Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBulut Nabi Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Birleşik Krallığa İhracat ve İkili İşbirliği İmkanları
Murat YAPICI Londra Ticaret Başmüşaviri
2
Sunum Çerçevesi Birleşik Krallık Pazarının Genel Özellikleri
Türkiye – Birleşik Krallık Ticareti Potansiyel İşbirliği Alanları Ticaret Müşavirliği Hizmetleri
3
1. İngiltere Pazarı
4
Pazar Büyüklüğü (2007) İngiltere ekonomisi dünyanın 5. büyük ekonomisidir. Son 15 yıldır sürekli büyümektedir. 2007 büyümesi G7 ülkeleri arasında ilk sıradadır. 310 milyar pound ile dünyanın 4. büyük ithalat pazarıdır.
5
Pazar Yapısı İmalat sanayi global rekabet sonucunda ciddi bir dönüşüm geçirmiştir. Geleneksel yapıdaki sektörler üretim birimlerini ülke dışına kaydırmaktadırlar. Sanayi sektörü, yüksek teknoloji, ar-ge, yeni ürünler odaklı bir yapıya yönelmektedir. Hizmet sektörünün ekonomi içerisindeki ağırlığı artmaktadır.
6
Perakende Pazarı Perakende pazarı 230 milyar £.
Sektörler Başlıca Firmalar Milyar£ Gıda Tesco, Asda, Morrisons 120 Hazır giyim ve ayakkabı M&S, Arcadia, Jigsaw 36 Elektrikli eşya Curry’s 15 Büyük mağazalar Debenhams, John Lewis, House of Fraser 14,7 Mobilya IKEA, MFI, DFS 12 Sağlık ve güzellik Boots, Body Shop, Superdrug DIY (do-it-yourself) Kingfisher, Wickes, B&Q 11 Kitap, kırtasiye, gazete WHSmith, Waterstones, Staples 5 Müzik ve yaratıcı sektörler HMV, Zavvi, Blockbuster TOPLAM 230 Perakende pazarı 230 milyar £. Hemen tüm sektörlerde zincir mağazaların oluşturduğu oligopol yapısı hakimdir. Ağırlıklı olarak merkezi satınalma ile ithalat yapılmaktadır. Gıda ürünleri iç piyasa+AB, gıda dışı ürünler küresel pazarlardan sağlanmaktadır. “Private label” uygulaması yaygındır.
7
Dağıtım Kanalları ve Tüketim Alışkanlıkları
Dağıtımda sektörle ilişkileri kuvvetli olan bireysel temsilciler (agent) yolu ile çalışma yaygındır. Ajanlarla yapılan sözleşmeler bağlayıcıdır, sözleşme ile kazanılan haklar sıkı şekilde korunmaktadır. Zincir mağazalar birçok sektörde pazara girişte belirleyicidir. Etnik pazar bağımsız satıcıların kontrolündedir. Yüksek kalite beklentisi hakimdir. Paketleme ve etiketleme standartları yüksektir. Yaygın dış seyahat kültürü nedeniyle yabancı ülke ürünlerine açıktır.
8
Dış Ticaret Mal Ticareti Hizmet Ticareti Net İthalatçı Net İhracatçı
Dünyanın 4. büyük ithalatçısı (310 milyar £) 7. büyük ihracatçısı (219 Milyar £) Dünyanın 3. büyük ithalatçısı (99 milyar £ ) 2. büyük ihracatçısı (138 milyar £)
9
Başlıca Ticari Ortaklar/İthalat
% Pay
10
Başlıca Sektörler/İthalat
13,3% 2,8% 12,3% 2,9% 3% 10,1% 5,1%
11
Bölgeler ve Ticaret Milyon £ Bölgeler Top. İthalat Pay Güney Doğu
68,683 22.25 Londra 48,796 15.81 Doğu 41,852 13.56 Batı Midlands 22,414 7.26 Kuzey Batı 21,334 6.91 Yorkshire-Humber 15,563 5.04 Doğu Midlands 14,675 4.75 Güney Batı 12,854 4.16 İskoçya 9,744 3.16 Kuzey Doğu 7,587 2.46 Galler 6,592 2.14 Kuzey Irlanda 4,785 1.55 TOPLAM 308,698 Galler
12
İş Yaparken Dikkat Edilecek Hususlar
İnternetten iş yapmanın yaygınlığı Ziyaret/Yurtdışı birimin önemi Numune gönderimi Pazara uygun üretim Firmaların kozmopolit yapısı Sözleşmelerin sağlam/net kurulması Anlaşmazlıkların takibi-mali zorluklar
13
2. Türkiye-İngiltere Ticareti
14
İngiltere-Türkiye Ticareti
İngiltere, Türkiye’nin 2. büyük ihracat ve 8. büyük ithalat pazarıdır. Türkiye, İngiltere’nin ihracatında 23, ithalatında 17. sıradadır.
15
Sektörel Dağılım (%) (İngiltere İthalat/Türkiye İhracat)
2,6% - 0,3% 0,3% - 2,6% 1,8% - 0,9% 2,6% - 1,1% 1,8% - 0,8% 0,9% - 2,3% 13,3% - 8,3% 2,8% - 1,7% 12,3% - 11,4% 2,9% - 0,1% 10,1% - 13,9% 3% - 0,5% 9,5% - 2,4% 3,2% - 9,2% 5,1% - 36% 3,2% - 0,3%
16
Türkiye ile Ticaret İki ülke pazarı; üretim koşulları
finansal imkanlar teknoloji sektörel yoğunlaşma coğrafi imkanlar gibi birçok yönden birbirini tamamlayıcı yapıdadır. Türkiye, İngiltere Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından dünyadaki en önemli 10 stratejik pazardan biri olarak seçilmiştir.
17
3. İşbirliği Alanları
18
İşbirliği Alanları Büyük, zengin ve gelişmiş bir pazar olan İngiltere’de ülkemiz firmaları için birçok imkan bulunmaktadır. Üretim Anlaşmaları Dağıtım Merkezleri Ortaklıklar Yeni Ticaret Alanları
19
Yeni İhracat İmkanları
Organik ürünler Zeytinyağı, meyve suları, maya, şekerleme Konserve/dondurulmuş/hazır yiyecekler Şarap ve bira Paketleme malzemeleri Ev tekstili, deri eşya, ayakkabı Yapı malzemeleri (Doğal taşlar, çimento, seramik, sıhhi tesisat gereçleri, cam, boya) Mobilya Cam eşya, porselen Mücevherat
20
Üretim Anlaşması (Outsourcing)
Otomotiv Ana/ Yan Sanayi Makine İmalat Gemi İnşa Yat İnşa GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ Kısa tedarik zamanı Kalitede istikrar Küçük siparişleri işleme alabilme Talebe göre şekillendirilebilen üretim
21
Ortaklıklar Yurtdışı Müteahhitlik Hizmetleri
Türk firmalarının uluslararası tecrübesi Canlı İngiltere pazarı 2012 Olimpiyatları Pazara girişte yerel ortak ihtiyacı Daha büyük global projelere geçiş imkanı
22
Dağıtım Merkezi Lojistik Hizmetleri Stratejik konum
Bölgemizdeki en gelişmiş lojistik altyapı Gümrük birliğinin sağladığı avantajlar Hizmet sektöründe pay artışı
23
Geleneksel Sektörler-Potansiyel İşbirliği Alanları
Tekstil/Konfeksiyon Teknik Tekstiller Tasarım-Markalaşma Otomotiv Yedek Parça Performans Artırıcı Ürünler Kimya Çevreye uyumlu üretim Test ve Değerlendirme Laboratuarları
24
4. Ticaret Müşavirliği Hizmetleri
25
Müşavirlik Hizmetleri-I
Pratik Bilgiler İş etiği İngiltere ile çalışma konusunda rehberlik Ticari ve ekonomik veriler Önemli etkinlikler, fuarlar Kurumsal bilgiler
26
Müşavirlik Hizmetleri-II
Pazar ve Sektör Bilgisi Pazar verileri (Pazarın yapısı ile ilgili genel bilgi talepleri) Sektör raporları(Sektörlere ilişkin detaylı bilgiler) Çeşitli kaynaklardan tedarikçi bilgileri Önemli sektörel bilgi kaynakları Kurumsal yapı Ticaretle ilgili devlet kurumlarının genel yapısı ve sorumlulukları Ticaret ile ilgili dernek/örgütler hakkında bilgi
27
Müşavirlik Hizmetleri-III
Genel Ticari Kurallar ve Mevzuat Ticari işlemlere ilişkin genel mevzuat bilgileri Gümrük mevzuatı Standartlar Düzenleyici Kuruluşlar Ticaretle ilgili vergi konuları
28
Müşavirlik Hizmetleri-IV
İş ilişkileri kurma-yürütme Çeşitli kaynaklardan ihtiyaçlara göre firma listeleri temini Firma eşleştirme Anlaşmazlıkların halli Ticaret öncesi bilgi Genel danışmanlık ve tavsiye hizmetleri
29
İngiltere’ye İhracat ve İkili İşbirliği İmkanları
Murat YAPICI Londra Ticaret Başmüşaviri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.