Sunuyu indir
1
MOTİVASYON
2
MOTİVASYON TÜRLERİ İÇSEL GÜDÜ VE DIŞSAL GÜDÜ BİRİNCİL GÜDÜ VE
İKİNCİL GÜDÜ DURUMLULUK GÜDÜSÜ VE SÜREKLİLİK GÜDÜSÜ
3
İÇSEL VE DIŞSAL MOTİVASYON
İçsel Motivasyon (İhtiyaçlar): Bireyin içinde var olan ihtiyaçlara yönelik tepkisidir. Dışsal Motivasyon (Pekiştirme): Bireyin dışından gelen etkileri içerir.
5
BİRİNCİL VE İKİNCİL MOTİVASYON
Birincil(Temel) Güdü: Hayati ihtiyaçlardan kaynaklanan fizyolojik dürtülerdir. İkincil Güdü:Çevrenin kültürel ve toplumsal etkenleriyle edinilen güdülerdir. Öğrenilmiş güdü de denmektedir.
6
DURUMLULUK VE SÜREKLİLİK GÜDÜSÜ
Durumluluk Güdüsü: Belli bir durumun etkisi ile ortaya çıkar ve geçicidir. Süreklilik Güdüsü:Kalıcıdır ve herhangi bir durumdan değil istek, merak, ilgi sonucu ortaya çıkar.
7
GÜDÜLENME İLE İLGİLİ YAKLAŞIMLAR
1)DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM 2)BİLİŞSEL YAKLAŞIM 3)SOSYAL ÖĞRENME YAKLAŞIMI
8
ABRAHAM MASLOW / 1970
10
ABD’li psikolog Abraham Maslow tarafından ihtiyaç hiyerarşisi teorisi olarak bilinen teorisini ‘A Theory of Human Motivation’ kitabında açıklamıştır. 1943
13
ALDERFER ERG TEOREMİ E xistence Var olma R elatedness İlişkili olma
G rowth Gelişme 1940
14
ALDERFER ERG TEORİSİ MASLOW TEORİSİ
İhtiyaçların doyumu açısından basamak sırası önemli İhtiyaçları beş kategoride incelemiş ALDERFER ERG TEORİSİ Tüm ihtiyaçlar bireyde değişik yoğunlukta bulunabilir. İhtiyaçları üç kategoride incelemiş
16
David McCLELLAND 1917 / 1998
17
David McCLELLAND’ın teorisi The Achieving Society adlı kitabında açıklamıştır.
1961
18
BAŞARI
19
GÜÇ
20
YAKINLIK İLİŞKİSİ
21
Gereksinim Kuramları Süreç Kuramları
22
SÜREÇ KURAMLARI BEKLENTİ KURAMLARI
ADAMS’IN ÖDÜL ADALET VE EŞİTLİK KURAMI LOCKE’UN AMAÇ SAPTAMA KURAMI KOŞULLANMA KURAMLARI
23
KİŞİSEL ETKENLER
24
Uyarılma ve Kaygı
25
İ H T İ Y A Ç L A R
26
İNANÇLAR
27
AMAÇLAR
28
EĞİTİMDE MOTİVASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
29
ÖĞRETMEN NİTELİĞİ İKLİM DEĞİŞKENLERİ ÖĞRETİM DEĞİŞKENLİĞİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.