Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Çin Halk Cumhuriyeti’nde İş İmkanları
2
İÇİNDEKİLER TUCIGEM ÇHC Hakkında Genel Bilgiler
ÇHC’ de İş Yapma Koşulları Artan İş İmkanları TUCIGEM ve TDTA TUCIGEM
3
Dünya Ekonomisinde Değişim
Daha fazla sayıda rakip (Daha fazla iş imkanı) Artan uluslararası rekabet (Daha fazla özellik arayışı) Fiyatlarda düşüş (Daha fazla mesai – daha fazla özellik) Daha az kar veya daha fazla gelir kaybı Markalaşmış ve üst fiyat ve kalite grubunda mal üretimi (Hatta ÇHC iç pazarında) Fiyatla değil kalite ve imaj ile rekabet (KD yüksek iş dalları- moda tasarım vb.) TUCIGEM
4
Önem Kazanan Hususlar TUCIGEM
Pazardaki değişikliklere hızla cevap verebilme Ürünlerin zamanında ve kısa sürede teslimi (Lojistik) Kalite kontrolü (Kalite mühendisliği) Müşteri ilişkileri; satış sonrası hizmet (servis ve halkla ilişkiler) Müşteri tercihleri ve pazar eğilimlerinin takibi (Müşavirlik) Üretim maliyetlerinin azaltılması (Müşavirlik) TUCIGEM
5
Çin Halk Cumhuriyeti TUCIGEM
6
Birden Çok Çin TUCIGEM 1,3 milyar nüfus,
56 etnik grup, 33 eyalet, bölge ve belediye 807,39 milyon kişi tarım alanında ve 455,6 milyon kişi şehirlerde 455,594 milyon şehirli tüketici 34,837 milyon aile (3,44 hane başına düşen kişi sayısı) Bir yazı dili fakat 8 temel olmak üzere birçok yerel lehçe İklimsel ve coğrafi farklılıklar Bölgeler arası büyük gelir ve ekonomik gelişmişlik farkı TUCIGEM
7
ÇHC Ekonomisindeki Son Gelişmeler
Yıllık % 10 ekonomik büyüme Yıllık ortalama 50 milyar dolar doğrudan yabancı yatırım 2007 yılı rakamları ile döviz rezervleri 1,5 trilyon dolar ile dünyada en büyük ikinci döviz rezervi İthalat 915,3 milyar doları ve ihracat milyar doları olmak üzere dış ticaret hacmi 2.127,3 milyar dolar (2007) Kişi başına düşen harcanabilir gelir miktarı doları (2007) Tüketici ürünleri parakende satışları yıllık ortalama % 10,3 artmaktadır. TUCIGEM
8
ÇHC Ekonomisindeki Son Gelişmeler
TUCIGEM
9
ÇHC Ekonomisindeki Son Gelişmeler
TUCIGEM
10
ÇHC Ekonomisindeki Son Gelişmeler
TUCIGEM
11
TÜRKİYE- ÇİN TİCARİ İLİŞKİLERİ
TUCIGEM
12
YILLAR İTİBARİYLE İKİLİ TİCARETİMİZ
Ülkemiz ile ÇHC arasındaki ticaret dengesi, giderek artan oranlarda ülkemiz aleyhine gelişmektedir. Yıllar itibariyle ÇHC ile dış ticaretimiz yukarıdaki tabloda gösterilmektedir. Buna göre, ithalatın ekonomik krizin yaşandığı 2001 yılı hariç devamlı yükselerek 2007 yılında bir önceki yıla göre %36,8 oranında artarak 13,2 milyar dolara ulaştığı, ihracatın ise dalgalanmalar göstererek 2007 yılında bir önceki yıla göre %50 oranında artarak 1,04 milyar dolar olduğu görülmektedir. TUCIGEM
13
TR-ÇHC İKİLİ TİCARETİ TUCIGEM İthalatımız:
: 9,7 Milyar $ : 13,2 Milyar $ (Bir önceki yıla göre %53,4 artış) İthalatımızda İlk Beş Madde: Portatif nümerik otomatik bilgi işlem makineleri, Otomatik bilgi işlem makinelerinin giriş/çıkış birimleri, Otomatik bilgi işlem makinesinin aksam,parça & aksesuarı, Motosikletler-içten yanmalı pistonlu, Alıcı içeren verici cihazlar İhracatın ithalatı karşılama oranı ise, 2001 yılında %21,5 iken, 2007 yılında %7,8 oranına gerilemiştir yılında, ÇHC’den kaynaklanan dış ticaret açığı, ülkemizin toplam dış ticaret açığının %19’una karşılık gelmektedir ÇHC ile dış ticaretimiz ana mal grupları bazında incelendiğinde, 2007 yılında ithalatın yaklaşık %33’ünün yatırım malları, %46’sının ara malları ve %20’sinin ise tüketim mallarından oluştuğu görülmektedir. Aynı mal gruplarının 2007 yılı toplam ithalatımızdaki payları sırasıyla, yatırım malları %16, ara malları %73 ve tüketim malları %11 olmuştur. Dolayısıyla, 2007 yılında ÇHC’den yapılan ithalattaki tüketim mallarının payı, sözkonusu malların genel ithalat içindeki payının yaklaşık iki katı olarak gerçekleşmiştir. Portatif nümerik otomatik bilgi işlem makinaları, hücresel ağlar için veya diğer kablosuz ağlar için telefonlar, gösterge tabloları, otomatik bilgi işlem makinaları ve üniteleri için monitörler, bitümenli taşkömürü, diğer oyuncaklar, küçültülmüş modeller, bulmacalar, otomatik bilgi işlem makinaları ve ünitelerinin aksam ve parçaları, ses, görüntü, diğer bilgileri almaya, çevirmeye, vermeye, yeniden oluşturmaya yarayan makinalar, viskoz ipliğinden işlem görmemiş suni devamsız lifler ile televizyon kameraları, dijital kameralar, görüntü kaydedici kameralardır. TUCIGEM
14
TR – ÇHC İKİLİ TİCARETİ İhracatımızda İlk 5 madde; TUCIGEM İhracatımız
: 693 Milyon $ : 1,04 Milyar $ (Bir önceki yıla göre % 40,4 artış) İhracatımızda İlk 5 madde; Demir-çelik soğuk yassı mamuller, Krom cevherleri ve konsantreleri, Mermer ve traverten, Diğer disodyum tetraborat, Bakır hurda ve döküntüleri Krom cevherleri ve konsantreleri, mermer ve traverten (ham/kabaca yontulmuş), bakır cevherleri ve konsantreleri, diğer disodyum tetraborat, tabii diğer boratlar vb. konsantreleri, mermer ve traverten (blok, kalın dilimler şeklinde kesilmiş), çinko cevherleri ve konsantreleri, bakır hurda ve döküntüleri, ekosin-yontulmaya/inşaata elverişli diğer kireçli taşlar ve kıvılcım ateşlemeli motorlu taşıtlardır. TUCIGEM
15
TÜRKİYE-ÇHC İKİLİ TİCARET
16
TUCIGEM Makine ve ekipman,
ÇHC’nin hem en büyük ithalat hem de ihracat kalemini (2004 yılında ÇHC’nin makine ve ekipman ithalatı 200 milyar Dolar) oluşturmaktadır. Kimyasallar ve yan ürünleri, ÇHC, bugün dünyanın en büyük kimyasallar ve yan ürünleri ile ham metal ithalatçısı ülkesidir. Demir-çelik, ÇHC, dünyanın en büyük çelik ithalatçısı ülkesidir. TUCIGEM
17
POTANSİYEL İHRAÇ ÜRÜNLERİ
Tarımsal ürünler; Rafine edilmemiş yağ, çeşitli mineraller, son yıllarda ithalatında hızlı artış kaydedilen ürünlerdir. Yüksek kaliteli ve teknoloji ürünü tekstil ürünleri; - Yüksek kaliteli, Özel üretim teknikleri gerektiren, Moda yaratıcı dizayn odaklı markalı ürünler ÇHC satın alım gücü her geçen gün artan ve buna paralel olarak Çinli tüketicinin özellikle markalı ürünlere olan merakı hızla artmaktadır. Bu çerçevede, tekstil ve konfeksiyon başta olmak üzere benzer ürünlerin ÇHC’ne pazarlanmasında mutlaka markaya ve özel üretime özel dizayna odaklanılmasının gerekliliğine inanılmaktadır. TUCIGEM
18
ÇİN HALK CUMHURİYETİ PAZARI
19
Çok sayıda farklı uzmanlık istihdamı gereklidir.
ÇHC Pazarı ÇHC pazarı çok büyük bir coğrafyaya yayılmıştır. Çok sayıda taklit mal piyasada mevcuttur. Pazarda günlük değişimler olmaktadır. Dağıtım ağı karışık ve bir çok kademeden oluşmaktadır. Yüksek derece kişiselleştirilmiş iş atmosferi vardır. Coğrafi büyüklük, kültür ve iklim koşulları arasındaki farklılık oluşturmaktadır. Mevzuat ve uygulama açısından farklılıklar bulunmaktadır. Satın alma gücü açısından farklılık vardır. Çok sayıda farklı uzmanlık istihdamı gereklidir. TUCIGEM
20
Çin Halk Cumhuriyeti Bohai Korfezi Bölgesi Yangtze Irmağı
Deltası Bölgesi İnci Irmağı Deltası Bölgesi
21
En Önemli Ticaret Merkezleri
Hangzhou Dalian Qingdao Ningbo Chengdu Şanghay Pekin Suzhou Guangzhou Hong Kong TUCIGEM
22
Ortak Özellikler TUCIGEM Kalabalık nüfuslu ÇHC’nin en şehirleşmiş
ÇHC’de ekonomik reformlara ilk başlayan ve dış dünyaya açılan ÇHC’nin en gelişmiş ÇHC’nin en zengin En çok yabancı şirketin faaliyette bulunduğu bölgeler TUCIGEM
23
Ortak Özellikler TUCIGEM Alım gücü yükselmektedir.
(5.000 dolardan fazla kişi başı gelir) İthal mal talebi artmaktadır. (ÇHC toplam ithalatının % 70’den fazlasını tüketmektedir.) Dünyanın en büyük üretim merkezleridir. (İhracatının % 80’den fazlasını gerçekleştirmektedir.) TUCIGEM
24
ARTAN ULUSLAR ARASI REKABETTE
ÇİN HALK CUMHURİYETİ İLE İŞBİRLİĞİ TUCIGEM
25
ÇHC İLE İŞBİRLİĞİ RAKİBİNLE AYNI ŞARTLARDA ÜRET ASIL ÜSTÜNLÜĞÜN
YARIŞI KAZANDIRSIN TUCIGEM
26
ÇHC’ de Üretim Global Üretim Global Marka Bölgesel Mağaza
(Üretim maliyetlerinin azaltılması ve pazara yakınlık) Global Marka (Kardeş markalar ve ana marka imajının korunması) Bölgesel Mağaza (Tüketici eğilimlerinin takibi ve yüksek kazanç) Çok Uluslu Firma (Bölgesel stratejik ortaklıklar) TUCIGEM
27
Neden Çin’de üretim? TUCIGEM
Üretim ve ihracata destek; ihracatta KDV iadesi Yabancı bankaların faaliyetlerine kademeli izin; para transferleri kolaylaşmakta, çabuklaşmakta ve maliyetler düşmekte Düşük faizler; devlet sübvansiyonu ve yüksek hane tasarrufu Üretim yapan ya da üretim yaptıran yabancı firma sayısında hızlı artış; özellikle ileri teknoloji, elektronik tüketim ürünleri. Wal-Mart 2007 yılında 30 milyar doları aşan miktarda Çin’den mal satın almıştır. Ford Motor ve General Motors üretimde kullandığı temel parçaların yarısını Çin’den temin etmesi halinde yılda toplam 10 milyar dolar tasarruf sağlayacaktır. TUCIGEM
28
Neden Çin’de üretim? TUCIGEM Düşük üretim maliyeti Ucuz işçilik
Avantajlar: Düşük üretim maliyeti Ucuz işçilik Üretim ve ihracatı teşvik eden politikalar Önemli ölçüde ham madde maliyet tasarrufu (Batı ülkeleri maliyetinin % 50 sinden daha az düzeyde) Üretim maliyetlerinin % 40 ile % 70 ini ham ve ara malı maliyetleri oluşturan ürünlerde en uygun fiyatları sunan ülkelerde üretim zorunlu seçenektir. Düşük üretim maliyetleri sunan ülkeler arasında ÇHC en fazla üretimi gerçekleştiren ve üretimini en hızlı şekilde artıran ülkedir. TUCIGEM
29
Neden Çin’de üretim? Dezavantajlar: TUCIGEM Kalite Zamanında sevkıyat
Kültürel farklılıklar kaynaklı sorunlar Dört ila altı haftalık taşıma süresi Ürünlerin fabrikadan limana taşınma maliyetleri TUCIGEM
30
Çin’de Üretimde Başarıyı Etkileyen Faktörler
Çin’de üretim ve ürün tedarik ortamının tam olarak tahlili Kültürel farklılıklara ve Çin halkına özgü davranışlara iyi hazırlık Çin’den ne tür ürünlerin (emek yoğun) tedarik edilmesinin avantajlı olduğunun tespiti Yüksel kaliteli üreticilerin bulunması Hem üretim maliyeti hem de lojistik maliyetlerine dikkat edilmesi Uzun vadeli rekabet avantajı sağlayacak şekilde konumlanma TUCIGEM
31
Çin’de Üretimde Başarıyı Etkileyen Faktörler
Çin’de üretim ya da Çin’den ürün teminine başlamadan önce profesyonel müşavirlik hizmetlerinden yararlanmak ve konusunda uzman kişilerle çalışmak gereklidir. Yatırım riskinin azaltılması Etkin konumlanma Pürüzsüz operasyonun ve gelecekte karlılığın sürdürülebilirliği Çin kanunları ve düzenlemelerine uygun olarak konumlanma TUCIGEM
32
Çin’de Üretimde Başarıyı Etkileyen Faktörler
Profesyonel uluslararası ve yerel uzmanlardan danışmanlık alınması Yerel personelin dikkatli seçilmesi Satın alım prensipleri, kalite kontrolü ve lojistik konularında iyi bir eğitim Ürün temininde, denetiminde detaylara önem Mal temini için bütçenin çok yüksek tutulmaması Üretici tespitine zaman ve bütçe ayrılması ÇHC’deki ofise yetki devri TUCIGEM
33
İhtiyaç Duyulan Personel
Çin kültürü hakkında bilgi sahibi, Çin iş kültürü hakkında tecrübeli, Çince (Mandarin) konuşan, Ticari ve ekonomik ilişkilerde risk yönetiminde uzman, Kalite yönetimi ve denetimi konusunda tecrübeli İletişim becerileri güçlü, Çin iş hayatının dinamiklerine uyum sağlama yetisi, Birden fazla fonksiyonu yerine getirebilme potansiyeli, Stres yönetimi konusunda etkin, Ortama uyum sağlama becerisi yüksek. MÜHENDİSLER, EKONOMİSTLER, HALKLA İLİŞKİLER UZMANLARI, PAZARLAMACILAR, HUKUK DANIŞMANLARI, YATIRIM DANIŞMANLARI TUCIGEM
34
TÜRK – ÇİN İŞ GELİŞTİRME MERKEZİ
TUCIGEM
35
TUCIGEM? Bugün için ve gelecekte de önemli bir üretim ve ticaret merkezi olacak Uzakdoğu ile ekonomik ve ticari ilişkilerde; - Donanımlı, - Konusunda uzman, - Tecrübeli - Küçük ve orta ölçekli işletmelere yönelik - İhtiyaçlara cevap verecek personelin oluşturulması için kısa eğitim programları ile bölgesel uzmanlığa sahip Türkiye’de yetkin bir adres. TUCIGEM
36
Çalışma Alanları TUCIGEM Danışmanlık hizmetleri,
Rekabet gücünü artıracak aramalı ve ham maddelerin Çin’den tedarik edilmesi konusunda rehberlik, Türkiye’de ve üçüncü ülkelerde yatırım yapmak için Türk firmalarıyla işbirliği arayışında olan Çinli işadamlarına yardımcı olmak, Çin’de iş fırsatlarını ve potansiyel iş alanlarını belirlemek, Çeşitli düzeylerde toplantılar, seminerler, kültür haftaları, kongreler ve benzeri organizasyonlar düzenlemek, Temel eğitim, lise ve üniversite öğrencileri ile meslek hayatlarına yeni atılan ya da atılma arifesinde olan kişilerin Çin Halk Cumhuriyeti, Çin iş kültürü, Çince (Mandarin) ve diğer ilgili donanımları kazanması için çalışmalar yapmak, TUCIGEM
37
Çalışma Alanları TUCIGEM
Ticari ve ekonomik ilişkilerin geliştirilmesine engel unsurların tespiti ve bunlara çözüm geliştirilmesi için ortak çalışma ortamları oluşturmak, Milli, milletlerarası veya yabancı dernek, vakıf ve kuruluşlarla Merkezimizin amaçları doğrultusunda işbirliği yapmak ve ortak projeler üretmek, Türkiye’yi Çin’e tanıtıcı sergi, fuar, festival, konser, sempozyum, kongre, kurultay, açık oturum ve benzeri organizasyonlara destek vermek, Türkiye ve Çin’de Merkezimizin şubelerini açmak ve daha geniş bir ağ ve daha etkin bir ekip oluşturmak. TUCIGEM
38
Yürütülen Çalışmalar TUCIGEM Kitaplar “Çin’de İş Yapma Rehberi”
“Çince Deyimler ve İşadamları için Çince” Bülten Web sayfası Çince (Mandarin) eğitim seminerleri Rehberlik ve tercümanlık hizmeti Pazar araştırması Lojistik İhtiyaç duyulan diğer hizmetler TUCIGEM
39
Rüzgâr Yoksa Dalga da Yoktur
TDTA EĞİTİM PROGRAMLARININ HEDEFİ Kurumların gereksinimlerine ve çalışanlarının ihtiyaçlarını karşılayacak bilgi ve tecrübe aktarımını sağlamak. TUCIGEM
40
Derin Olan Kuyu Değil, Kısa Olan İptir
TDTA Kısa Eğitim Programları, - Çin ile ticari veya ekonomik ilişkileri olan, - Küçük ve orta ölçekli firmaların tüm ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlayan, Profesyonel gelişim için fırsatlar sunan, Akademik programlar dışında kalan bir eğitimdir. İlgili firmaların ihtiyaçlarından yola çıkarak hazırlandığından, bireylerin ve firmaların iş performanslarını ve kapasitelerini geliştirmelerini destekler. TUCIGEM
41
TUÇİGEM Dış Ticaret Akademisi (TDTA)
Katılımcılar ile sponsor kuruluşlarca finanse edilmektedir. “Çin ile Ticarette KOBİ’lerin Güçlendirilmesi Projesi”nin bir parçası olarak oluşturulmuştur. Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelere yönelik hazırlanmıştır. Çin ile ticari ve ekonomik ilişkilerde azami faydayı sağlamak amacındadır. Stratejilerin geliştirilmesi için bilgilendirmenin ve küme çalışmasının yapıldığı bir kurumdur. İlgilenen kuruluşların katkıları ve firmalarımızın özel istekleri doğrultusunda eğitim programları yeniden şekillendirme esnekliğine sahiptir. 10 kişiyi aşmayan gruplara sunulmaktadır. TUCIGEM
42
Niçin Farklıyız? Güvenilir (Güçlü eğitmen takımı)
Güncel (Gelişmeleri takip eden kadro) Dinamik (Yoğun çalışmaya hazır bir takım) Esnek (Yeni ihtiyaçlara hızlı cevap verebilme) Deneyimli (Tecrübeli eğitmen takımı) İşadamı odaklı (Farklı ihtiyaçlara cevap) TUCIGEM
43
Kimse boğulma ihtimalinden dolayı yemek yemeyi bırakmaz
Zengin kapsamlı ancak kişiye özel öğrenim - Finans(Ödeme şekilleri, bankacılık hizmetleri ve diğerleri) Pazarlama (Pazara giriş stratejileri, fuarlar, sergiler ve diğerleri) Satış (Satış şekilleri ve diğerleri) İnsan kaynakları (Personel yapısının gelişimi, ihtiyaç duyulan personelin temini ve diğerleri) Genel iş idaresi Kurumsal bilgi yönetimi Standartlar Basel-2 TUCIGEM
44
Geleceğin tüm çiçekleri, bugünün tohumları içindedir
(Örnek çalışma ÇHC) Pazar Araştırması Pazara Giriş Stratejileri Fuarlar, Sergiler ve Birebir Ziyaretler Devlet Destekleri (Ofis, mağaza, showroom açma destekleri, pazar araştırması, ARGE, fuar ve diğerleri) Ödeme Şekilleri Uluslararası Ticaret Hukuku ve Bankacılık Kurumlarda Bilgi Yönetimi Temel Çince Dil Bilgisi ve Çin İş Kültürü TUCIGEM
45
Bin kilometrelik bir yolculuk ilk adımla başlar
TDTA Kısa Eğitim Programları - Hafta içi Ankara’da, - Haftasonu istenen yer ve mekânda, - Esnek ders programları, - Çin ile ticaret yapan ya da Çin’de üretim yapan ya da bu faaliyetlerde bulunmayı planlayan firma çalışanların, -İş hayatına atılmaya hazırlanan öğrencilerin ya da yeni mezunların, kişisel gelişim amaçlarına katkıda bulanacak şekilde hazırlanmıştır. TUCIGEM
46
En ileriye giden ok, en çok geriye çekilmiş yaydan çıkar
TDTA Kısa Eğitim Programları, - Başlangıç, orta ve ileri, ayrıca uygulamalı olmak üzere çeşitli seviyelerde, - Eğitmenler, kendi alanlarında uzmanlıklarını ispatlamış ve bölgede çalışarak ya da yaşayarak tecrübe edinmiş yerel dış ticaret uzmanlarından ve danışmanlarından oluşmakta, - Eğitim dili başlangıç için Türkçe ve ileriki aşamalarda yabancı eğitmenlerle İngilizce ve Çince olması planlanmakta, TUCIGEM
47
Çince Dil Bilgisi ve Çin Kültürü Seminerleri
Başlangıç düzeyinden uzmanlığa, 4 ayrı seviye Her seviyeye uygun gramer ve günlük yaşamda kullanılan Çince dil bilgisi Sınıflarda, sosyal hayata ve iş hayatına yönelik uygulamalı çalışmalar Dilediğiniz kadar ders tekrarı ve konuları yeniden gözden geçirme imkanı. Anadili Çince olan öğretmenler gözetiminde az sayıda öğrenciyle eğitim TUCIGEM
48
Çin Dil Bilgisi ve Çin Kültürü Seminerleri Temel Özellikleri
Çince kurslarımız 4 aşamadan oluşmaktadır: Başlangıç (4 kur, her kur 1ay) Orta düzey (4 kur, her kur 1 ay) İleri düzey (4 kur, her kur 1 ay) Ticari Çince (4 kur, her kur 1 ay) Çinli eğitmenlerle Çince dil bilgisi ve Çin kültürü üzerine her Cumartesi ve Pazar “Sohbet Toplantıları”, Her haftasonu konuşma dili Çince veya Çince alt yazılı “Film gösterimleri, Yaz aylarında Çin’de yaz okulu (Belirli sayıda Çinli ailelerin yanında konaklama.) Sadece konuşmaya yönelik özel programlar TUÇİGEM
49
BİZE ULAŞIN Koray AKGÜLOĞLU E-posta: turkiyekoray@gmail.com
Tel: Tel: TUCIGEM
50
谢谢您 Teşekkürler TUÇİGEM
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.