Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Hazırlayan: Celile Ökten.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Hazırlayan: Celile Ökten."— Sunum transkripti:

1 A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Hazırlayan: Celile Ökten

2 TÜRLERİ YARATANLAR  Senaristlere filmin senaryosunu nasıl yazdıkları sorulduğunda genelde alınan cevap “hayat”tır.  Yaşadıkları hayat ve tanık oldukları olaylar, filmin konusunu belirlerken karakterler de gerçek hayattan seçilir.  Tür: genre  Senarist: scriptwriter  Tanık olmak: to witness

3 ALTIN ÇAĞIN SENARİSTİ  Bülent Oran, sinemaya çocukluğundan itibaren gönül vermiş bir sanatçıdır. Önce kötü adam rollerinde daha sonra jön rollerinde oynamıştır.  Yaşı ilerleyince senaryo çalışmalarına ağırlık vermiş ve senaryolarını bir disiplin içerisinde yazmış ve bazı filmlerde de rol almıştır.  Gönül vermek: to dedicate oneself  Jön: young man  Ağırlık vermek: to focus on

4 ESKİ TÜRK FİLMLERİ  Eski Türk filmleri, her ne kadar melodram, traji-komik olsa da, her ne kadar teknik imkansızlıkları aksettirse de günümüzde hala keyifle izlenmektedir.  Sevilen başlıca eski Türk filmleri: Hababam Sınıfı, Turist Ömer, Şaban, Küçük Hanım, Ayşecik, Tarkan, Köroğlu, vd.  Imkansızlık: impossibility  Aksettirmek: to mirror  Keyif: pleasure

5 Oyuncular  Türk sinemasının jönleri ve aktrisleri başarılarını oynadıkları senaryolara borçlu olduklarını ifade ederler.  Eski Türk filmlerinin çoğu aşk, melodram, macera, polisiye, Türk ve Osmanlı tarihi üzerinedir.  Bu filmlerde rol alan sanatçılar adeta rolleri ile bütünleşmiş ve başka rollerde oynamamışlardır.  Borçlu olmak: to owe Adeta: almost

6 Oyuncular  Kadın oyuncular ve erkek oyuncular, oynadıkları zengin kız, fakir kız, fedakar anne, fakir genç, kahraman kurtarıcı, saf delikanlı gibi basmakalıp rollerle bütünleşerek halka mal olmuşlardır. Basmakalıp: stereotype Bütünleşmek: to become integrated Halka mal olmak: to be claimed as public

7 SİNEMA EĞİTİMİ  Öncelikle tiyatrocuların sinemada rol aldığını görmekteyiz. Usta-çırak ilişkisine dayalı tiyatro eğitimi oyuncuları sinemaya da hazırlamaktadır. Çoğunun alaylı olduğu tiyatro sanatçıları, tiyatroda sadece rolleri ile değil, oynanacak oyunun gerektirdiği sahne düzeni, kostüm, makyaj, replikler, provalar, vs. ile de ilgilenir ve sıkı çalışırlardı.  Usta-çırak: master-apprentice  Alaylı: not officially educated  Makyaj: make up  Replik: lines  Prova: rehearsal

8 YABANCI FİLMLER Hollywood-Yeşilçam  Sinemalara getirilen yabancı filmler Türk sanatçılar tarafından seslendirilirken bazı uyarlamalar yapılır. Türk halkının beğeneceği şekilde ifadeler, tonlamalar, vurgular değiştirilir.  Hollywood filmlerinin benzerleri de çekilir. Sadri Alışık ve Cüneyt Arkın’ın kovboy ve uzay filmleri bunlara örnektir.  Seslendirme: dubbing  Uyarlama: adaptation  Tonlama: stress  Vurgu: intonation  Uzay: space


"A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Hazırlayan: Celile Ökten." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları