Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HEDEFLERE DOĞRU İSTİKRARLI BÜYÜME
2
Tanıtım. Tarihçe. Yöneticileri ve Ortaklık Yapısı
*Tanıtım *Tarihçe *Yöneticileri ve Ortaklık Yapısı *Şirketin Vizyonu-Misyonu *Şirketin Ürünleri *Şirketin Rakipleri *Aldığı Ödüller *Reklamları ve Sosyal Sorumluluk Projeleri *İnsan Kaynakları Temini
3
TANITIM Türkiye kuyumculuk sektörünün en yenilikçi şirketlerinden biri olan Goldaş, İMKB’de işlem gören tek kuyumculuk şirketidir. Goldaş dünyanın en bilinen ve en saygın kuyumcu markalarıyla aynı kulvarda yer almaktadır. Goldaş’ın ana ortağı yurtdışında temsilcilik ofisleri kurmakta aynı zamanda hem yurtdışında hem de yurtiçinde marka tanımını arttırmak için hızla mağaza ağını genişletmektedir.Mücevher ve kuyumculuk sektörünün önde gelen markalarından biri olan Goldaş, 1993 yılında Yalınkaya Grubu tarafından kurulmuştur. Goldaş Kuyumculuk, 1999’da IMKB’de halka açılan ilk kuyumculuk şirketi olmuştur. Sektördeki diğer şirketlerden farklı olarak, Goldaş tasarım ve üretim alanında son teknolojiyi kullanmaktadır. 5 kıtada 40 ülkeye ürünlerini ihraç eden Goldaş’ın müşterileri çoğunlukla toptancı ve diğer dağıtım kanallarıdır, iç piyasadaki müşterileri ise küçük ve orta ölçülü kuyumculardır. Goldaş Kuyumculuk Sanayi İthalat İhracat A.Ş. altından ve gümüşten mamul mücevherat imalatı, yurtiçi ve yurtdışı satışı ile meşgul olmaktadır. Şirket, faaliyetlerini tek bir coğrafi bölümde; Türkiye’de ve tek bir endüstriyel bölümde yani üretim sektöründe yürütmektedir. Goldaş Kuyumculuk ilk altın ihtisas holdingi olan Goldart Holding’in %38.30 iştirakidir. Goldart Holding’in %99,99’luk oranla bir diğer iştiraki olan Goldaş Pazarlama A.Ş. mücevherat pazarlama ve satışı alanında faaliyet göstermektedir.Dünyada toplam altın rezervi tondur ve bunun %65’i ABD, Kanada ve G.Afrika’da bulunmaktadır. Goldaş yurtiçi pazarlama faaliyetlerini Goldaş Pazarlama aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Türkiye’nin ilk sanal kuyumcusu olan Goldaş, 2000 yılından itibaren “ ile internet üzerinden de perakende satışa yönelmiştir.
4
TARİHÇE 1993 :Goldaş Kuyumculuk 1993 yılında, Merter, İstanbul'da, Yalınkaya Grubu tarafından kuruldu. 1994:ABD temsilciliği hizmete girdi. 1996:İhracat yapılan ülke sayısı 15'e ulaştı. 1997:ISO 9002 Kalite Belgesi hedefleyen organizasyonel kalite çalışmaları başlatıldı. 1998:Londra temsilciliği hizmete açıldı. 1999:Goldaş Kuyumculuk, İMKB'de halka açılan ilk kuyumculuk şirketi oldu. 2000:Kuyumculuk sektöründe ilk kez, ürün ve malzeme tasarımı ve geliştirilmesinde kullanılmak üzere Ar-Ge laboratuvarı kuruldu. 2001:Walt Disney, Warner Bros ürün ve karakterlerinin altın ve diğer madenlerden mamul mücevherat olarak üretimi ve satışı konusunda anlaşmalar imzalandı. 2002:Goldaş Kuyumculuğun ana hissedarı Yalınkaya Grubu, hisselerini yeni kurulan Goldart Holding'e devretti. Böylece Goldaş, altın ve değerli madenlere yönelik bu ihtisas grubunda, hem tasarım ve üretimde üstünlüğü hem de tanınmış markasıyla yerini aldı. Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Rusya ve Tayland Temsilcilikleri açıldı.
5
2003:Güney Afrika temsilcilikleri açıldı
2003:Güney Afrika temsilcilikleri açıldı. Goldaş sadece gümüşün kullanıldığı yeni bir marka yarattı: Silver D'sign. Yurt içinde Profilo ve Capitol Mağazaları açıldı. 2004:ChipGold adında külçe altınları piyasaya sürdü. Çin Temsilciliği açıldı. 2005:Aylık ekonomi dergisi Capital'in Türkiye'nin en büyük özel şirketlerini sıralayan araştırması Capital 500'de Goldaş Kuyumculuk 56. sırada yer aldı. Goldaş'ın Yönetim Kurulu üyesi Çetin Binatlı, İstanbul Altın Borsası'na Yönetim Kurulu üyesi olarak seçildİ. Goldaş grubu, Dubai Altın Borsası'na üye oldu 2006:Goldaş, Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Kofi Annan'ın başlattığı gönüllü bir girişim olan Küresel İlkeler Sözleşmesi'ni imzalayan ilk Türk mücevherat şirketi oldu. Tüm dünyada 3 binin üzerinde şirket ve sivil toplum örgütünün imzaladığı anlaşma, iş dünyasını 10 temel evrensel ilkeye uymaya çağırıyor.
6
2006:Capital dergisinin Türkiye'nin en büyük 500 özel şirketini saptayan araştırmasında Goldaş Kuyumculuk 18. sırada yer aldı. Goldaş, Turquality Programı kapsamında Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Mali İmajının Yerleştirilmesi ve firmalara yurt içine ve yurt dışında markalaşma sürecinde Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından destek verilmesine hak kazandı. 2007:Aylık Türk ekonomi dergisi Capital'in farklı sektörlerden Türkiye'nin en büyük özel şirketlerini sıralayan araştırması Capital500'de Goldaş Kuyumculuk 2005 yılında yer aldığı 18. sıradan 2006 yılında 17. sıraya yükseldi. 2008:Dinar Standart adlı iş stratejisi yayını tarafından belirlenen İslam dünyasının “2007 En Büyük 100 Şirketi” (DS100) ile ilgili araştırmada İslam Konferansı Örgütü üyesi ülkelerdeki şirketler, 2006 gelirleri itibariyle dikkate alındı. 24 Türk şirketinin girdiği ‘Dinar Standard 100’ listesinde Goldaş, kuyumculuk sektöründen tek marka olarak 87. sırada yer aldı. Bu yıl Capital Dergisi’nin Mayıs sayısında yayınlanan, Capital’in Brand Finance ile birlikte gerçekleştirdiği ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları’ araştırmasına yer verildi. Buna göre Goldaş sektöründe 2. marka olarak yer aldı, ilk sırada Atasay vardı. 2012:Goldaş ile İngiliz Delamore&Owl Groupof Companies (D&O Group) şirketin üretim, finansman ve satışının artırılmasına yönelik anlaşma yaptı. Bu kapsamda mücevher, gümüş tasarım ürünleri üretim ve satışı, külçe ticareti ve madencilik alanlarında, Goldaş'ın üretim, finansman ve satış kabiliyetinin artırılmasına yönelik niyet mektubu imzalandı.
7
YÖNETİCİLER Hasan Yalınkaya Yönetim Kurulu Başkanı 1950 yılında Denizli'de doğan Hasan Yalınkaya, Galatasaray Lisesi'nin ardından Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği'nden mezun oldu. İş yaşamına daha öğrencilik yıllarında inşaat ve tekstil alanlarındaki aile şirketlerinde başladı. Babası Arif Zeki Yalınkaya'nın emekliye ayrılmasının ardından 1976'da grup şirketlerinin yönetimini kardeşi Sedat Yalınkaya ile birlikte üstlenen Hasan Yalınkaya, kuyumculuk sektörünün köklü geçmişine karşın sanayileşemediğini görerek bu alanda yatırım yapmaya karar verdi. Hasan Yalınkaya, kuyumculuk sektöründeki ilk şirketini kardeşi ile beraber 1992 yılında İngiltere'de kurdu. Şirket Türkiye ile yapılan mücevher ticaretine aracılık ediyordu. Daha sonra 1993 yılında, Türkiye'de kuyumculuk sektörünün amiral gemisi konumunda olan ve 5 kıtada 45 ülkeye ihracat yapan Goldaş kuruldu ve Hasan Yalınkaya şirketin Yönetim Kurulu Başkanlığını üstlendi.
8
YÖNETİCİLER Sedat Yalınkaya
Genel Müdür(CEO) 1957 İstanbul doğumlu olan Sedat Yalınkaya, Kültür Koleji ve Boğaziçi Üniversitesi Elektronik Bölümü'nden mezun oldu. İş hayatına 1976 yılında, inşaat ve tekstil alanlarındaki aile şirketlerinde başlayan Sedat Yalınkaya, Ağabeyi Hasan Yalınkaya ile birlikte 1992 yılında İngiltere'de kurulan kuyumculuk sektöründeki ilk şirketlerine ortak oldu yılında Goldaş Kuyumculuk kuruldu. Goldaş ve diğer grup şirketlerinde perakende, satış ve üretimi kontrol etmektedir.
9
ORTAKLIK YAPISI ve SERMAYE DAĞILIMI
1-Goldart Holding A.Ş. A (İmtiyazlı) * 679,660, ,796, Goldart Holding A.Ş. B (İmtiyazlı) ** 67,965, , Goldart Holding A.Ş. C 8,016,512, ,165, 2- Diğer B (İmtiyazlı) ** 3- Diğer C 4- Diğer (Halka Açık Kısım) C 11,235,860, ,358, TOPLAM 20,000,000, ,000, İmtiyazlı Paylara İlişkin Bilgiler * Yönetim Kurulu’nun 5 üyesi (A) grubu pay sahipleri tarafından gösterilecek adaylar arasından Genel Kurulca seçilir. Yönetim Kurulu üyelerinin seçiminde (A) grubu payların her biri bir milyon adet oy hakkına sahiptir. ** Yönetim Kurulu’nun 2 üyesi (B) grubu pay sahipleri tarafından gösterilecek adaylar arasından Genel Kurulca seçilir. Yönetim Kurulu üyelerinin seçiminde (B) grubu payların her biri birer adet oy hakkına sahiptir.
10
Misyonumuz Vizyonumuz
Tüm Dünyada yaşam sevinci ve kalitesi yaymamıza yardım eden ve insanların kendini iyi hissetmesini sağlayan katma degerli ürünler yaratmak Vizyonumuz Değer verdiğimiz sadık Goldaş müşterileri yaratarak dünyanın en saygın, en güvenilir takı ve mücevher markası olmak; uluslararası değerli metal ticaretinde güçlü bir oyuncu olmak.
11
ÜRÜNLERİ HAKKINDA Portföyünde ’den fazla model yer alan Goldaş’ın çok geniş bir ürün ağı bulunmaktadır. Şirket her yıl değişen tüketici zevklerine bağlı olarak yeni ürünü piyasaya sürmektedir. Goldaş’ın ürün çeşitliliğini arttırmak ve farklı tüketici gruplarına ulaşmak için yaptığı çalışmalar doğrultusunda, sektörde bir başka yenilikçi adıma öncülük etmiş ve Walt Disney, Harry Potter, Lord of the Rings, ve futbol kulüplerinin tasarımlarını kendi ürünlerinde kullanmak için lisansını almıştır.Goldaş Walt Disney ürün ve karakterlerinin Türkiye, Ortadoğu ve Rusya Federasyonu’ndan sonra Almanya, Avusturya ve İsviçre ülkelerinde de satışı konusunda tek yetkili üretici olmuştur.Goldaş’ın lisanslı futbol kulüpleri ürün portföyünde Liverpool, Arsenal, Leverkusen, Chelsea FC, PSV Eindhoven, Club Brugge, AS Roma, England Rugby Futbol Birliği ve Amerika NBA ligindeki tüm takımlar yer almaktadır. Bütün bu lisanslı anlaşmalar ülkeye özel yapılmaktadır. Goldaş Türkiye’de Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray’dan sonra Trabzonspor Kulübü’nün de lisans haklarını almıştır. Şirket, Goldaş lisanslı ürünlerinin 3 yıl içinde toplam satışlarda %25 paya sahip olmasını hedeflemektedir.Türkiye’de üretilen ve uluslararası pazarlarda satılan ilk külçe altın olarak piyasaya sunulan Goldaş ChipGold’un şirket 300 milyon dolar bir pazar hacmine ulaşması beklemektedir. Goldaş kısa vadede altın ve gümüşün yanında pırlantalı ürünlerde ilerleme kaydetmeyi planlamaktadır.
12
ÜRÜNLERİ YÜZÜK KOLYE-KOLYE UCU KÜPE GERDANLIK ALYANS BİLEZİK-BİLEKLİK ZİNCİR BROŞ KOL DÜĞMELERİ KRAVAT İĞNELERİ
14
YALINKAYA HOLDİNGE AİT DİĞER MARKALAR
*Assortie *Danthel *Wedding *Chip gold *Silver D’sign *Profilo ve Capitol AVM.
16
ŞİRKETİN RAKİPLERİ *Altınbaş *Arpas *Atasay *Koçak Gold
17
GOLDAŞ & ÖDÜLLERİ *ISO 9002 Kalite Belgesi'nin alınmasıyla Türk Kuyumculuk Sektöründe ISO 9002 Kalite Belgesi alan ilk kuruluş oldu. *Goldaş Kuyumculuk dünyanın önde gelen kredi, sigorta, rating kurumlarından "COFACE" tarafından yapılan inceleme sonucu rating notu ile derecelendirildi. *Goldaş Kuyumculuk, Londra Kıymetli Madenler Birliği (LBMA)'ne üye ilk ve tek Türk şirketi oldu. *Goldaş'ın 2004 Faaliyet Raporu, dünyanın en prestijli faaliyet raporu yarışması "International ARC Awards"da gümüş madalya kazandı. *2008 yılında Goldaş, Türk Patent Enstitüsü’nün (TPE) “2007 Yılı Patent Ödülleri” töreninde ‘marka’ dalında ödül alan tek mücevherat firması oldu. *İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) her yıl açıkladığı “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Şirketi” araştırmasında, 2007 yılında 60, özel sektör sıralamasında ise 53. sırada yer aldı. Goldaş Kuyumculuk satış hâsılatı, net aktifler ve özsermaye rakamlarına göre sektörünün lideri konumunda bulunuyor. *2006 yılında Capital Dergisi’nin Mayıs sayısında yayınlanan, Capital’in Brand Finance ile birlikte gerçekleştirdiği ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları’ araştırmasına yer verildi. Buna göre Goldaş sektöründe 2. marka olarak yer aldı, ilk sırada Atasay vardı.
18
Sosyal Sorumluluk Projeleri
1-EĞİTİM PROJELERİ Yalınkaya Ailesinin 1994 yılında Denizli Merkez Saltak Mahallesi'nde yaptırdığı12 derslik ilköğretim okulu, 550 öğrenci ile aynı yıl eğitim ve öğretime başladı. Zamanla okulun öğrenci sayısının artmasıyla, 2004 yılında ek bir bina yapılması ihtiyacı ortaya çıktı. Böylece, 2004 yılında yine Yalınkaya ailesi tarafından yaptırılan 12 derslikli ek bina Eğitim-Öğretim yılında hizmete girdi.Denizli kökenli olan Yalınkaya Ailesinin, Denizli halkına armağan olan okulda, öğrencilerin tüm ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik modern eğitim olanakları sunuluyor. 24 derslik, 2 okul öncesi sınıfı, 1 fen bilgisi laboratuarı, 2 bilgi teknolojileri sınıfı, 2 çok amaçlı salon ve 1 toplantı salonuna sahip olan Arif Yalınkaya İlköğretim Okulu'nda 1056 öğrenci eğitim alıyor.
19
SAĞLIK 2-Goldaş’tan Kanserle Savaşa Destek
Goldaş ve Meme Sağlığı Derneği (Memeder) güzel bir işbirliğine imza atarak, Memeder yararına özel bir takı koleksiyonu hazırladı. Bileklik ve yaka iğnesinden oluşan takıların satışından elde edilecek gelir, derneğin meme kanserine karşı bilinçlendirme çalışmalarında kullanılmak üzere bağışlanacak.
20
Takı Tasarım Yaz Okulu 2007 3-Goldaş Takı Tasarım Yaz Okulu öğrencileri Karialıların izini sürdü. Türk ve Rus öğrenciler Karia kültürünü takıya uyarladı. Goldaş Kuyumculuk'un 2004 yılından bu yana hayata geçirdiği "Goldaş Takı Tasarım Yaz Okulu", Türkiye ve Rusya'dan yirmi bir üniversiteden öğrencinin katılımı ile 25 Haziran – 02 Temmuz tarihleri arasında Dalyan'da düzenlendi. Goldaş'ın, genç tasarımcı adaylarının yetişmesine katkıda bulunmak amacını taşıyan projesi her yıl farklı bir tema ile yapılıyor. Goldaş Takı Tasarım Yaz Okulu, dördüncü senesinde muhteşem tarihi ve doğal güzelliklere sahip Dalyan'a konuk oldu. Türkiye'nin dört bir yanındaki yirmi üniversiteden ve Rusya'dan öğrencileri buluşturan Goldaş Takı Tasarım Yaz Okulu'nun bu yılki konsepti ise, "Karia, Ulu Doruklar ve Sorguçlu Miğferler Ülkesi" olarak belirlendi.
21
AKTİVİTELER 1-Taş Arama Gezisi
Goldaş'ın bu sosyal sorumluluk projesi Türkiye'de bulunan çok değerli doğal süs taşı yataklarına dikkati çekmek ve tanıtımlarına katkıda bulunmak amacıyla düzenlendi. Anadolu toprakları, agat, ametist, kuvars, kalsedon, yosunlu opal, bal opal, yeşil opal gibi yarı değerli ve ateş opali, turmalin gibi değerli süs taşı yataklarına sahip. Bu önemli doğal kaynaklar İlk Çağ'da yoğun biçimde işletilmesine karşın günümüzde Eskişehir'deki kalsedon yatakları hariç düzenli bir işletmecilik yok. Proje ile doğa gezileri düzenleyerek süs taşı, mineral ve kristallerin araştırılması ve toplanması, amatör gemolojinin geliştirilmesi ve Türkiye'nin maden yataklarının tanıtımı amaçlanıyor. İlki konusunda uzman proje danışmanı öğretim görevlilerinin katılımı ile Balıkesir Dursunbey'de bulunan zengin ametist yataklarına gerçekleştirilen taş arama gezilerine 2006 yılında kalsedon taşı ile ünlü Eskişehir ile devam edilmesi hedefleniyor
22
2-Tiyatro Üçbuçuk Çalışmalarına 2007 Nisan ayı sonunda Nihan Şerbetci'nin eğitmenliğinde başlayan ve Alladdin Yaman - Bahar Kayalar - Ebru Taşlı Başar - Eda Uyman - Gökçen Eke - İrem Arınç - Nihan H. Şerbetci - Polat Kirmanoğlu - Sedat Ahmet Kınay - Tuncay Yıldırım'dan oluşan oyuncu kadrosuyla GOLDAŞ / TİYATRO ÜçBuçuk Ekibi şu sıralar Eylül ayında ilk defa GOLDAŞ AİLESİ ile buluşacak olmanın heyecanını yaşıyor. Yönetmenliğini Nihan H.Şerbetci'nin yaptığı "AŞK HERZAMAN GÜZELDİR"adlı oyunda, aşkın farklı ilişkiler üzerindeki etkileri anlatılırken, günümüzde yaşanan aşksızlıklara da mizahi bir açıdan yaklaşılıyor. Uzun, yorucu ve bir o kadar da zevkli geçen çalışmalar sonrasında GOLDAŞ'ın Sosyal Sorumluluk ve Şirket İçi İletişim projesi olan GOLDAŞ / Tiyatro ÜçBuçuk, Eylül'de Profilo Alışveriş Merkezi'nde.
23
Kültür Yayınları Kuyumculuğun Doğuşu Anadolu Antik Takıları Dünya Kuyumculuk Tarihi - Takının Öyküsü Takılar ve Süs Taşlarında Sembollerin Dili
24
Ziyaret ve Katılımlar Hasan Yalınkaya Sakarya Üniversitesi'nde Sakarya Üniversitesi İnsan Kaynakları ve Kariyer Kulübü'nün düzenlediği 'Girişimcilik' günlerine konuşmacı olarak katılan Goldaş Başkanı Hasan Yalınkaya, Sakarya Üniversitesi öğrencileriyle girişimcilik öyküsünü paylaştı. Sabancı Üniversitesi'nde Goldaş Dersi Goldaş Kuyumculuk Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, 25 Ağustos'ta Sabancı Üniversitesi Executive MBA programı öğrencileri ile biraraya geldi.Goldaş ile uluslararası alanda yakaladıkları başarıyı nasıl elde ettikleri üzerinde duran Yalınkaya, deneyimlerini MBA öğrencileri ile paylaştI. Hasan Yalınkaya, Denizli'de öğrencilerle buluştu Goldaş Kuyumculuk'un Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Yalınkaya, kendi memleketi Denizli'de öğrencilerle bir araya geldi. 29 Nisan'da Pamukkale Üniversitesi'nde gerçekleşen ve Goldaş'ın da sponsor olduğu 7.Gençnet Denizli Bölgesel Konferansı'nda "Hayatın Her Alanında Girişimcilik" adlı panelde konuşma yapan Sayın Yalınkaya, öğrencilerin sorularına da cevap verdi. ODTÜ'nün Genç Girişimcileri, Yılın Girişimcisiyle Buluştu 24 Nisan Pazartesi günü ODTÜ Genç Girişimciler Topluluğu'nun düzenlediği söyleşiye konuk olan Sn. Sedat Yalınkaya, ODTÜ'lü genç girişimci adaylarına kendi girişimcilik anılarını anlattı.
25
İNSAN KAYNAKLARI 1-POLİTİKAMIZ Toplam kalitenin sağlanabilmesi için "bireysel kalitenin sürekli geliştirilmesi" gerekir yaklaşımı üzerinde yükselen insan kaynakları politikalarımız; *İşin niteliklerine uygun eleman seçimi ve yerleştirilmesi, *Sürekli gelişim için personel eğitimleri, *Adil ve objektif performans sistemiyle başarının ödüllendirilmesi, *Personelin niteliklerini geliştirmeye yönelik bir kariyer değerlemesinin yapılması, *Verimli ve huzurlu çalışma ortamı yaratılması için altyapının hazırlanmasını kapsar.
26
2-DEĞERLERİMİZ *Toplam kalite felsefesini benimseriz.
*Tüm faaliyetlerimizde önce insan ilkesini temel değer kabul ederiz. *Lider olmak için "farklılaşmak ve sürekli yenilenmek zorundayız" deriz. *İlişkilerimizde karşılıklı sevgi, saygı ve güven ortamını koruruz. *Çalışanlarımızın kişisel ve mesleki gelişiminin önemine inanırız. *Eğitim almayı ve vermeyi görevimizin bir parçası sayarız. *Ekip çalışmasının önemine inanırız. *Müşteri ve pazar odaklı düşünürüz. *Müşterilerin, yatırımcıların ve çalışanların memnuniyetine inanırız. *Sürekli gelişime inanırız. *Çalışmalarımızda başarılı olmak için kurulan tüm teknoloji ve sistemleri etkin kullanırız. *Tüm ilişkilerimizde önce anlamaya sonra anlaşılmaya önem veririz. *Sonuç odaklı düşünürüz. *Başarının temel ilkesinin özverili ve disiplinli çalışmak olduğunu biliriz.
27
KÜBRA ACAR FİDAN İBRAHİMOVA
HAZIRLAYANLAR KÜBRA ACAR FİDAN İBRAHİMOVA
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.