Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanInce Inanc Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Hakan Ateş CEO 04 Mayıs 2009
2
2002-2007 Dönemini Belirleyen Faktörler Globalizasyon Çin ve Çevresi ile Doğu Avrupa’nın Entegrasyonu (ucuz ve kaliteli işgücüne ulaşım, verimlilik artışı) ABD’de Tüketim, Asya’da Üretim, Diğerlerinden Asya’ya Aramal, Makin/Teknoloji ve Hammadde/Enerji Transferi Bol ve Ucuz Borçlanma İmkanları ABD’de %1’e, Euro bölgesinde %2’ye Kadar Düşen Faiz Seküritizasyon ve Türev Enstrümanlarla Bilanço Dışında Büyüme Denetim Sorunu (Karmaşık Türev Enstrümanlar) ve Risk İştahında Aşırıya Kaçış Yatırım Bankalarındaki Yüksek Kaldıraca Göz Yumulması Ticari Bankaların Yatırım Bankası gibi davranmaları Rating Şirketlerinin Hataları (Kaliteli bir CDO ile ABD Devlet Tahvilinin ratingi aynı = AAA) CDS (Sigorta) Mekanizmasına Dayanan Aşırı Güven Ortamı Greenspan Put (ekonomi resesyona girdiğinde FED’in faiz indirerek destek vermesi)
3
Bu Ortamda Ortaya Çıkan Sonuçlar Dünyanın Her Tarafında (Reel ve Finansal) Yatırımlar Hızla Yükseldi Global Ekonomi Hızla 35 trilyon $’dan 55 trilyon $’a Büyüdü Risklerde Hızlı Artış Riskli İpotek Kredileri (subprime mortgage) Hisse ve Bono İhracı Çöp Tahviller ve Kaldıraçlı Krediler Hedge Fonlar ve Private Equity Yatırımları Güven Kaybı ve Likidite Krizi Borçlanmayı Sağlayan Bankalar Çok Büyük Zararlar Yazdılar Dünyanın Her Yerinde Senkronize Çöküş
4
Yeni Bir Döneme Girildi Borçlanma İmkanları Eskisi Gibi Kolay Olmayacak Yatırım Bankacılığından Ticari Bankacılığa, Global Bankacılık’tan Bölgesel Bankacılığa, Finansal Süpermarket Anlayışından Niş Sektörlere Finansal Sistemlerde ve Reel Sektörde Konsolidasyon Yeniden Yapılanma (Satın alma ve Birleşmeler, Chapter 11 – İflas Kanunu, Varlık Satışı,...) Globalizasyon’da Geri Dönüş Olacak, Korumacılık Artacak Çin’in Dolar’dan Kaçmaya Çalışması ABD Tüketicisinin Yerine Lokal Tüketicilerin Geçmesi Teşvikler Karşılığında Yerel Üretim İstekleri Buy-American, Fransa’da oto üretme zorunluluğu, Satın Almalara Engel Ağır Regülasyon Kaldıraç, likidite, sermaye limitleri Hedge fonların, offshore araçların denetimleri, Teşvikler (ücret/bonus) Risk İştahında Azalış Risklerin Yeniden Fiyatlanması (Derecelendirilmesi) Uzun Süreli Düşük Ekonomik Büyüme 2011’e kadar L şeklinde
5
Global Resesyon Süreci Türkiye Ekonomisini de Küçülttü 2008’de Ekonomi % 1 Büyüyebildi ama 2009’da Küçülecek Sanayi Üretimi Çift Hanelerde Düşüyor Hem İhracat, Hem Tüketim Hem de Yatırım Harcamaları Geriliyor
6
Ama Her Zamanki Korku Gerçekleşmedi Çünkü... Bankalar Daha Güçlü ve Dikkatliydiler Bütçe Politikası Disiplinli ve Gelirler Yüksekti Uzun Vadeli, Esnek Borçlanma ile Yatırım Yapıldı
7
Sektörde Sermaye Yapısı Hala Güçlü Risklere karşın sermayenin güçlü olması Türk bankalarıyla ilgili endişeleri azaltıyor.
8
Reel Ekonomiye Kaynak Aktarmaya Devam... Kredilerin aktifteki payı %50’ye ulaştı, reel sektöre verilen krediler 2001 yılından bugüne 10 kat arttı.
9
Şube ve Personel Sayıları Artıyor Ekonomik kriz şube ve personel sayısı artışını yavaşlatmadı… fakat görüntü 2009’da farklılaşabilir...
10
Verimlilik Belirgin Şekilde Artıyor Personel ve Şube Verimliliği hem aktif hem de pasif tarafta artıyor. 2009 Yılında da sektörde bu trend artarak devam edecek.
11
Ama Aktif Kalitesine Dikkat !!! Tüm olumlu göstergelere rağmen provizyonlardaki büyük artış nedeniyle karlılık 2007’ye göre geriliyor
12
2009 Beklentileri Türk Bankacılık Sistemi Diğer Ülkelere Göre Daha Güçlü Konumda. Kriz Sonrası Duraklayan Aktif Büyümesi Yılın İkinci Yarısında Yeniden Hızlanabilir Büyüme Yeniden Hızlandığında Mevduat Fonlaması Güçlü Bankalar Ön Plana Çıkacak Aktif Kalitesi Karlılığı Belirleyen Önemli Bir Faktör Olacak Likidite Önemini Koruyacak ve Likidite Yönetiminde Bono/Tahvil Portföyleri Önemli Rol Oynayacak Kriz Sonrası Artan Risk Primleri Daralabilir, Hedeflere Ulaşmada Hacimler Daha Belirleyici Olacak Bilançolar Daha Ziyade TL Tarafta Büyüyecek; Aktif Kalitesindeki Bozulmaya Önlem Olarak Risklerin Dağıtılmasına Önem Verilecek Uzun vadeli ve Döviz Kredilerde Daha Seçici Olunacak Maliyet Yönetimi ve Verimlilik Artışı Karlılığın Önemli Belirleyicileri Olacak
13
Deniz’in Evrimi 1997 -2004 Finansal Hizmetler Grubu’na dönüşüm dönemi
14
Deniz’in Evrimi 1997 -2004 Perakende Bankacılığa dönüşüm dönemi başladı 1997-2004 TOPTAN BANKACILIK ANLAYIŞI Müşteriye uyarlanmış ürün Pazarlama odaklı şube yapısı Marmara ağırlıklı, sınırlı şube ağı Pozisyon alma ağırlıklı hazine işlemleri Ürün odaklılık 2004-2009 PERAKENDE BANKACILIK ANLAYIŞI Standart ve Hazır ürünü kişiselleştiren sunum şekli Satış ve ölçek ekonomisine odaklı şube yapısı Ulusal ve uluslararası yaygın yapılanma Reel bankacılık dönemine geçiş Alternatif dağıtım kanallarına geçiş Müşteri odaklılık / Çapraz satış
15
Deniz’in Evrimi 2003-2008 Dolu dolu geçen 5 yılın özeti 400 320 262 236 199 170 2008 2007 2006 2005 2004 2003 Şube Sayıları X 2,4
16
Yaygın Şube Ağı Finansal süpermarket
17
Teknolojide de iddialıyız... 300 BT Çalışanı ile Son Teknoloji Ürünler ve Hizmetler Şube İçi AçıkDeniz Duvarı Ekspres Gişe Mobil Deniz
18
Deniz’in Evrimi 2003-2008 Dolu dolu geçen 5 yılın özeti Denizci Sayısı 8,255 3,882 2008 2003 X 2 Kaptan Sayısı 275 2008 2003 X 3 724
19
Deniz’in Evrimi 2003-2008 Dolu dolu geçen 5 yılın özeti Kredi (Milyon TL) 17,235 2.148 20082003 Mevduat (Milyon TL) 11,834 20082003 4,016 X 3 X 8 Aktif (Milyon TL) 24,222 6,353 20082003 X 4 Kar (Milyon TL) 342 123 20082003 X 3
20
En Büyük 10 Banka (Aktif Büyüklüğü, 2008)
21
En Büyük 10 Özel Banka (Aktif Büyüklüğü, 2008)
22
DenizBank’ın Vizyon ve Stratejisi Vizyon Finansal süpermarket anlayışı içinde sürdürülebilir ve kârlı büyümeyi sağlayarak Türkiye’deki ilk beş banka arasında yer almak ve uluslararası finansal ortamın bölgemizdeki ortağı olmaktır. Strateji Müşteri odaklılık (segmentasyon) anlayışı içinde niş pazarlarda etkin olmak. Bir portal anlayışı içinde müşterilere tüm finansal ürünleri her türlü dağıtım kanalı vasıtasıyla sunmak. Disiplinli kredi kültüründen ve Risk Yönetimi prensiplerinden asla taviz vermemek. Verimlilik ve üretkenliğe önem vererek maliyetleri daima kontrol altında tutmak. Fırsatçı büyümeye açık bir yaklaşım benimsemek ve karlılığı artıracak durumlar yaratmak(satınalma ve birleşme fırsatlarını değerlendirken bu dönüşümü, birleşmeyi gerçekleştirebilecek elastikiyete ve güce sahip olmak).
23
Yeni İletişim Dili Daha “tanınan” ve daha “beğenilen marka” olmak
24
Teşekkürler...
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.