Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTun Duman Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: 070090067 Aslınur Dalkılıç
Saliha Sena Gülerer Enes Yalçın Selman Yazan Cüneyt Gönen Halil Işık
2
TEMSA ÜRÜN STRATEJİSİ Temsa Global, 1968’de Sabancı Holding bünyesinde kurulmuştur. Otobüs ve midibüs segmentinde üretim ve ihracat yapmanın yanı sıra, Mitsubishi ve Komatsu markalarının Türkiye distribütörlüğünü yürütmektedir. Önceleri sadece lisanslı ürünlerin üretimini gerçekleştiren Temsa, 2001’ de kendi markasını yaratmıştır yılında Temsa’yı, müşterileri için yenilikçi çözümler üretmeyi misyon edinmiş, dünya standartlarında global bir marka olma vizyonuna sahip bir şirket olarak görüyoruz. Temsa Global’in 2009’daki ürün stratejileri ise karlılık ve büyüme üzerinedir. Yeni yatırımlar yapmanın yanında Temsa, stratejik ortaklıklar kurmayı da hedeflemektedir.
3
TEMSA ÜRÜN STRATEJİSİ Temsa Global’i 1984 yılında incelediğimizde Mitsubishi ile distribütörlük ve üretim lisansı anlaşmaları imzalayarak otomativ sektörüne adım attığını, bu yıllarda ise sadece lisanslı ürünler ürettiğini görüyoruz. 2009 yılına geldiğimizde bu profil oldukça değişmiş durumda. Temsa, kriz ortamlarında organizasyonel değişimlerde bulunarak ayakta kalmayı başarmıştır krizinde Temsa, kendi markasını üretip ihraç ederek otomativde Türk markası yaratmıştır krizinde ise %40 lık zararı kapatmak için maliyeti azaltmak üzere Ar-Ge çalışmaları yapmıştır. Hibrid güç teknolojileri ve yeşil tasarım sonucunda maliyet %25 düşürülerek Avenue tasarlanmış ve piyasaya sürülmüştür.
4
TEMSA AR-GE Temsa Global, araştırma ve geliştirme faaliyetlerini Tübitak MAM Teknoloji Serbest Bölgesinde kurulu Temsa Ar-Ge Teknoloji A.Ş.’ de yürütmektedir. Piyasadaki pazar payını büyütmek ve rekabette ayakta kalabilmek için araştırma ve geliştirmeye büyük önem vermekte, müşterilerine özel en yüksek teknolojiyle en yenilikçi otobüs ve midibüsleri geliştirmektedir. Temsa Ar-Ge’ de alternatif yakıt ve malzeme, kalite, güvenlik ve konfor uygulamaları konusunda çalışmalar yapılmaktadır. Temsa’ nın anasistem ve parçalarda tek üreticiye bağımlı, iç piyasaya odaklanmış bir şirketten kendi ürünlerini tasarlayan ve geliştiren bir marka haline gelmesi Ar-Ge’ ye verdiği önem sayesindedir.
5
Ar-Ge İleri Teknoloji Stratejileri
Temsa Ar-Ge’ nin stratejik araştırma gündemini oluşturan temel konular, olası kazaların önlemek ve müşterinin talep ve ihtiyaçları doğrultusunda mevcut olanı iyileştirmektir. Bu konuları açarsak: Kaza Önleme İnsan Mobilitesi Kaza Araştırma Mobilite Konseptleri Araç Teknolojileri Arazi Kullanımı İnsan Faktörü Sosyal Trendler Yol Mühendisliği Çoklu Arayüzler Yakıt Güvenliği Yönetim ve Enformasyon sağlama
6
TEMSA AR-GE Bu konuları incelediğimizde Temsa’ nın Ar-Ge çalışmaları
sayesinde ürün kalitesini yükselttiğini görüyoruz. Bu bağlamda Temsa, şehir içi ve şehirler arası ulaşıma yönelik daha güvenli ve konforlu araçlar üreterek müşteri memnuniyetini sağlamıştır. Ayrıca, Ar-Ge çalışmaları sonucunda, yaşanan küresel krizlere rağmen Temsa, piyasadaki rekabet ortamında ayakta kalmayı sağlayarak saygınlığı korumuştur.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.