Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu
BlueGate ISDN-PRI FCT Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu
2
BlueGate ISDN-PRI FCT’nin fiziksel özellikleri
Montaj Tipi : 19” endüstriyel kabin içerisine Ebatlar (mm) : 482 x 133 x 360 (3U, 19” rack-mount) Ağırlık (kg) : 10 Anten Sayısı : 32 Anten Tipi : SMA, indoor, mıknatıs tabanlı, kazançsız Sıcaklık Toleransı : 5ºC-40ºC Bağıl Toleransı : %10-%80 (30ºC) Güç Kaynağı : 230V (±%10) GSM Ağları : Mhz. GSM Modülleri : 32 adet Cinterion MC55i GSM Servisleri : CLIP, CLIR ISDN-PRI Bağlantı : Euro ISDN, ETSI, DSS1, 2Mbps, E1 Portlar : 1xUSB, 1xLAN, 4xE1
3
BlueGate ISDN-PRI FCT’nin özelliklerine genel bakış
Standart Özellikler: Turkcell Mobil Santral Entegrasyonu * Şebeke Değiştirmişi Sinyalden Algılama * XML Desteği * 1GSM:2SİM Tarife Denetçisi (3 yön derinlikli) * Ücretsiz Global Dahili Abone * Güvenli Hücre Seçimi Akıllı Geri Arama Her Çağrıda Anons Dinletme * Akılı SİM Seçimi CLIP/CLIR Cevapsız Çağrıda Kişiye Özel Kısa Mesaj * Gelen Kısa Mesajları E-postaya Gönderme Hizmet Kalitesi Kontrolü * Akıllı Çağrı Başlatma Akıllı Çağrı Sonlandırma Santrale Dışarıdan Erişim 4 adet E1 ile Çoklu Şebeke Bağlantısı * Ücretlendirme Bilgisi Üretimi * B-Kanalına SİM Atama Out-band DTMF Gönderimi * Çağrı ve Sistem Log’larını Gönderme ve Depolama * Çalışırken Kart Söküp Takabilme Yönetim ve İzleme Çağrı Detay Kayıtları Seçimlik Eklentiler: VOIP (SIP veya H323) Kısa Mesaj Sunucusu CDR Raporlama Programı Anten Birleştirici Dış Ortam Antenleri GSM Tekrarlayıcı * işaretli özelikler sadece BlueGate tarafından desteklenir.
4
Turkcell Mobil Santral
BlueGate ISDN-PRI FCT Turkcell Mobil Santral Entegrasyonu GSM xxxx Turkcell Mobil Santral İyi günler, dahili numarayı tuşlayın... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # M GSM DHL: 2001 GSM Dahili Telefonlara 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # M GSM DHL: 2002 Sabit Dahili Telefonlara SİM-1 SİM-2 SİM-3 SİM-4 Mobil Santral 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # Line-1 Line-2 Line-3 Line-4 ISDN-PRI Turkcell’in Mobil Santral hizmetinden yararlanırken, otomatik çağrı yanıtlama anonsundan şirket merkezindeki sabit dahili telefonların (S.DHL) tuşlanması halinde bile çağrı ilgili sabit dahili telefona gönderilir. GSM dahili aboneler kendilerine gelen çağrıları birbirleri arasında veya şirketteki sabit dahili abonelere aktarabilirler. Dahili Hat PBX S.DHL: 8001 OPERATÖR
5
BlueGate ISDN-PRI FCT şebeke değişimini algılama özelliği ABONE
TAŞINDI ABONE BURADA GSM-1 GSM-2 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # M 053x’li GSM-2’ye taşınmış abone 053x 05x SİM-1 SİM-2 SİM-3 SİM-4 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # ISDN-PRI Dahili Hat PBX
6
BlueGate ISDN-PRI FCT’de XML desteği
BlueGate CRM’e sorar: 2012 053x’i arıyor. Kaç dakika görüşebilir? 053x’i hangi SİM’den arasın?
7
BlueGate ISDN-PRI FCT’de 1GSM:2SİM özelliği
ASIL SİM’in KOTA’sı dolunca otomatik olarak YEDEK SİM devreye girer. YEDEK SİM’in KOTA’sı dolunca otomatik olarak ASIL SİM devreye girer. ASIL SİM-1 ASIL SİM-2 ASIL SİM-3 ASIL SİM-32 …… YEDEK SİM-1 YEDEK SİM-2 YEDEK SİM-3 YEDEK SİM-32 Eşzamanlı GSM çağrı sayısı 30’dur. Cihaza azami 64 adet SİM kartı takılabilir. 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # ISDN-PRI Dahili Hat PBX
8
BlueGate ISDN-PRI FCT’de Tarife Denetçisi özelliği
Hattın fatura kesim tarihi, asgari kullanımda düşecek kontör miktarı arama yönüne göre kontör atış periyodu, arama yönüne göre aylık azami kullanım süresi, aylık azami kullanım süresi dolarsa ne olacağı (yedek hattı devreye al veya bir sonraki fatura döneminin başlangıç tarihine kadar giden yönde kullanılmasın) gibi ayarların yapılmasına imkan verir. BlueGate PRI FCT cihazı, giden çağrıları çevirilen numaraya göre analiz eder. Bu analiz neticesine göre hangi SİM kartını kullanması gerektiğini belirler. Bunu yaparken hangi SİM kartının hangi tarifeye ait olduğunu, bir ay içerisinde ne kadar süre görüşme yapıldığını ve yapılması gerektiğini sorgular. Bu kriterlere göre kullanacağı SİM kartını otomatik olarak seçer. Böylece tüm paket ziyanı veya aşımı olmaz, ay sonunda faturalar dengeli gelir. Her hattın her istikamette ayda en fazla kaç dakika görüşülebileceği, bu süre dolduğunda yedek hatta geçilip geçilmeyeceği veya hattı kotası dolan istikamette aramalara kapatılıp kapatılmayacağı tanımlanır. Her hattın ayrı fatura tahakkuk tarihi, her istikamet için kontör düşürme periyodu tanımlanabilmektedir.
9
BlueGate ISDN-PRI FCT’de Global Dahili Abone özelliği ile
masanızdaki dahili telefonunuzu cebinizde taşıyın. GSM Masa telefonunuzu (0216x’i) çeviriyor. PSTN 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # M 0216x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # 0212x ISDN-PRI Dahili Hat 0216x PBX 0212x İngilizce “Mobility Extension” veya “Global Mobile Extension” olarak anılan bu özellik rakip ürünlerde olduğu gibi seçimlik değildir. Global Dahili Abone özelliği BlueGate PRI FCT’de standarttır, ücretsizdir. Bu özellikten istediğiniz çalışanlar veya tüm santral kullanıcıları yararlanabilir. Bu özellik sayesinde işletmedeki masa üstü telefonlara gelen çağrıların paralel olarak mobil telefonlarda da çalması sağlanır. Kullanıcı ofis dışında olduğu zamanlarda bile masa telefonuna gelen çağrıları mobil telefonundan yanıtlayabilir, çağrıyı bekletebilir veya başka bir mobil yada sabit telefona aktarabilir. Çalışanlarının çoğu gezgin olduğu için kendi kampus alanında kapsama alanı oluşturmak mecburiyetindeki işletmeler (üniversite, fabrika, hastane vs.) pahalı DECT yatırımı yapmak yerine, BlueGate PRI FCT ile GSM kapsamından yararlanabilir. Böylece işletmenin DECT sistemi için yatırımı geri kazanma süresini beklemesine gerek kalmaz ve kullanıcılar hem mobil dahili (DECT) hem de kişisel cep telefonlarını taşımak zorunda kalmaz. Çalışanlar kendi kişisel mobil telefonlarını bildirmeden ofislerine gelen çağrıları telefonlarından yanıtlarlar. Genellikle FCT ile personelin arasındaki GSM aramaları için MVPN hatları kullanılır. “Global Dahili Abone” ile telefon giderleri düşer. Erişilebilirlik kolaylaşır, verim artar. Masa telefonunuz ve cep telefonunuz aynı anda çalıyor.
10
Akıllı Geri Arama ile en son arayana geri dönersiniz, operatöre değil.
Santralden aranan GSM numarası ile görüşülüp görüşülmediği cihaz belleğinde tutulur. Görüşme olmamış ve GSM numarası geri aramışsa, geri gelen çağrı aramayı başlatan dahilide sonlanır. Cevapsız çağrıyı geri arıyor. Gelen çağrıyı cevaplamıyor. Cevapsız çağrıya geri dönen, operatöre değil, doğru kişiye gider. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # M GSM-1 053x BlueGate PRI FCT 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # Line-1 Line-2 Line-3 Line-4 ISDN-PRI Cevapsız çağrıya geri dönen, operatöre değil, doğru kişiye… GSM’e doğru çağrı yapıldığında, aranılan kişi cep telefonunu yanıtlayamadıysa, cep telefonunun cevapsız çağrılar bölümünde görünen, işletmeye ait GSM numarasını geri aradığında geri arama, ilk çağrıyı başlatan dahili aboneye geri döner. Santral operatörüne düşmez. Cevapsız çağrılara geri dönen GSM aboneleri, çağrıyı başlatan dahili aboneye geri döner. Dahili Hat PBX X:2011 OPERATÖR
11
Akıllı SİM Seçimi ile çağrıyı en ucuz yoldan yapın.
Aranan numaraya, hatların kullanım sürelerine, çağrıyı başlatan dahili aboneye göre en ucuz arama için kullanabileceği SİM kartını otomatik olarak seçer. Her dış aramada hangi SİM kartı daha ucuza görüştürüyorsa onu otomatik seçer. İşletmedeki dahili telefondan başlatılan bir dış aramada, çevrilen numaraya göre, çağrıyı en ekonomik yoldan yapabilmek için, en uygun tarifeli GSM hattının otomatik olarak seçilmesi özelliğidir. Bunu yaparken çevirilen numara, görüşmenin yapıldığı tarih, GSM hatlarının kullanım süreleri ve çağrıyı başlatan dahili abonenin kim olduğu gibi bilgileri LCR (Least Cost Routing) algoritmalarından geçirir.
12
BlueGate ISDN-PRI FCT CLIP ile arayının numarısını görün.
CLIP sayesinde gelen çağrıda; arayanın numarası, dahili telefonda görünür. CLIP Birçok işletmede (örneğin bankaların çağrı merkezlerinde) arayanın işletmeden hizmet alabilmesi için, kimlik bilgilerinin doğrulanması amacıyla, cep telefonu numarasının telefonu yanıtlayan operatörün ekranın görünmesi veya bilgi sistemlerindeki çağrı kayıtlarına girmesi gerekmektedir. BlueGate FCT‘i, arayanın numarasını santrale iletebilir yani CLIP özelliklidir. CLIP sayesinde gelen çağrıda; arayanın numarası, dahili telefonda görünür. CLIR Kullanıcı isterse, özel bir kod tuşlayarak, BlueGate FCT’den çıkan aramalarda numarasını gizler. Özel kod tuşlandığında, BlueGate FCT, SİM kartının numarasının karşı tarafta görünmesini engeller. Giden çağrıda; kullanıcı isterse, karşı tarafta görünen numarayı gizleyebilir.
13
BlueGate ISDN-PRI FCT CLIR ile numaranızı gizleyin.
Kullanıcı isterse, özel bir kod tuşlayarak, BlueGate FCT’den çıkan aramalarda numarasını gizler. Özel kod tuşlandığında, BlueGate FCT, SİM kartının numarasının karşı tarafta görünmesini engeller. Giden çağrıda; kullanıcı isterse, karşı tarafta görünen numarayı gizleyebilir. Giden çağrıda; kullanıcı isterse, karşı tarafta görünen numarayı gizleyebilir.
14
BlueGate ISDN-PRI FCT Cevapsız çağrıda SMS gönderir.
SMS MESAJI Merhaba, sizi Telista’dan aradık. Lütfen bizi geri arayın. Tel CEVAPSIZ ARAMADA SMS GÖNDERİYOR Giden çağrılarda mobil abone, cep telefonunu yanıtlamazsa, BlueGate FCT otomatik olarak jenerik bir kısa metnini SMS olarak gönderiyor. Böylece, aradığınız kişiler sizi yanıtlayamasa da size geri dönebilecekleri irtibat bilgilerinizi kaybetmeyecekler. Giden çağrılarda mobil abone, cep telefonunu yanıtlamazsa, BlueGate FCT otomatik olarak jenerik bir kısa metnini SMS olarak gönderiyor.
15
BlueGate ISDN-PRI FCT Gelen SMS’i e-postaya gönderir.
KISA MESAJ GÖNDER Merhaba, kampanyanıza katılmak istiyorum.” FCT’ye gelen kısa mesajlar e-posta ile kullanıcılara gönderilir. BlueGate FCT’deki hatlara gelen kısa mesajlar kullanıcıların bilgisayarlarına e-posta ile gönderilir. Böylece aradığınız kişilerden gelen kısa mesajlar kayıp olmaz. İlgili kişiye e-posta olarak iletilir. BlueGate FCT’deki hatlara gelen kısa mesajlar kullanıcıların bilgisayarlarına e-posta ile gönderilir.
16
x BlueGate ISDN-PRI FCT otomatik hizmet kalitesi kontrolü
Sinyal seviyesi düşerse, Admin’e kısa mesaj gönderiyor. x sysLOG’taki Alarmlar, e-posta olarak Admin’e gönderilir. BlueGate FCT’nin bulunduğu yerde GSM sinyal seviyesi, kaliteli görüşme yapmaya elverişsiz hale gelirse, cihaz otomatik olarak ALARM mesajı (SMS ve E-POSTA olarak) gönderir. BlueGate FCT’nin bulunduğu yerde GSM sinyal seviyesi, kaliteli görüşme yapmaya elverişsiz hale gelirse, cihaz otomatik olarak ALARM mesajı (SMS ve E-POSTA olarak) gönderir. Böylece, işletmenin görüşme kalitesinin düşmesi nedeniyle doğabilecek şikayetlerin önüne geçilir. Zamanında tedbir alınır.
17
BlueGate ISDN-PRI FCT Akıllı Çağrı Başlatma
İşletmedeki departmanlara veya kişilere, çıkış yapılacak SİM kartları tahsis edilir. Çağrının başlatıldığı dahili telefonun hangi departmana ait olduğunun kontrolü yapılır ve departmana atanmış SİM kartından çıkış yapılır. Böylece aynı işletmede farklı departmanların bütçeleri ayrı tutulabilir. Bu özellik GSM Çağrı Merkezi hizmeti ile birlikte kullanıldığında aynı işletmede farklı departmanlara veya kişilere ait farklı GSM numarası görünmesi sağlanır. İşletmedeki farklı kişi/departmanlar kendi bütçelerini ayrı tutabilirler. Dış aramalarda farklı GSM numaralarının görünmesi sağlanır.
18
BlueGate ISDN-PRI FCT Akıllı Çağrı Sonlandırma
İşletmedeki departmanlara veya kişilere, çıkış yapılacak SİM kartları tahsis edilir. Çağrının başlatıldığı dahili telefonun hangi departmana ait olduğunun kontrolü yapılır ve departmana atanmış SİM kartından çıkış yapılır. Böylece aynı işletmede farklı departmanların bütçeleri ayrı tutulabilir. Bu özellik GSM Çağrı Merkezi hizmeti ile birlikte kullanıldığında aynı işletmede farklı departmanlara veya kişilere ait farklı GSM numarası görünmesi sağlanır. Gelen çağrılar ilgili departmanda/kişide sonlanır. İşletmeye arayanın doğru kişiye daha hızlı ulaşması sağlanır.
19
BlueGate ISDN-PRI FCT Santrale dışarıdan DISA ile erişim
İşletmedeki mobil çalışanların, MVPN hatlı cep telefonlarından işletmenin santraline erişip, işletmedeki santral üzerinden dahili yada dış arama yapabilmelerine imkanı tanır. Bu hizmetten yararlanabilenlerinin MVPN hat numaraları BlueGate FCT’nin belleğine kayıt edilir. Yetkili çalışanlar, BlueGate FCT’deki MVPN hattını aradıklarında santralden dahili çevir tonu duyarlar ve diledikleri bir dahili/harici numarayı arayabilirler. Mobilken de şirket üzerinden arama yapmaya imkan verir. Görüşme santral kayıtlarında yer alır. FCT’nin paketlerinden yararlanılır.
20
BlueGate ISDN-PRI FCT Santrale CALLBACK ile erişim
İşletmedeki mobil çalışanların, kendilerine ait kişisel hatlı cep telefonlarından işletmenin santraline erişip, işletmedeki santral üzerinden dahili yada dış arama yapabilmelerine imkanı tanır. Bu hizmetten yararlanabilenlerinin kişisel hat numaraları BlueGate FCT’nin belleğine kayıt edilir. Yetkili çalışanlar, BlueGate FCT’deki hatlardan birini aradıklarında, BlueGate FCT çağrıyı sonlandırır ve derhal kişiyi otomatik geri arar. Cep telefonuna BlueGate FCT’den gelen çağrı cevaplandığında santralden dahili çevir tonu duyarlar ve diledikleri bir dahili/harici numarayı arayabilirler. Mobilken de şirket üzerinden arama yapmaya imkan verir. Görüşme santral kayıtlarında yer alır. FCT’nin paketlerinden yararlanılır.
21
BlueGate ISDN-PRI FCT her çağrıda anons dinletme
GİDEN ÇAĞRIDA OTOMATİK ANONS Merhaba sizi XYZ’den arıyoruz. Bu görüşme güvenliğiniz için kayıt edilmektedir. GİDEN ÇAĞRIDA OTOMATİK ANONS Merhaba, XYZ’i aradığınız için teşekkür ederiz. Kampanyamızı kaçırmayın. Gelen ve/veya giden her çağrıda, önceden kayıt edilmiş anonslar dinletebiliyor. Örneğin bir çağrı merkezinden başlatılan dış aramalarda, çağrı kurulduğu anda “Merhaba sizi XYZ’den arıyoruz. Bu görüşme güvenliğiniz için kayıt edilmektedir” gibi bir anons dinletilebilir. Böylece bankada görevli operatörün zamanı ve enerjisi boşa sarf edilmez. Üstelik bu uyarıyı yasal olarak yapmak zorunda olduklarından, görüşmeleri kayıt eden işletmelerin böyle bir uyarı anonsu otomasyonu için santrallerine ilave yatırım yapmasına gerek kalmaz. WAV formatındaki anonslar cihaza yüklenir. Gelen çağrılarda anonsla karşılanan kişi doğru yeri aradığından emin olur. Giden çağrılarda reklam, duyuru vb. otomatik olarak dinletilir.
22
BlueGate ISDN-PRI FCT çoklu şebeke bağlantısı
Sabit telekom operatörüyle işletme arasındaki bağlantı türü ISDN-PRI ise BlueGate PRI FCT için santralde ilave bir ISDN-PRI portu bulunmasına gerek yoktur. Cihaz, PSTN ile PBX arasında yerleştirilir. Cihaz PSTN’den gelen ve PSTN’e giden çağrılara müdahalede bulunmaz. Sadece GSM yönündeki çağrıları FCT’den çıkması sağlanır. PBX’te herhangi bir yatırım gerekmez. Cihaz üzerinde 4 adet E1 portu bulunur. Bu portlar birden fazla şebekeye eşzamanlı bağlantı imkanı sunar. Örneğin; Cihazdaki E1 portlarından biri işletmedeki santrale diğeri PSTN'e (Türk Telekom) bağlanır; santralde sadece dijital FCT için yatırım yapmak gerekmez. Diğer portlarından birine de örneğin yine E1 arabağlaşımlı bir VOIP cihazı bağlanabilir. Türk Telekom ile ISDN-PRI bağlantısı olan işletmeler, BlueGate PRI FCT için ilave yatırım yapmadan, hemen kullanmaya başlarlar.
23
BlueGate ISDN-PRI FCT Ücretlendirme Bilgisi Üretimi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # M GSM-1 053x SİM-1 SİM-2 SİM-3 SİM-4 Çağrı kurulduğundan İtibaren 6 sn.de bir AOC mesajları gönderiyor. 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # ISDN-PRI Dahili Hat CDR PBX X:2011 FATURALAMA PROGRAMI Görüşmeleri ücretlendiren işletmelerde (otel, yurt, misafirhane, kamu kurumu vb.), dahili abonenin başlattığı aramanın %100 doğru ücretlenebilmesi için, çağrı kurulduğu andan itibaren santrale AOC (Advice Of Charge) bilgilerini gönderir. Aranan taraf henüz çalıyorken, çağrı kurulmamışken, ücretlendirme başlamaz. Görüşme, aranan taraf çalmaya başladıktan sonra değil, çağrının kurulup görüşmenin başlamasından itibaren faturalanır. Müşterilerinin (veya çalışanlarının) telefon görüşmelerini ücretlendiren işletmelerde doğru faturalandırma için kaçınılmazdır. Tüm ücretlendirme yazılımlarıyla (Fidelio, Sispar, Odeon vs. gibi) %100 uyumlu ücretlendirme imkanı sunar. Arama yönüne göre darbe periyodu ayarlanabilir. Tüm ücretlendirme yazılımlarıyla (Fidelio, Sispar, Odeon vs. gibi) %100 uyumlu ücretlendirme imkanı sunar. Arama yönüne göre darbe periyodu ayarlanabilir.
24
BlueGate ISDN-PRI FCT B-Kanalına Statik SIM Atama
Cihazdaki SİM kartına karşılık, santral bağlantısındaki E1’de bir B-kanalını statik olarak birebir eşleştirme imkanıdır. Böylece giden çağrıların hangi SİM kartından çıkacağına veya gelen çağrıların santralde hangi DID'de sonlanacağına santral karar verebilir. Cihazdaki SİM kartına karşılık, santral bağlantısındaki E1’de bir B-kanalını statik olarak birebir eşleştirme imkanıdır. Böylece giden çağrıların hangi SİM kartından çıkacağına veya gelen çağrıların santralde hangi DID'de sonlanacağına santral karar verebilir. Cihazdaki her bir GSM hattı santralde bir harici porta karşılık gelir.
25
GSM’e Gönderilen Komut:
BlueGate ISDN-PRI FCT Out-band DTMF Gönderimi GSM’e Gönderilen Komut: AT + DT = “3712” GSM-1 SİM-1 SİM-2 SİM-3 SİM-n Lütfen, aradığınız kişinin dahili numarasını tuşlayınız. PBX Dahili Hat ISDN-PRI 444xxx 3712 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # DTMF Tuşlamaları Komutla Gönderme FCT'ler üzerinden sabit yönde de aramalar yapılıyor olmasıyla birlikte eski nesil analog FCT'lerle ilgili yeni bir şikayet daha ortaya çıkmıştır. Birçok işletmeyi aradığımızda otomatik sesli yanıtlama sistemi tarafından yanıtlanıyoruz. Dahili numara veya bankayı aramışsak hesap numaramızı tuşlamamız gerekiyor. Eğer eski nesil bir analog FCT kullanarak sabit yönde böyle bir arama yapmışsak, masamızdaki telefondan tuşlara basmamıza rağmen, karşı taraftaki sesli yanıtlama sisteminin bizim yaptığımız tuşlamaları algılanmadığına tanık oluruz. Telefon makinemizden ürettiğimiz tuşlama sesleri (DTMF tonları); karşı tarafa, GSM şebekesi üzerinden, konuşma sesimiz ile birlikte (in-band) gönderilmesi, karşı tarafa ulaşana kadar deforme oluşu, gecikmesi ve kısa sürmesi gibi nedenlerle sesli yanıtlama sistemlerince doğru algılanamaz. Oysa cep telefonumuzdan aynı numarayı arayıp tuşlama yaptığımızda sesli yanıtlama sisteminin DTMF tuşlamalarımızı algılayabildiğine tanık oluruz. Görüşme başladıktan cep telefonumuzdan yaptığımız tuşlamalarda işittiğiniz DTMF seslerini üreten ve karşı tarafa gönderen telefonumuz değil çağrıyı kuran GSM şebekesidir. Cep telefonumuz bizim tuşladığımız rakamları bir komutla, çağrıyı kuran GSM şebekesine bildirir. GSM şebekesi de bu komutu alıp her iki tarafında yüksek sesle işitebileceği kalitede DTMF sesi üretir. Böylelikle karşı taraftaki sesli yanıtlama sistemi daha kaliteli bir DTMF sesi algılamış olur. BlueGate marka FCT cihazları, dahili telefondan yaptığımız DTMF tuşlamalarını bastırıp yok eder ve üretilmesini istediğiniz DTMF seslerini GSM şebekesine, tıpkı cep telefonlarında olduğu gibi, komutla (out-band) gönderir. Masa telefonundan yapılan DTMF tuşlamaları FCT tarafından algılanır. FCT, bu tuşlamaları GSM’e komutla (out-band) gönderir. GSM şebekesi DTMF sesini üretir.
26
BlueGate ISDN-PRI FCT SMS ve E-POSTA ile Alarm Uyarısı
FCT Alarm Sinyal seviyesi düştü. E-POSTA SİSTEM YÖNETİCİSİ SYSLOG Cihazdaki GSM hatlarında veya santral bağlantısında herhangi bir problem olduğunda (örn. sinyal seviyesi düşünce) alarmı sistem yöneticisine SMS ile gönderiyor. Aynı alarmı, ağ üzerindeki bir SYSLOG sunucusuna IP üzerinden gönderiyor. SYSLOG sunusu seçilen alarm seviyesine göre ilgili kişilere e-posta gönderiyor. İşletmenin telefon trafiğinin aksamadan yürütüldüğünden emin olunması sağlanıyor. GSM veya santralden gelen alarmları sistem yöneticisine gönderebiliyor.
27
BlueGate ISDN-PRI FCT çalışırken kart takıp sökebilme
Sadece profesyonel telekom ekipmanlarının desteklediği bu özellik sayesinde cihazı durdurmadan dilediğiniz SIM kart slotunu sökebilir ve dilediğiniz SIM kart değişimini yaparak yerine takabilirsiniz. Bu özellik, sistem yöneticileri için hayati önem taşımakta ve mesai saatleri içerisinde de yapısal değişimler yapabilme avantajı sunmaktadır. Cihaz çalışırken kart sökülüp takılabiliyor. Çağrı trafiği aksamıyor.
28
BlueGate ISDN-PRI FCT Uzaktan erişimle cihaz yönetimi
Cihazdan beklenen randımanın alınmasını sağlar. Grafik tabanlı programı ile sistem yöneticilerinin işini kolaylaştırır. GSM, INTERNET, LAN ve USB üzerinden erişilebilir. Windows tabanlı bir program ile cihazın santral bağlantısı, GSM hatlarının durumu, eşzamanlı kaç çağrı yapıldığı gibi bilgiler gerçek zamanlı izlenebiliyor. Ayrıca cihazın tüm konfigürasyonu ve yönlendirme ayarları da aynı programdan cihaz başında (USB'den) veya uzaktan (ethernet ile IP üzerinden veya CSD ile GSM üzerinden) yapılabiliyor. Cihazdan beklenen randımanın alınmasını sağlar. Sistem yöneticilerinin işini kolaylaştırır.
29
BlueGate ISDN-PRI FCT Çağrı detay kayıtları (CDR)
Date Time Call Type Caller Id Called Number Call Length Input Port Output Port Cause :21:46 Answered Call :01:32 GSM/3 GSM/1 16 :43:38 Answered Call :00:05 GSM/3 GSM/1 16 :31:47 Answered Call :00:04 PBX/1 PSTN/19 16 :32:31 Answered Call :01:03 PBX/20 PSTN/15 16 :44:06 Unanswered Call :00:00 PBX/1 GSM/2 16 :29:13 Unanswered Call :00:00 PBX/22 GSM/1 19 :08:16 Answered Call :00:14 PBX/1 PSTN/14 16 :09:00 Answered Call :00:10 PBX/24 PSTN/13 16 :15:33 Answered Call :01:04 PBX/1 GSM/1 16 :14:30 Answered Call :00:39 PBX/26 GSM/3 16 :41:22 Unanswered Call :00:00 PBX/1 GSM/1 17 :41:43 Answered Call :00:23 PBX/28 GSM/2 16 :28:15 Answered Call :00:04 PBX/1 PSTN/8 16 :28:26 Answered Call :00:04 PBX/4 PSTN/7 16 :28:38 Answered Call :03:02 PBX/1 PSTN/6 16 :38:37 Answered SmartCallback :01:41 GSM/2 PBX/1 16 :41:16 Answered Call :00:24 PBX/6 GSM/3 16 :50:33 Answered Call :00:57 GSM/3 PBX/1 16 :07:54 Answered Call :00:51 PBX/1 GSM/2 16 :13:53 Unanswered Call :00:00 PBX/1 GSM/1 17 :16:47 Answered Call :00:50 PBX/9 GSM/3 16 :34:37 Answered Call :00:26 PBX/1 GSM/2 31 Görüşmelere ilişkin tutulan kayıtlardan yola çıkarak kurum içinde bütçeleme, faturalama, ücretlendirme yapılabilir. Cihaz üzerinden gerçekleşen tüm çağrılara ait bilgiler (tarih, saat, süre, numara vs.) saklanır. Cihaz belleğinde biriken ( satır) bu kayıtlar, cihaz üzerinden bilgisayara alınarak CSV veya TXT formatında dosya olarak saklanabilir. Cihaz, CDR kayıtlarının IP üzerinden SYSLOG sunucusuna gönderilmesine imkan da vermektedir. Görüşmelere ilişkin tutulan kayıtlardan yola çıkarak kurum içinde bütçeleme, faturalama, ücretlendirme yapılabilir.
30
BlueGate ISDN-PRI FCT SMS Sunucusu (Seçimlik)
Cihaz üzerindeki USB portundan yararlanarak, ağ kullanıcılarının bilgisayar üzerinden SMS alıp gönderebilmesi sağlanır. Her hangi bir elektronik mesaj programında (Outlook gibi) mesaj gönderirken TO (KİME) bölümüne e-posta adresi yazmak yerine cep telefonu numarası girildiğinde, mesajın içeriğindeki (BODY) ilk 160 karakteri cihaz üzerindeki SİM kartından kısa mesaj olarak gönderilecektir. İşletmenin toplu duyuru yapmak için pazarlama kampanyalarında kullanılabilir. Kısa mesaj gönderimi ile telefon giderleri azalacaktır. Outlook, Lotus ve benzeri POP3/SMTP programlarıdan SMS gönderip alabilirsiniz.
31
BlueGate ISDN-PRI FCT Dış ortam anteni (Seçimlik)
Bina dışındaki etkili GSM sinyalini cihazın bulunduğu yere taşıma imkanı sağlar. Kurulacağı yerdeki GSM sinyal seviyesine göre, sinyal güçlendiriciler (amplifier) ve tekrarlayıcılar (repeater) ile birlikte kullanılmak zorunda kalınabilir. Anten birleştirici çıkışında toplanan anten girişlerinde; dış ortam koşullarına uygun, kazançlı anten kullanabilir. Ne tip anten kullanılması gerektiğinin tespit edilmesi çok önemlidir. Bu nedenle, kurulum öncesinde, keşif çalışması esnasında, GSM kapsamı ölçümleri yapılmalıdır. Kurulacağı yere göre, sinyal güçlendiriciler (amplifier) ve tekrarlayıcılar (repeater) ile birlikte kullanılmak zorunda kalınabilir.
32
BlueGate ISDN-PRI FCT Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
Mevcut telefon santraline ek yatırım yapmadan BlueGate ISDN-PRI FCT’ye geçiş mümkün mü? Mevcut santralde boş ISDN-PRI portu yok ama Türk Telekom’la santral arasında mevcut ISDN-PRI bağlantısı varsa, evet kullanabilir. BlueGate ISDN-PRI FCT’yi santral ile Türk Telekom arasındaki ISDN-PRI bağlantının arasına yerleştirilir. Böylece PSTN’den gelen çağrılar yine eskiden olduğu gibi santralde sonlanırken, giden çağrılardan müşterinin istediği yönlerdekiler (örneğin 053’le başlayanlar) cihazdaki GSM hatları üzerinden çıkacaktır. FCT üzerinden yapılan aramalarda numaramız karşı tarafta nasıl görünüyor? FCT’deki GSM numarasının görünmesini istemezseniz, cihazdaki CLIR’i seçeneğini etkinleştirebilirsiniz. GSM numarasının görünmesini isterseniz, aranılan kişide görünen numaranız, çağrı esnasında kullanılan FCT’deki SİM kartının numarası olacaktır. Aranılan kişilerde FCT’deki SİM kartının 05x’li numarasının yerine sabit numarasının görünmesi, ne yazık ki, regülasyon izin verdiğinden, gösterilemez. Ancak varsa GSM operatörün GSM CALL CENTER veya MOBİL SANTRAL servisinden yararlanarak varsa işletmenize ait 444’lü numaranızı veya GSM operatörünün işletmenize tahsis edeceği ortak ve tek numarayı gösterebilirsiniz. Anten birleştirici çıkışında toplanan anten girişlerinde; dış ortam koşullarına uygun, kazançlı anten kullanabilir. Ne tip anten kullanılması gerektiğinin tespit edilmesi çok önemlidir. Bu nedenle, kurulum öncesinde, keşif çalışması esnasında, GSM kapsamı ölçümleri yapılmalıdır. Kurulacağı yere göre, sinyal güçlendiriciler (amplifier) ve tekrarlayıcılar (repeater) ile birlikte kullanılmak zorunda kalınabilir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.