Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması."— Sunum transkripti:

1 PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması duyurulmasıdır diyebiliriz.

2 PROMOSYON HEDEFLERİ  Tüm çeşit,tür ve yapılan promosyonun hedef kitleleriyle birlikte promosyonun kendi ürünü için yeni müşteriler kazanmak.  Var olan müşterileri ödüllendirmek.  Zaman zaman satın alan müşterilerin daha sık satın almalarını sağlamak.

3 İNTERNETTE PROMOSYON  Promosyon konusunda,özellikle de internet dünyasında,ticaretle uğraşan kişilerin kendilerine bağlı olarak çok çeşitli kanalları vardır.Bu promosyon kanalları arasında web forumları,mailing listeleri,haber grupları ve dijital imzalı iletişim gibi aktiviteler de bulunmaktadır.

4 PROMOSYONDA İNDİRİMLER Promosyonda üç indirim şekli uygulanır.  Fonksiyonel indirim (örneğin nakit ödeme gibi)  Miktara bağlı olan indirim (fiyatlarda indirim veya ilave mal verilmesi gibi)  Zamana bağlı olan indirim (tanıtım,sezonluk veya sezon sonu indirimler gibi)

5 SATIŞ NOKTASI PROMOSYONU SATIŞ NOKTASI PROMOSYONU  Tüketicilerin alış veriş yaparken dikkatini çekmek için yapılan pazarlama iletişimi aktiviteleri olarak tanımlanır.  Kişisel satış ve reklamın dışında kalan çabalardır.  Tüketicileri satın almaya özendirmek ve aracıların işlevlerini daha etkin kılmak için yapılan her türlü çabadır.

6 SATIŞ TEŞVİK AMAÇLARI  Öteki pazarlama bileşenlerinin etkinliğini arttırmak,ilave katkılarda bulunmak  Reklam ve kişisel satış çabalarına destek olmak ve etkinliğini arttırmak  Satışları kısa dönem için veya hemen arttırmak  Müşteri ve/veya mağaza trafiğini arttırmak  Tüketici veya müşterinin marka veya mağaza bağlılığını korumak  Ürün yada diğer pazarlama bileşenlerinde yapılan yeniliği vurgulamak  Planlanmamış,anında güdülenmiş satın almaları arttırmak  Müşterilere veya tüketicilere bir değer aktarmak,vermek  Müşteriler,tüketiciler,kanal üyeleri,firma satış elemanları ve diğer gruplarda coşku sağlamak,onları motive etmek  Satış sıkıntısını geçici olarak gidermek  Bir süre için rekabeti karşılamak,gidermek  Tüketiciyi ürünü denemeye teşvik etmek

7 SATIŞ TEŞVİK TÜRLERİ  Tüketiciler yada son kullanıcı olarak işletmeler  Aracı kurumlar ve onların satış elemanları  İşletmenin satış elemanları

8 TÜKETİCİYE YÖNELİK PROMOSYON  Doğrudan tüketiciyi hedef alan promosyonlardır.  Bu tür promosyonlar üreticiler ve satıcılar tarafından organize edilen promosyonlardır.  Tüketiciye yönelik yapılan promosyonlarda kullanılan enstrümanlarda; 1.Fiyat ile ilgili olan promosyonlar 1.Fiyat ile ilgili olan promosyonlar 2.Fiyat ile ilgili olmayan promosyonlar olmak üzere ikiye ayrılır. 2.Fiyat ile ilgili olmayan promosyonlar olmak üzere ikiye ayrılır.

9 PERSONELE YÖNELİK PROMOSYON  Personele yönelik olarak yapılan promosyon aktivitelerinde hedef kitle ürünü satan/dağıtan şirketlerin kendi personelidir.  Burada yapılan promosyonda amaç eğitimler,seminerler,dönem toplantıları,ürün katalogları,personel yarışmaları,müsabakalar,ödüller ve primler vs. vasıtasıyla satıcıları daha yoğun piyasa çalışmaları yapmaları için özendirmektir.

10 SATICILARA YÖNELİK PROMOSYON  Satıcılara yönelik yapılan promosyon aktiviteleri üreticiler tarafından düzenlenen ve hedef kitlesi doğrudan satıcılara olan promosyonlardır.  Üretici bu promosyon aktivitesinde satıcıları kendi promosyon ürünlerine çekmeyi,satıcıları kendi promosyon ürünlerine motive etmeyi amaçlamaktadır.  Satıcılara yönelik olarak yapılan promosyon aktivitelerinde kısa vadeli tedbirler arasında örneğin satış ilanları,satıcıların vitrinleri ve reyonları için çeşitli teşhir ürünleri,satış ortaklığı(partner) aktiviteleri ve satış mektupları vb. yer almaktadır.

11 PROMOSYON İŞİ  Bir iş olarak promosyon zamanlanmış,edinilebilecek,ticari bir meşgaledir.  Promosyon işinin merkezinde bir ürünün veya bir markanın piyasaya sürülmesi,tanıtılması ve satışı için alınan tedbirler yer almaktadır. Genellikle promosyon faaliyetleri; Genellikle promosyon faaliyetleri;  Sales-Promotion(Satış Promosyonu)  Satış teşvik  Merchandising (Satın Almaya Yönlendirmek)  Sampling (Örnek Ürün Dağıtımı)  Ürün Marketing (Ürün-Pazarlama)  Street-Promotion (Sokak Promosyonu)  Moderation (Ürün Yönetimi, Ürün Geliştirme) vb. gibi sloganlarla bağdaştırılmaktadır.


"PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları