Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

16. Pratisyen Hekimlik Kongresi Aile Sağlığı ve Toplum Sağlığı Merkezlerinde Yaşadıklarımız TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZLERİ Dr. Sedat GÜLÜMSEK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "16. Pratisyen Hekimlik Kongresi Aile Sağlığı ve Toplum Sağlığı Merkezlerinde Yaşadıklarımız TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZLERİ Dr. Sedat GÜLÜMSEK."— Sunum transkripti:

1 16. Pratisyen Hekimlik Kongresi Aile Sağlığı ve Toplum Sağlığı Merkezlerinde Yaşadıklarımız TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZLERİ Dr. Sedat GÜLÜMSEK

2 Artık hepinizin bir aile hekimi olacak Artık hepinizin bir aile hekimi olacak Doğumunuzdan ölümünüze kadar sizi takip edecek Doğumunuzdan ölümünüze kadar sizi takip edecek Yirmi dört saat hizmet verecek Yirmi dört saat hizmet verecek Aile fotoğrafınızda aile doktorunuza yer açın… Aile fotoğrafınızda aile doktorunuza yer açın… söylemleri ile başladık. söylemleri ile başladık. AİLE HEKİMLİĞİ

3 Bölgesinde yaşayan toplumun sağlığını geliştirmeyi ve korumayı ön plana alarak sağlıkla ilgili risk ve sorunları belirleyen, bu sorunları gidermek için planlama yapan ve bu planları uygulayan, uygulatan; birinci basamak koruyucu, iyileştirici ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini müdürlüğün sevk ve idaresinde organize eden, bu hizmetlerin verimli şekilde sunulmasını izleyen, değerlendiren ve destekleyen, bölgesinde bulunan sağlık kuruluşları ile diğer kurum ve kuruluşlar arasındaki koordinasyonu sağlayan sağlık kuruluşuna tolum sağlığı merkezi denir. Bölgesinde yaşayan toplumun sağlığını geliştirmeyi ve korumayı ön plana alarak sağlıkla ilgili risk ve sorunları belirleyen, bu sorunları gidermek için planlama yapan ve bu planları uygulayan, uygulatan; birinci basamak koruyucu, iyileştirici ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini müdürlüğün sevk ve idaresinde organize eden, bu hizmetlerin verimli şekilde sunulmasını izleyen, değerlendiren ve destekleyen, bölgesinde bulunan sağlık kuruluşları ile diğer kurum ve kuruluşlar arasındaki koordinasyonu sağlayan sağlık kuruluşuna tolum sağlığı merkezi denir. TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ

4 İdari ve mali işler İdari ve mali işler Kayıt ve istatistik Kayıt ve istatistik Plan ve program yapma Plan ve program yapma Üniversitelerle işbirliği Üniversitelerle işbirliği İzleme ve değerlendirme İzleme ve değerlendirme Bulaşıcı hastalıkların kontrolü Bulaşıcı hastalıkların kontrolü Bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolü Bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolü TSM ’DE ÇALIŞAN HEKİM

5 Üreme sağlığı hizmetleri Üreme sağlığı hizmetleri Ulusal programlar Ulusal programlar Adli tıp hizmetleri Adli tıp hizmetleri Acil sağlık hizmetleri Acil sağlık hizmetleri Kaza ve yaralanmalardan korunma hizmetleri Kaza ve yaralanmalardan korunma hizmetleri Görüntüleme ve laboratuvar hizmetleri Görüntüleme ve laboratuvar hizmetleri Çevre sağlığı hizmetleri Çevre sağlığı hizmetleri TSM’DE ÇALIŞAN HEKİM

6 İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri Afet hizmetleri Afet hizmetleri Sağlığın geliştirilmesi ve teşviki Sağlığın geliştirilmesi ve teşviki Sağlık eğitimi hizmetleri Sağlık eğitimi hizmetleri Toplu yaşam alanları ve okul sağlığı hizmetleri Toplu yaşam alanları ve okul sağlığı hizmetleri Sosyal hizmet çalışmaları Sosyal hizmet çalışmaları TSM’DE ÇALIŞAN HEKİM

7 Diğer görevler: sağlık turizmi, turizm hekimliği, göçerlerin bakımı, sağlık taramaları v.b. konularda Bakanlığın yayınladığı genelge ve talimatlara göre hizmet sunar. Diğer görevler: sağlık turizmi, turizm hekimliği, göçerlerin bakımı, sağlık taramaları v.b. konularda Bakanlığın yayınladığı genelge ve talimatlara göre hizmet sunar. Müdürlüğün verdiği diğer görevleri yapar. Müdürlüğün verdiği diğer görevleri yapar. TSM’DE ÇALIŞAN HEKİM

8 TSM SORUNLARI

9 İletişim eksikliği ekip anlayışının yok edilmesi

10 TSM SORUNLARI Çoğu derme çatma binalarda hizmet veren TSM’lerin fiziki şartları yetersiz. Çoğu derme çatma binalarda hizmet veren TSM’lerin fiziki şartları yetersiz. Teknik şartlar yetersiz Teknik şartlar yetersiz Araç sıkıntısı Araç sıkıntısı

11 TSM SORUNLARI Personel sorunu Personel sorunu Planlama sorunları: Planlama sorunları: Bazı TSM eksik personelle çalışırken bazılarında sayı ihtiyacın çok üzerinde Çalışanların sabit olmaması: sebepleri Çalışanların sabit olmaması: sebepleri 1- döner düşüklüğü personelin kaçışının en büyük sebebi. 2- kalanlardan yetişmiş personelleri müdürlüklerin alması 3- geçici görevlendirmeler

12 TSM SORUNLARI YEŞİLKART sekreteryası yetişmiş personel gerektiren ciddi bir iş gücü gerektiriyor YEŞİLKART sekreteryası yetişmiş personel gerektiren ciddi bir iş gücü gerektiriyor TSM’lerde tüm işleri yapan personellerden daha fazla personel ve araç yeşil kart işinde çalıştırılıyor TSM’lerde tüm işleri yapan personellerden daha fazla personel ve araç yeşil kart işinde çalıştırılıyor

13 TSM SORUNLARI Amir meselesi: Bir yanda Müdürlük bir yanda kaymakamlık Bir yanda Müdürlük bir yanda kaymakamlık Her şubenin farklı istekleri talimatları Her şubenin farklı istekleri talimatları Kapasite üstünde iş yükü olması Kapasite üstünde iş yükü olması TSM sorumlu hekiminin yedeğinin olmaması: hasta olsa cenazesi olsa ikinci adam yok TSM sorumlu hekiminin yedeğinin olmaması: hasta olsa cenazesi olsa ikinci adam yok

14 TSM SORUNLARI sürekli değişen mevzuat uygulamaları ve Müdürlüklerin hesap sorucu yaklaşımları TSM’ler üzerinde baskı oluşturmakta sürekli değişen mevzuat uygulamaları ve Müdürlüklerin hesap sorucu yaklaşımları TSM’ler üzerinde baskı oluşturmakta Yapılan işlerde insiyatif elde olmayınca TSM’lerde bu baskıyı direk ASM’lere yansınmaktadır Yapılan işlerde insiyatif elde olmayınca TSM’lerde bu baskıyı direk ASM’lere yansınmaktadır

15 ŞİKAYETLER Vatandaşın şikayetleri Vatandaşın şikayetleri ASM’lerden gelen şikayetler ASM’lerden gelen şikayetler Müdürlükten gelen şikayetler Müdürlükten gelen şikayetler Kaymakamlıktan gelen şikayetler Kaymakamlıktan gelen şikayetler SABİM – BİMER başvuruları SABİM – BİMER başvuruları TSM çalışanlarının şikayetleri TSM çalışanlarının şikayetleri

16 ŞİKAYETLER HİZMET ALIMINDA EŞİTSİZLİK ASM’ler A, B, C ve D olmak üzere dört gruba ayrıldı ASM’ler A, B, C ve D olmak üzere dört gruba ayrıldı “D” grubu ASM’den hizmet alan vatandaşlar haklı olarak fiziki şartların kötülüğünden şikayetçi olmaktadırlar “D” grubu ASM’den hizmet alan vatandaşlar haklı olarak fiziki şartların kötülüğünden şikayetçi olmaktadırlar

17 ŞİKAYETLER VATANDAŞTAN Falan Aile Sağlığı Merkezinde filan doktora gittim. Benim aile hekimim olmasını istediğimi söyledim ama o beni kabul etmedi şikayetçiyim. Falan Aile Sağlığı Merkezinde filan doktora gittim. Benim aile hekimim olmasını istediğimi söyledim ama o beni kabul etmedi şikayetçiyim. Falan Aile Sağlığı Merkezindeki Filan Hekim benim aile hekimimdir. Falan Aile Sağlığı Merkezindeki Filan Hekim benim aile hekimimdir. dün gittiğimde beni muayene etti, ilaçlarımı yazdı, boyumu ve kilomu ölçtü sonrada bana OBEZ diyerek hakaret etti hakkında şikayetçiyim.

18 ŞİKAYETLER MİSAFİR HASTALAR Belirli bölgelerde misafir hastalar iş yükünü ciddi oranda artırmaktadır. Belirli bölgelerde misafir hastalar iş yükünü ciddi oranda artırmaktadır. Zaten iş yükü fazla olan çoğu Aile Hekimi misafir hastaya bakmak istememektedir Zaten iş yükü fazla olan çoğu Aile Hekimi misafir hastaya bakmak istememektedirANCAK Şahsın Aile hekimi bitişik odada olsa da misafir hastaya hizmet vermek zorunda kalmaktadır Şahsın Aile hekimi bitişik odada olsa da misafir hastaya hizmet vermek zorunda kalmaktadır.

19 ŞİKAYETLER EVDE BAKIM Evde bakım kriterine uymayan hastalar için evde bakım talepleri Evde bakım kriterine uymayan hastalar için evde bakım talepleri

20 ŞİKAYETLER HASTA TRANSFERLERİ Aile Hekimi nüfusunda olan vatandaşı takip etmek durumunda olduğundan Aile Hekimi nüfusunda olan vatandaşı takip etmek durumunda olduğundan Kendisine kayıtlı olan vatandaşı nüfusundan çıkaramadığından Kendisine kayıtlı olan vatandaşı nüfusundan çıkaramadığından Göç/ Boşanma/ aileyi terk etme/ kaybolma vs nedeniyle bölgeyi terk eden ve hatta nereye gittiği ailesi tarafından dahi bilinmeyen gebenin/ bebeğin takibini yapmak zorundadır Göç/ Boşanma/ aileyi terk etme/ kaybolma vs nedeniyle bölgeyi terk eden ve hatta nereye gittiği ailesi tarafından dahi bilinmeyen gebenin/ bebeğin takibini yapmak zorundadır.

21 ŞİKAYETLER KESİNTİLER Kendisi ve eşi Kadın Doğum akademisyeni olan gebenin takibini Aile Hekimi yapmak zorundadır Kendisi ve eşi Kadın Doğum akademisyeni olan gebenin takibini Aile Hekimi yapmak zorundadır Kendisi ve/veya eşi Çocuk hastalıkları akademisyeni olanların bebek takibini yapmak zorundadır. Kendisi ve/veya eşi Çocuk hastalıkları akademisyeni olanların bebek takibini yapmak zorundadır.

22 ŞİKAYETLER Yeşil Kart ile ilgili sorunlar Yeşil Kart ile ilgili sorunlarşikayetleritirazlar Bilgi edinme talepleri Vatandaşın bizzat TSM sorumlusu ile görüşme talebi vs.

23 Kullanıma uygunluk. Şartlara uygunluk. İhtiyaçların karşılanabilme oranı Müşteri memnuniyeti KALİTE NEDİR

24 Müşteri memnuniyeti anlayışı ile Vatandaşların tüm taleplerini sorgulamadan kayıtsız şartsız yerine getirmektir SAĞLIK HİZMETİNDE KALİTE

25 UYGULAMA Aile Hekimi: Aile Hekimi: Hastaya yüzde yüz müşteri memnuniyeti ile yaklaşım sergileyecek vitrin TSM Hekimi: TSM Hekimi: müşteri memnuniyeti ön şartını unutmadan görevlerini yapmaya çalışan AMİR aynı zamanda yeşil kart büro çalışanı

26 BU UYGULAMA Ekip işi olan Sağlık hizmetini bireyselleştirmiştir Ekip işi olan Sağlık hizmetini bireyselleştirmiştir Altından kalkılamayacak iş yükü Altından kalkılamayacak iş yükü Aile Sağlığı Merkezlerinde bireysellik ve yalnızlaşma Aile Sağlığı Merkezlerinde bireysellik ve yalnızlaşma ASM ile TSM arasında yabancılaşma ASM ile TSM arasında yabancılaşma

27 BU UYGULAMA Acil servislerin durumu

28 HAK VE SORUMLULUK MESELESİ hastanın hiçbir sorumluluğu yokmuş gibi dile getirilen Hasta hakları o hale getirildi ki Hasta ile hekimi karşı karşıya getirdi hastanın hiçbir sorumluluğu yokmuş gibi dile getirilen Hasta hakları o hale getirildi ki Hasta ile hekimi karşı karşıya getirdi Sağlık çalışanlarının ise sadece görev ve sorumlulukları vurgulanırken, hakları yok sayılmakta, memnuniyetinden bahsedilmemektedir. Sağlık çalışanlarının ise sadece görev ve sorumlulukları vurgulanırken, hakları yok sayılmakta, memnuniyetinden bahsedilmemektedir.

29 SONUÇ Fiziki ve teknik şartlar uygun olmaması Fiziki ve teknik şartlar uygun olmaması Altından kalkılamayacak iş yükü: aylık çalışmalar ASM’de girilmesi gerekirken TSM’lerden ayrıca girilmesi istenmekte Altından kalkılamayacak iş yükü: aylık çalışmalar ASM’de girilmesi gerekirken TSM’lerden ayrıca girilmesi istenmekte Yetişmiş personel sorunu Yetişmiş personel sorunu hizmet kalitesinin düşmesi hizmet kalitesinin düşmesi

30 SONUÇ Yeşilkart sekreteryası çoğu TSM’de primer görev haline gelmiştir. Yeşilkart sekreteryası çoğu TSM’de primer görev haline gelmiştir. sorumlusu olan Kaymakamlık bünyesinde yürütülmelidir

31 SONUÇ ÇEVRE VE TOPLUM SAĞLIĞI ÇEVRE VE TOPLUM SAĞLIĞI Portör muayene ve denetimleri Çevre sağlığı denetimi neredeyse yok sigara denetimleri etkin SOKAK KÖPEKLERİNİ SAYIYORUZ Bağışıklama Bağışıklama Denetim !!! Denetim !!! Ciddiyetten uzak Şikayetler !!! Ciddiyetten uzak Şikayetler !!!

32 SONUÇ çalışanların mesleki onurlarını zedeleyici ceza mekanizmaları çalışanların mesleki onurlarını zedeleyici ceza mekanizmaları Haksız, keyfi şikayetlerde vatandaşa yaptırım olmaması Haksız, keyfi şikayetlerde vatandaşa yaptırım olmaması Mesleki onur ve saygınlığımızın yok edilmesi Mesleki onur ve saygınlığımızın yok edilmesi Maruz kaldığımız hakaretler, küfürler ve hak etmediğimiz davranışların yarattığı ruhsal travmalar Maruz kaldığımız hakaretler, küfürler ve hak etmediğimiz davranışların yarattığı ruhsal travmalar Artık sıradanlaşan şiddete maruz kalmalar Artık sıradanlaşan şiddete maruz kalmalar

33 SONUÇ DAVUL BİZDE ANCAK TOKMAK BAŞKASINDA DAVUL BİZDE ANCAK TOKMAK BAŞKASINDA ÜSTELİK TEK BİR TOKMAK YOK ÜSTELİK TEK BİR TOKMAK YOK

34 SONUÇ Uyulması gereken Mevzuat Uyulması gereken Mevzuat Müdürlük Müdürlük Kaymakamlık Kaymakamlık Diğer kurumlar Diğer kurumlar Vatandaşlar Vatandaşlarderken

35 YEDİ KOCALI HÜRMÜ Z


"16. Pratisyen Hekimlik Kongresi Aile Sağlığı ve Toplum Sağlığı Merkezlerinde Yaşadıklarımız TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZLERİ Dr. Sedat GÜLÜMSEK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları