Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Haziran 2011.  HIZLI ◦ Kararı duyurma ve uygulama ◦ Yetki ve sorumlulukların paylaşılması ◦ Alt sistemlerin iyileştirilmesi (bütçe, rapor, idari işler,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Haziran 2011.  HIZLI ◦ Kararı duyurma ve uygulama ◦ Yetki ve sorumlulukların paylaşılması ◦ Alt sistemlerin iyileştirilmesi (bütçe, rapor, idari işler,"— Sunum transkripti:

1 Haziran 2011

2  HIZLI ◦ Kararı duyurma ve uygulama ◦ Yetki ve sorumlulukların paylaşılması ◦ Alt sistemlerin iyileştirilmesi (bütçe, rapor, idari işler, ders saat belirleme vb. sistemlerin verimliliği) ◦ Yapılmış değerlendirmelerin geribildirim süreçleri  YAVAŞ ◦ Karar alma ve alınan kararda istikrar ◦ Uygulamaların sonuçlarını değerlendirme ◦ Yeni yol haritaları belirleme

3  Haftalık ders programı vb. idari süreçler için yeni ve verimli yazılımlar, sistemler araştırmak ve temin etmek,  Prosedür ve görev tanımlarının verimlilik analizi ve pratikleştirilmesi,  Sorumluluklar kadar yetkileri de dağıtmak, (“güç uygulamak” değil “gücü paylaşmak”) gücü, yetkisi olanın işi yapan olması  Yönetimde hücreselleşmek, küçülmek  Hata payı, anlayış ve esneklik  İletişim kanallarının verimliliği, kullanım kolaylığı ve erişimi

4  HIZLI ◦ Arşiv ve kaynaklara hızlı erişim, yaygınlaşma ◦ Teknoloji ◦ Dayanıklılık  YAVAŞ

5  Öğretmene destek ◦ Medya ve kaynak materyal arşivi için yeni ve verimli sistem kurulması, ◦ Bilgisayar kullanmak için sıra beklememek, ◦ İdari görev ve yönetsel görevlerin verimli planlanması, ◦ Her bölüme 1-2 asistan (stajyer) öğretmen  Teknoloji ◦ Çalışmayan yavaş bilgisayar yerine her sınıfa smartboard, ◦ Heryerde internet erişimi, ◦ Koridorlarda kiosk, pc vb. çözümlerle destekler, ◦ Renkli çıktı, iyi baskı, kitap vb. çoğaltma ve materyal erişiminde hızlı çözümler ◦ Okul dışından da tüm öğrenme materyali, ders notu vb. ihtiyaçlara çevrimiçi erişim (“e-öğrenme”den önce öğrenmelerin ortak bir alandan sınırsız paylaşımı)  Mekan ◦ Koridorların hastane koridoru değil öğrenme ortamı olarak yaşayabilmesi (duvarlara asma, boyama, yerleri kullanma vb.) ◦ Bazı alan ve beceriler için yerinde öğrenme (okul dışına çıkma)  Yemek (fast food? Slow food? Süre? Yaklaşım?)

6  HIZLI ◦ Yeniliklerin takibi, düzenlemesi ◦ Bilgi ve kaynakların güvenilirliği ◦ Bütünsellik ◦ Disiplinlerarası işbirliği ◦ Öğrenene uygunluk ◦ Yöntemlerin çeşitliliği, verimliliği, uygunluğu  YAVAŞ ◦ Beceri kazandırma ◦ İçselleşme ◦ Yaparak yaşayarak ◦ Öğrenmenin yaşam biçimi haline gelmesi ◦ Bireyin ihtiyaç ve hazırbulunuşluğuna uygun farklılaştırma

7  Bütünselliğin disiplinlerarası işbirliği ile desteklenmesi  Sanatın öğrenme için daha çok kullanımı  Öğrenenin ihtiyacı ve seviyesinden yola çıkmak  Bilgi mi bilgiye erişebilme ve doğru bilgiyi seçebilme becerisi mi? Hangi beceriler? ◦ Duyuşsal ◦ Bilişsel ◦ Kinestetik  Derslik değil “Atölye sınıflar”

8  HIZLI  YAVAŞ

9

10 Princeton Day School – Özel ilköğretim okulu

11

12

13 Life Sciences Secondary School – Devlet okulu (NY)

14

15  School Leadership and Complexity Theory, Keith Morrison, 2002, Biddles Ltd., İngiltere.


"Haziran 2011.  HIZLI ◦ Kararı duyurma ve uygulama ◦ Yetki ve sorumlulukların paylaşılması ◦ Alt sistemlerin iyileştirilmesi (bütçe, rapor, idari işler," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları