Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI

2 Sponsorluk nedir? Sponsorluk; Tüketici ile duygusal bağ kurar.
Çalışmaya dahil olan tüm taraflara fayda sağlar. Ölçülebilen somut sonuçlar veren bir yatırımdır. Çok etkin bir pazarlama tekniğidir. Bağış ya da yardım değildir. Ticari sonuçları hedefleyen bir iletişim aracıdır.

3 Sponsorluğun reklamdan farkı nedir?
Reklam müşteriye direkt yolla ulaşıyor. Şirketler ürünlerinin yararlarını pazarlamaya odaklanıyorlar. Şirketler tüketicilerin ilgi alanlarını tatmin etmeye odaklanıyorlar. Sponsorluk müşteriye indirekt yolla ulaşıyor. Ürünler arasında fiyat ve kalite açısından farklılıklar azaldıkça, tüketiciler topluma yatırım yapan şirketleri tercih ediyorlar.

4 SPONSORLUK HALKLA İLİŞKİLER- SOSYAL SORUMLULUK PAZARLAMA/SATIŞ
Satışları artırır Kurumsal imaja katkı sağlar Marka bilincini güçlendirir Opet – Tarkan Konserleri Tuborg – Teoman Konserleri Efes Dark- Özlem Tekin Konserleri Orkid – “A Milli Bayan Voleybol Takımı” Sponsorluğu Cif - “Topkapı Sarayı Restorasyonu” Kodak – “Kodak Fotoğraf Yarışması” SOSYAL SORUMLULUK Toplumsal fayda sağlar Kurumun misyon ve vizyonuna uygun uzun süreli projelerdir Kurumun imajını,itibarını ve indirekt olarak satışları etkiler Turkcell - “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” Nokia - “Düşler Atölyesi Projesi” P&G - “Erdep Projesi”

5 Dünyada sponsorluk yatırımları nedir?
Milyar Dolar 2003 yılında %69 oranında spora yatırım 2001 ve 2002 yılları arasında yapılan yatırımlar Reklamcılıkta %5 büyüme Sponsorlukta %12 büyüme

6 Sponsorluk neden yükseliyor?
Doğru yapılan sponsorluğun medya görünürlülüğü daha fazla Sponsorluk tüketicilerin duygularına hitap ediyor Sponsorluk kurumlara pazarda farklılaşma sağlayarak; Hedef kitlelerine ulaşmak ve Kurumsal itibarlarını geliştirmek için olanak tanıyor.

7 Türkiye’de kim ne istiyor?
2002 yılında, Arya Sponsorluk 17 şehirde 1000 kişiye uygulanan bir araştırma yaptı. Araştırmada kamuoyunun sponsorluk yapılmasını istediği alanlar belirlendi:

8 Sponsorluktan Kimler Kazanıyor?
Toplum Sosyal Fayda: Eğitim, Sağlık, çevre, konserler, spor oyunları, resim sergileri vs.. Kurumsal imaj güçlenir, satışlar artar, çalışanların sadakati ve performansı gelişir. Kurum Çalışanlar Sponsorluk kurumsal sadakati geliştirerek ve çalışanların motivasyonunu sağlar. Ülke Dünya çapında tanınma ve umut İşbirlikçiler Belediyeler, STK’lar, kulüpler, dernekler ve diğer 3.Partiler


"OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları