Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 GÜZ DÖNEMİ FINAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Hüseyin Köle Rıdvan Gedik B. Şiyar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 GÜZ DÖNEMİ FINAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Hüseyin Köle Rıdvan Gedik B. Şiyar."— Sunum transkripti:

1 TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 GÜZ DÖNEMİ FINAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Hüseyin Köle Rıdvan Gedik B. Şiyar Laçin Tolga Gültekin Güzey Kıral Akademik Danışmanlar Şirket Danışmanı Sinan Kayalıgil Orçun Koçak Esra Karasakal

2 SUNUM İÇERİĞİ Firma Tanıtımı Gövde 1 Montaj Hattı ve Sistemin Tanımı
Problem Tanımı Sistem Tasarımı Proje Amaçları Performans Ölçüleri Olası Proje Çıktıları ve Sonuçları Proje Planı

3 TÜRK TRAKTÖR Türk otomotiv sektörünün ilk üretici firması (1954 )
% 37.5 Koç - % 37.5 Case New Holland Ürün: Traktör % 40 yurtiçi, % 0.4 dünya pazar oranı 35000 traktör ve yıllık motor kapasitesi

4 Bilgi ve Değer Akışı Üretim Planlama D. Üretim Takip Tedarik Z.D
Aylık MOP & Parça Talepleri CNH-Trakmak Sipariş Üretim Takip Günlük Plan İç Lojistik Tedarik Z.D Gövde -1 Günlük Plan Tedarikçi Tedarik Sıklığı & Parti Tesellüm Paletleme Geçici Stok Alanı Kalite Kontrol Depo Kabul Alanı Depo Malzeme Akışı Bilgi Akışı

5 GÖVDE-1 MONTAJ HATTI

6 Gövde-1 Montaj Hattı Transmisyon komplesi ile motor komplesinin hattın başında montaj edilmesi Traktör ana parçaları ve boya öncesi takılması gereken parçaların montajı

7

8

9 “ Gövde-1 hat besleme sisteminin etkin şekilde çalışamaması ”
Problem Tanımı “ Gövde-1 hat besleme sisteminin etkin şekilde çalışamaması ”

10 Sistem Tasarımı Proje Amaçları
Gövde-1 parça besleme sisteminin bütünsel bir süreç olarak iyileştirilmesi Esnek ve diğer montaj hatlarına da uyarlanabilir bir sistem tasarlamak

11 Hat Yanı Süpermarket Rafları
POA ve POC Palet çeşitleri Shuttle (Otomatik Depolama) Hat Yanı Süpermarket Rafları

12 DEPO PALET

13 SUBASSEMBLY TABLES AND STOCK AREA NEAR LINE
KARDEX WAREHOUSE WAREHOUSE 1000 500 250 EPA 2000 X TEMPORARY STORAGE AREA WEIGHING AREA X Y STOCK AREA NEAR LINE 500 EPA 2000 1000 250 Z STOCK AREA NEAR LINE EPA 2000 1000 500 250 STOCK AREA NEAR LINE EPA 2000 1000 500 250 Z Y Y SUBASSEMBLY TABLES AND STOCK AREA NEAR LINE KARDEX SHELVES x Y Z X 1000 BODY-1 ASSEMBLY LINE 2000 EPA 500 1000 1000 2000 EPA 250 500 500

14 Palet standardizasyonu ile neyi amaçladık?
Parçaların paletteki standart miktarları Aylık Üretim Planı Besleme Sıklığı

15 Palet Standardizasyonu Parça besleme sistemi
Problemin statik kısmı Standart palet tiplerini üretim planıyla çakıştırıp parça besleme sıklığının bulunması Depo ve hat yanı parça stok miktarlarının palet bazında saptanması Problemin dinamik kısmı Değişen üretim planına göre esnek ve farklı besleme yöntemleri Statik kısmından kastımız demand varyoslarına ve diğer parametrelerine rağmen parça paletlerin Değişime uğramaması…

16 Kartex’e konan parçalar Palete konan parçalar
Parça Ağırlıklar ı Parça Talebi Benzerlik Katsayıları Depodaki Envanter Bir Paletin Kaç Tane Alacağı Kartexe konulduğun daki Ağırlığı Bütün Paletlerde Kaç Tane Alacağı Depoda Kapladığı Alan Yükleme için Ortalama Birim Zaman Yükleme için Ortalama Birim Zaman Bir Periyottaki Besleme Sıklıkları Depoya Olan Zaman Yükü Shuttle’a Olan Zaman Yükü Shuttle’ı n G-1 ‘e ayırdığı süre Deponun G-1 ‘e ayırdığı süre Depo ve Shuttle için arta kalan zaman

17 Karar Değişkeni 1 , Eğer i parçası j paletine atanırsa Yij = 0 , Diğer

18 PARAMETRELER ST = Deponun G-1 için ayırdığı aylık toplam palet indirme zamanı (saat) WT = Shuttle’ın G-1 için ayırdığı aylık toplam kardex indirme zamanı (saat) ti = Paletin veya kardexin depodan birim indirme zaman (saat) kij = j paletinin i parçasından ne kadar aldığı Di = i parçasının periyotluk talebi (adet/ay) Wi = i parçasının birim ağırlığı (kg)

19 Her parçanın bir tip palete
KISITLAR Her parçanın bir tip palete atanma kısıdı

20 KISITLAR Depo ve shuttle’ın Gövde-1 için ayırdığı aylık palet indirme zamanları kısıdı

21 KISITLAR Depo ve shuttle’ın maksimum tedarik süresi = 4 saat Hat yanındaki miktarlar en az 4 saatlik stok karşılak zorunda j= 3,4,5,6,7

22 Kardex kutuları için maksimum ağırlık 15 kg ı geçmemeli
KISITLAR Kardex kutuları için maksimum ağırlık 15 kg ı geçmemeli

23 Amaç Fonksiyonu Depo ve shuttle’ın boş geçen zamanını minimize edip parçaların en küçük paletlere atanmasını sağlamak

24 Model Çıktı Analizi Modelin kısıtları göz önüne alarak parçaları daha küçük paletlere atanması bekleniyordu 8 aylık ortalama parça kullanım oranı göz önüne alındığında (105 traktör/ gün) POA POC 250 KG PALET 500 KG PALET 1000 KG PALET 2000 KG PALET EPA Üretim / adet Ortalama 18 12 29 6 8 2 105 Şu anki 45 16

25 Farklı tempolar için model çıktıları

26 Palet Standardizasyonu Parça besleme sistemi
Problemin statik kısmı Standart palet tiplerini üretim planıyla çakıştırıp parça besleme sıklığının bulunması Depo ve hat yanı parça stok miktarlarının palet bazında saptanması Problemin dinamik kısmı Değişen üretim planına göre esnek ve farklı besleme yöntemleri Statik kısmından kastımız demand varyoslarına ve diğer parametrelerine rağmen parça paletlerin Değişime uğramaması…

27 Simulasyon İlk Model Kardex parçaları için Kanban Sistemi
(Q,r) Politikası ve Kanban Kardex parçaları için Kanban Sistemi Palet Parçaları için (Q,r) Politikası 60 parça için modellendi.(Matematiksel modelde tekrar çözüldü)

28 Kardex kutularında KANBAN
2 adet boş kutu Besleme sinyali

29 Palet Parçaları için (Q,r)
Q = Paletin Aldığı Miktar r = Kritik Nokta

30 Çıktı Analizi Kardex kutularındaki toplam ortalama envanter miktarı
Paletlerdeki toplam ortalama envanter miktarı Stoğu negatif olan parça sayısı Depo ve Shuttle utilizasyonu Depo ve Shutlle toplam parça çıkış sayısı

31 Alternatif Senaryolar
Depo ve Shuttle’ın çıkış yapma sıklıkları (2, 4 ve 8 defa) İş takipçinin bir günde yaptığı kontrol sıklığı (2, 4 ve 8 defa)

32 Çıktı Analizi Model dakika ve warm up periyot için çalıştırıldığı zaman:

33 İkinci Model Palet Parçaları için Sıralı Besleme Sistemi
Üretim planına göre 8,6,4 ve 2 saatlik parça talebini hat yanına beslemek

34 İkinci Model Çıktı Analizi

35 Teşekkürler !!!!!


"TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 GÜZ DÖNEMİ FINAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Hüseyin Köle Rıdvan Gedik B. Şiyar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları