kısmını toplayan 2001 model Renault Laguna rakiplerini geride bırakarak ilk sırada yer almıştır. Yandan çarpışma testinde tüm puanları toplayan 2001 model Audi A4, bu konuda en güvenli araç olarak gösterilebilir. Tüm çarpışma testleri aynı çatı altında toplandığında elde edilen sonuçlar, %97 puan oranıyla 2001 model Renault Laguna’ nın incelenen araçlar arasında insan hayatını korumada en iyi otomobil olduğunu göstermektedir. Sonuçlar

24 Otomobillerin, insan vücudunda koruduğu bölgeler açısından gelişimlerine dikkat edildiğinde en büyük gelişmenin baş bölgesinde olduğu görülür. Çarpışma halinde hayati tehlikelerin oluşabileceği göğüs bölgesi korumasında ise önden çarpışma durumunda Audi ve BMW modelleri sorun yaşamaya devam etmektedir. İncelenen tüm araçlarda 1997-2001 yılları arasında koruma dereceleri artmıştır. Fakat bu konuda en büyük atılımı BMW firması gerçekleştirmiştir. Sonuçlar

25 SORU-CEVAP Dinlediğiniz İçin Teşekkürler Başardığımız her iş bizi köleleştirir, çünkü daha iyisini yapmaya zorlar. Albert Camus


"Grup: OM07BII_01 Hazırlayanlar: Ferhan İlyas Burak ÖZENÇ VURAL YAKARÖZKAN EURO-NCAP TEST STANDARTLARI VE SEÇİLEN 6 ADET OTOMOBİLİN STANDARTLARA GÖRE KIYASLANMASI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları