Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Müşteri Temsilcisi Nedir?
Alıcı ile satıcı arasında bağı kuran, Her ikisini de iyi tanıyan, Tarafsız bilgi akışını sağlayan , Aldığı işi yaptıran, Tüm üretim boyunca en ince ayrıntılarına kadar takip eden kişidir.
2
Müşteri Temsilcisi Nasıl olmalıdır?
Teknik Olarak: Konusunda eğitimli, YANİ: Pazarı tanıyan, Üretimi bilen, Malzemeyi tanıyan, Araştırmacı olmalıdır Kişilik Olarak: Yaptığı işi seven, Karşısındakine güven veren, Empatisi Yüksek, Dinlemeyi bilen, Okumayı bilen, Takipçi, Kollektif çalışmayı bilen,planlamacı,
3
Müşteri Tipleri Kişilik olarak: Kararlı, Hevesli, Bilgili, Eleştirmen,
Agresiv, Meraklı, Acemi, Çıkarcı,…. Firma olarak: Mağazalar, Kataloglar, Butikler, Markalar, Toptancılar,..
4
Şikayet Durumunda yapılması gerekenler:
Dinlemek, Empati göstermek, Sükuneti korumak, Kızgınlığı anlamak, Tartışmak, Nedenini araştırmak, Hemen sonuca varmak, Müşteriye hak vermek, Birlikte doğru teşhis, Özür dilemek, Güven vermek,
5
Müşteri Şikayetleri Durumunda kaçınılması gerekenler:
Karşı hata bulma, Kinayeli konuşma, Umursamazlık, Teknik lisan, Suçlama, Aşağılayıcı ifadeler, Aptal yerine koyma, Klişe laflar Hakaret, Argo tanımlamalar, Şaka, Bilgisizlik,
6
Problem anında yapılmaması gerekenler:
Müşterinin suçlamalarına karşı savunma veya saldırı moduna geçmek, Kızgınlığa kızgınlıkla veya alay ederek cevap vermek, Kendi görüşünüze kitlenerek karşı tarafın görüşünü tamamen yanlış saymak.
7
Firmanızın ve kendinizin sınırlarını iyi belirleyin
Net ve dürüst olun, Nazik ifadeler kullanın, Alternatifler sunun, Mantıklı açıklamalar yapın, Savunmacı olmayın Sıkıcı ve otoriter cevap vermeyin. Problem çözücü olun, Geri çekilmeyin.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.