Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEvren Binay Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 27310 GAZİANTEP TEL: ++ 342 360 12 00 / 2602 E-MAIL: dereli@gantep.edu.tr WEB: http://www.gantep.edu.tr/~dereli/
3
STANDARDI OLAN OYUNUN KURALINI BELİRLER
4
ISO 9000: 1994 ISO 9000:1994 standartları kalite sistemleri açısından çok önemli olan aşağıdaki bazı fonksiyonları yerine getirememiştir : a) kalite maliyet analizi ve uygulamaları, b) motivasyon, c) yapılan işlerden zevk alınması ve gurur duyulması, d) iyileştirme çalışmalarının birçok projelerle gerçekleştirilmesi, e) varyasyonun azaltılması, f) katılımcılığının sağlanması, g) tek tedarikçi ile uzun süreli ve güvene dayanan ilişki, h) yenilikçilik, ı) işçi sağlığı ve iş güvenliği, ve i) çevresel koruma önlemleri.
5
Müşteri odaklılık ve müşteri memnuniyeti Sürekli iyileştirme Süreç yaklaşımı Çevre Yönetim Sistemleri ile uyum Dokümantasyon azaltma hedefi Toplam Kalite Yönetimi’ne yöneliş Ölçülebilir amaçlar ortaya koyma zorunluluğu Kaynakların uygun kullanımı ile verimliliğe yöneliş Kompakt bir standart yapısı OHSAS ve benzeri standart ve yönetmelikleri çağrıştırmaVE OHSAS ve benzeri standart ve yönetmelikleri çağrıştırma ISO 9000:2000 İLE GELEN YENİ YAKLAŞIMLAR
6
Planla – Yap – Kontrol et – Uygula şeklindeki döngünün izlenebilmesi için yönetimin yeniden organize edilmesi Sistem ve faaliyetlerin sürekli iyileştirme için tanıtılması Çalışanların gözetimi ve takibi VE Çalışanların kalite sistemine entegrasyonunu sağlayacak faaliyetlere ağırlık vermesi. ISO 9000:2000 GEREKSİNİMLERİ
7
STANDARD JENERİK VE GENEL OLMALIYDI... ISO 9000:2000 Muğlak ifadeler... Yol göstericilik ? Daha çok denetlenebilir özellik... Proses Modelleme ve Yönetimi = SEKTÖREL TECRÜBE
8
MODERN VE YARARLI TEKNİKLERİN KULLANILMASI MOTİVE EDİLMELİ ISO 9000:2000 GEREKSİNİMLERİ TRIZ PROSES MODELLEME
9
ISO 9000:2000 Yeni ISO 9000:2000 standardı, bir zamanlar gerçekleştirilebilmesi çok zor gibi görünen, kimilerinin hayal olarak gördüğü Toplam Kalite Yönetimi (TKY) felsefesine bir adım daha yaklaşmıştır.
10
SONUÇ ve TARTIŞMA Sürekli iyileştirme ve müşteri memnuniyeti bilindiği gibi TKY felsefesinin olmazsa olmazlarıdır. Müşteri velinimetimizdir... Bir sonraki güncelleme, TKY’nin kendisi olacaktır...
11
Fırsat verin
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.