Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAkdemir Muhtar Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
BÖLÜM 8
2
İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij. İtibar etmek ise; saygı göstermek,saymak, değer vermek şeklinde tanımlanmıştır. İtibar farklı alanlardaki faaliyetlerin yarattığı algılamaların, başkalarının kurum hakkındaki kanaatlerinin toplamıdır. Uzun dönemde elde edilir. İmaj yaratma faaliyetlerinden etkilenir ama onla sınırlı kalmaz. İmaj verilir. İtibar kazanılır. İmaj yaratırken siz konuşursunuz. İtibar kazanabilmek için ise başkalarının kurum hakkında konuşması gereklidir. Yani, bir kurumun kamuoyuna yansıyan tüm varlıkları ve eylemlerden hareketle, paydaşlarının o kuruma atfettikleri değerlerin toplamıdır. O halde bir kurumda kurumun içindekileri önemsemeden itibar yaratmaya çalışmak itibarsızlığı beraberinde getirecektir.
3
Günümüzün iş dünyasında kurumun başarılı olması için, varlığını sürdürürken yenilenmesi, özgün yanları, buluşçuluğu ve yaratıcılığı ile kendi itibarını ortaya koyması gerekmektedir. O kurumda çalışan bireyler içinde geçerlidir. İtibar Yönetiminde Güven İtibarın temelinde esas itibariyle güven vardır, ayrıca güven ve iletişim arasında da önemli bir bağ vardır. Neden güven yaratmalıdır? Çünkü: İnanç Sadakat Sırdaşlık Vefa, duygularının organizasyonda oluşabilmesinin temelinde güven duygusu vardır.
4
Güven duygusu yaratabilmenin anahtarları ise: Doğruluk, dürüstlük Uyuşma ve işbirliği İletişim ve hedef kitle ile konuşma tarzıdır. Güven ölçülebilir bir kavram değildir ancak oluşturulan güvenin neticesinde sağlanan itibar ‘ölçülebilir’ bir kavramdır.Bununiçinde öncelikle çalışanların bir iyi niyet elçisi olarak hizmet vermeleri önemlidir. İtibarın ölçülebilmesi için aşağıdaki ölçüler kullanılabilir: Yüksek kaliteli ürünler Dürüst ve ilkeli yönetim Güçlü takım yönetimi Yenilikçi liderlik yapısı
5
Mali açıdan güçlü yapı Çevresel açıdan sorumluluk Sosyal sorumluluk Şeffaf iletişim yapısı İyi niyet elçisi çalışanlar.
6
Kurumsal İtibarın en önemli Kriterleri Açık yürekli iletişim Hlka yakınlık Profesyonel yönetici Kurum felsefesinin oturtulması Kurum kimliğinin net ifadesi Olumlu imaj, Farklılık/ Farkındalık Bilinilirlik Çalışanın kurumundan gurur duyması, adanmışlığı, etkili çalışması Kurumsal sosyal sorumluluk politikalarının yönetimi Ölçümleme
7
İtibarı yönetebilmenin bir takım temel kuralları vardır; İtibar bir kuruluşun en kıymetli varlığı olarak görülmelidir İtibar (ve kurumsal marka) yönetimin malı olmalıdır. Vizyon ve mesajlar açık, iyi odaklanmış ve istikrarlı olmalıdır. Yapılanlar, söylenilenlerden daha etkilidir.Bu nedenle vaatler uygulanmalıdır. Beklentilere cevap vermek kadar onları yönetmekde mümkündür. İç ve dış iletişim stratejileri birleştirilmelidir.
8
Çalışanlara kuruluşun elçileri olmaları için araçlar sağlanmalı istek yaratılmalıdır. Bir kriz planına sahip olunmalı, olası krizlere hazırlıklı olunmalıdır. Kimlik değişiöi söz konusuysa inandırıcı olunmalı, açık nedenler öne sürülmelidir. Mesajlar kendi bütünlükleri içinde değerlendirilmelidir. Değerlendirme bağımsız olmalıdır, zira itibar siz orada değilken sizin hakkınızda söylenenlerle ilgilidir. Algılama ölçütleriyle iş performansı arasında bağlantı olmalıdır. Unutmamalıdır ki dinleme de iletişimin bir parçasıdır. Muhalifler görmezden gelinmemeli, yandaşlar ihmal edilmemelidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.