Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanDeniz Yenal Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
we bring clarity,speedimpact andto help our clients win İstanbul 28 Nisan 2011 Rekabette ayakta kalmak ve kazanmak için: Marka’nın Nimeti Tülin Şahin - CEO Tülin Şahin A.Ş. Azmi Gümüşlüoğlu - Gen.Md. Zyman Core Strategy
2
2 Patlayan Seçenek Sürekli Değişim Anında Haber Bilgi Sayısız,
3
3 Marka Nedir?
4
4 Marka mevcut veya muhtemel müşterinin, ürün veya hizmetten elde edeceği Fayda ile ilgili aklında tuttuğu ALGI’dır
5
5 “Gerçek aslında bir İlüzyondur—ama oldukça tutarlıdır!” -- Albert Einstein
6
Çalışma fırsatı bulduğumuz tüm bu Markalardan Öğrendik ki………. 6
7
7 Marka siz odada yokken insanların sizin hakkınızda Söylediğidir
8
Ürün seçenekleri çoğaltırken, 8 EmtiaÜrünHizmetDeneyim
9
Marka seçimi Kolaylaştırır … 9 EmtiaÜrünHizmetDeneyim $4.25$0.99$0.01$0.24
10
Marka Dönüştürür 10
11
Marka Dönüştürür 11
12
12 Anlamlı ve Heyecan Verici Söylem Değişim- Rakiplerinden Keskin Farklılık Net hedef kitle 1 2 3 12 OBAMA markası pek çok uzmana göre en başarılı Kişisel Markalardan biri
13
Türkiye’nin En Başarılı Kişisel Markalarından biri de Tülin Şahin 13 Süper Model mi? Süper Market mi?
14
Marka’nın Esansı – markayı özünde anlatır Fiziksel ürün faydasını aşan, markanın zaman içinde nereye gidip, nereye gidemeyeceğine yön veren kaynak Marka Avukatı Güvenlik Daha azıyla daha fazla
15
KİM için Anlamlı olarak Farklısınız? KİMDEN, anlamlı olarak Farklısınız? NASIL? Anlamlı olarak Farklısınız? İnsanlar Neden İnansın? Marka Stratejisinin temelini “Anlamlı Farklılık” oluşturur Rekabet Referansı Marka Farklılığı - Ana Fayda (Farklılık Noktası) - Dayanak Hedef
16
HEDEF KİM? Kimin için Anlamlı Farklılık 16
17
17 “ Hepimiz insanı çok iyi tanıdığımızı zannederiz. En büyük yanlışlardan birini de burada yaparız.” -- Bülent Eczacıbaşı, Yön.Kr. Başkanı Eczacıbaşı
18
Mağaza markalarını sever Fırsat (deal) odaklıdır Yeni ürün denemeye istekli değildir Wal*Mart tüketicilerini 6 segmentte inceliyor Kuruş-sayan (pinti) alışveriş severler Kalite arayışı aşkında olanlar Segment Anti-alışveriş değer arayanlar Spontan alışverişçi Serbest alışverişçi Tanım 18% 12% 20% Fiyatı umursamadan kalite arayanlar 14% 17% % Mağaza markalarını sever Fırsat aramaz Yeni ürün denemeye istekli değildir Mağaza markalarını sevmez Markalı mallarda fırsat arar Yeni ürün denemeye isteklidir Markalı malları tercih eder Ortalama fırsat arar Yeni ürün denemeye isteklidir Sadece markalı malları alır Fiyat/fırsat etken değildir Yeni ürün denemeye istekli değildir Private Label Satın Alma Eğilimi Source: IRI Shopper Segmentation Study; based on sample of 16 markets. Mağaza markalarına ilgi duymaz Fırsat aramaz Yeni ürün denemeye istekli değildir Ana Private Label Tüketicileri Wal-Mart çok seçici, Sizin Hedef Kitleniz kim?
19
Kimdir Tulin Şahin Hedef Kitlesi? 19
20
Herkesi Mutlu Etmeye Çalışan Kimseyi Mutlu Edemez……. 20
21
21 Kimden anlamlı olarak Farklısınız Bana Rakibini Söyle Sana Kim Olduğunu Söyleyim
22
22 “Bence diğerleri berbat.” -- Steven Jobs, Kurucu Ortak ve CEO, Apple, Inc.
23
Rakibe Göre Konumlandırma - 23 - 79p 17p39p £1.37 £1.30 47p
24
Tülin Şahin Rekabet setinde kimler var? 24
25
25 Nasıl anlamlı farklısınız?
26
26 “Farklı ol veya yok ol” -- Roberto Goizueta, Efsanevi CEO, The Coca-Cola Company
27
Tülin Şahin nasıl FARKLI? 27
28
Yerel’den Global mi? Global’den yerel mi? 28 Sivaslı Cindy mi, Turkish Top Model mi?
29
Ayrımı kolay Hedef Kitle Belirlenmiş RAKİP SETİ Cazibenizi Faydaya Dönüştürün MARKAnın ABCsi 29
30
we bring speed, clarity and impact to help our clients win 404-682-5400 www.zyman.com 30 www.corestrategygroup.com
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.